דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לבשל באור 

מאת    [ 30/12/2014 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 1722 פעמים ]

המטבח הוא כבר מזמן החדר הכי חשוב בבית. לא עוד אותו חדר קטן מעושן ואפל שמכינים בו ארוחות אלא חלל פתוח ומאוורר שבו אנו מתגאים בבישולינו ואף מארחים או מבלים בו בזמן הפנאי. לכן אנו מקפידים לתכנן אותו כך שיהיה יעיל מזמין ונוח. אולם לא פחות חשוב מתכנון הארונות הוא תכנון התאורה. ערך עיצובי ופונקציונלי רב יש לתאורה של המטבח ולכן חשוב לשים על כך דגש כבר בשלב התכנוני.

תאורת שטיפה זו התאורה המרכזית של המטבח. לרוב תהיה צמודה לתקרה במרכז החדר כך שתזרוק אור אחיד על כל החלל. מטרתה לשטוף את החדר באור. לטעמי הערך העיצובי שלה יחסית נמוך ועיקר השימוש שלה הוא פונקציונלי בלבד. לכן, רצוי שזו תהיה תאורה צמודת תקרה כך שלא תבלוט מדי עם נורות מסוג פלורסנט שאינן יוצרת צל.

תאורת עבודה – זו ממוקמת מעל משטחי העבודה. כלומר, מעל הכיריים, מעל הכיור ומעל המשטח שבין הכיריים לכיור, שהוא למעשה האזור שבו מתבצעות רוב פעולות ההכנה לקראת הבישול. מכיוון שתאורה זו נועדת לעזור לנו לבצע את המטלות השונות, לרוב זו תהיה תאורה חזקה וממוקדת. היא תאיר בעוצמה את קרש החיתוך ואת התוכן של הסירים. ספוטים שקועים בגבס הם אחת הדוגמאות הנפוצות לסוג זה של תאורה. במטבח שאין בו הנמכות גבס ניתן ליישם פס תאורה בתקרה, למשל, פס צבירה ועליו ספוטים שמכוונים לאזורים השונים או אפילו פס לדים מתחת לארונות עליוניים שיעירו את משטחי העבודה.

גם מעל פינת האכילה רצוי שתהיה תאורת עבודה. לדוגמא, מעל האי או שולחן האוכל. מכיוון שהמטבח הוא גם חדר אירוח ופנאי רצוי שמעל שולחן האכילה תהיה תאורה ממוקדת וחזקה להאיר את האוכל או העיתון.

תאורת עבודה יכולה להופיע גם במקומות פחות בולטים כמו למשל בתוך ארון פינתי עם תריס שלרוב מאכלס ומסתיר את המכשירים החשמליים.

תאורה מעוצבת קיימת במידה ויש דבר מיוחד שנרצה להאיר ולהעיר. למשל, כלים יפים בתוך וטרינה. תאורה קירית שמדגישה תמונה יפה, או תאורה אל מדף עם אורנמנטים מיוחדים וכו. הערך כאן הוא עיצובי לגמרי ומוסיף רבות למטבח.

תכנון נכון של התאורה במטבח יסייע ביעילותו לא פחות מאשר התכנון עצמו של הארונות ואזורי הפעילות. לכן לדעתי חשוב להקפיד ולתכנן את התאורה בד בבד עם התכנון הכללי של המטבח ולוודא שאכן עונה על כל הפונקציות השונות שנדרשות.

בישול נעים

דנה מורן - עיצוב פנים  מתכננת ומעצבת בעיקר מקומות למגורים. בנוסף, מסייעת ביעוץ בזמן רכישת דירה, לקראת שיפוץ, בעיצוב הפנים ובהלבשת הבית.  www.danna.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב