דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרושה: משרה לבעלי מעוף, יוזמה וללא נסיון 

מאת    [ 11/01/2015 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 3038 פעמים ]

"אמא שלי רוצה שאני אלמד מנהל עסקים, אבא שלי  קבלן  בנין ללא תואר אקדמאי ומרוויח מצויין  ואני? אין לי מושג מה אני רוצה  להיות למרות שאני כבר גדול...
חזרתי מטיול בהודו לפני שנה. היה סבבה, בלי לחץ בשאנטי, ועכשיו אמא שלי לוחצת שאני ארשם לאוניברסיטה ואבא רוצה להכניס אותי חזק לעינינים שאני אתחיל להרוויח כסף ואלמד את העבודה. אבל האמת, אני בטוח שאני לא  רוצה את זה וגם לא את זה. רק שאני לא יודע מה אני באמת רוצה. בינתיים אני בעבודה זמנית לא משהו. לא יודע אם אני בנוי להיות שכיר,  ואם עצמאי  אז קבלן אני בטוח  לא. אני רוצה להרוויח הרבה, לעשות כסף ובגדול, ואני גם לא  בן אדם שילמד באוניברסיטה. הענין הוא שיש המון תחומים ואין לי מושג מאיפה להתחיל..."

החוויה המתוארת כאן מוכרת להרבה אנשים.  ההורים לוחצים, אתה ממהר לקבל החלטות שאתה לא בהכרח שלם איתן ומרוב פאניקה מתחיל לימודים בשביל לרצות את ההורים או לכל הפחות מתחיל לעבוד בעבודה שאין לך עניין אמיתי בה; זאת  לא הזהות המקצועית שהוא שואף אליה ומזדהה איתה. המשפחה שממנה הוא מגיע - אמא אקדמאית, עוזרת מנכ"ל בחברה מבוססת עם משכורת גבוהה ואבא-צווארון כחול שעובד כעצמאי. הערך של שאפתנות וכסף מודגש  בבית, ולכך מתווספת ציפיה להשכלה גבוהה מצד האם. מה שחשוב זה שהבחור ספג בבית ערכים של יוזמה, עצמאות, שאפתנות, אינדוידאוליות עם יכולת של 

דחיית סיפוקים וחשיבה  לטווח ארוך,  יכולת תכנון ומשמעת עצמית גבוהה, העזה ובטחון עצמי בריא; ומחפש את הדרך שלו  דרך ערכים אלו.           הוא קיבל החלטה שאינו רוצה ללמוד באוניברסיטה. האם אפשר להצליח ובגדול ללא לימודים אקדמאים?

ובכן, מסתבר שכן. הצלחה אקדמאית אינה מבטיחה בהכרח הצלחה כלכלית. מה שכן מבטיח  הצלחה כלכלית הם הכלים המצויינים שהבחור הגיע איתם ונתפסים אצלו כטבעיים.

איך אפשר למנף את  התכונות האלה למקצוע שהוא גם ריווחי  וגם  מביא סיפוק לעוסק בו? משיכה טבעית,  אהבה  ותשוקה למשהו  שאדם מתעניין בו  היא התחלה טובה לבדיקה. ומה אם כל מה שאתה  עושה הוא לשוטט באינטרנט ולצפות בתוכניות טלוויזיה - מה מיוחד בזה? יתכן  שרוב זמנך מוקדש  להתעסקות באייפון שלך ואין לך תחביבים מיוחדים. חקירה מדוקדקת יותר  תעלה  למה  בדיוק  אתה נמשך כשאתה מדפדף באייפון שלך.

נחזור לבחור...  כשהיה בהודו, הוא שם לב שמטיילים מצויידים בבגדים וחפצים אישיים אך הפריט שהכי חסר  זה אמצעי לתקשורת עם הבית, ואמצעי לנווט בשטח, כשאין  טלפון נייד  ואין וויז. במיוחד כשיוצאים לטרקים  ואין נקודות אינטרנט. מטיילים  חששו  מכך שבמקרה ויקרה להם משהו , יהיה להם קשה לקבל עזרה או שיאתרו אותם. הבחור הוא חובב גאדג'טים מושבע  ונוהג לקרוא את כל החדשות הטכנולגיות בתחום. הוא נזכר שהוא נתקל בשעון לוויני  שאוגר נתונים ועוזר לנווט חזרה לנקודת המוצא והבין  שזה  עונה על צורך של מטיילים. הוא החל לגלות התלהבות  ולספק לאנשים גאדג'טים  שימושים ולמעשה הפך  ליבואן ומשווק. החיבור היה טבעי עבורו. מה שהיה חסר לו זה החיבור בין  נקודות העניין שלו  ליכולות  להפוך את  זה למקצוע ריווחי  ומלא עניין.

יזמות, חדשנות, עצמאות, חשיבה לטווח ארוך,  העזה וביטחון יחד עם תשוקה לעניין טכנולוגי וחיבור לאנשים היה שם...  אם הוא  היה מחפש  ב'דרושים', לעולם לא היה מוצא מישרה כזאת.  מצד שני אם הוא היה הולך למכוני הכוונה מקצועית גם אז לא היתה מתקבלת תשובה ספיצפית.  במקרה הטוב היו אומרים לו  שעליו להיות יזם. ייעוץ נכון הוא כמו חליפה בהתאמה אישית. מדובר בתהליך משולב של חקירה וגילוי שבודק לעומק את המוטיבציה, הכישורים והשאיפות המוביל ל"שידוך" למקצוע הרצוי. 

נאוה בר-מאמנת תעסוקתית אישית וגרפולוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב