דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה בקרב עסקים בינוניים וותק העסק חשוב בהגשה לקרן סיוע לעסקים ? 

מאת    [ 29/12/2014 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 1323 פעמים ]

בכל הנוגע לגיוס הלוואות בערבות מדינה מקרן סיוע לעסקים, יש החנה דיכוטומית בין עסקים קטנים, עסקים אשר מחזור ההכנסות השנתי שלהם הוא פחות מ-25 מיליון שקלים, לבין עסקים בינוניים, אשר מחזור ההכנסות השנתי שלהם גבוה מ-25 מיליון שקלים. הפעילות העסקית, צורכי האשראי, יכולת המיקוח עם הבנק המלווה וחוזק רציונאל ההלוואה הם רק חלק מהתחומים בין יש שוני בין עסקים קטנים ובינוניים בקרן סיוע לעסקים.

קרן סיוע לעסקים הציגה מספר נתונים לגבי מתן הלוואות בערבות מדינה בקרן בין השנים 2012-2013. בנתונים הללו הוצג שאין השפעה על שנות וותק העסק על מתן ההלוואות בקרן לעסקים קטנים. מצד שני, הקרן הציגה גם נתונים לגבי מתן ההלוואות בקרן לעסקים בינוניים שם התגלה ההפך. מסתבר שדווקא שאושרו יותר הלוואות בערבות מדינה לעסקים בינוניים בעלי וותק רב יותר. ולהלן הנתונים שהקרן הציגה:

לעסקים בינוניים עם וותק של עד חמש שנים הוענקו 51 הלוואות בערבות מדינה, שהם מהווים קצת מעל 13% מסך ההלוואות שהוענקו לעסקים בינוניים.

לעסקים בינוניים עם וותק שנע בין חמש שנים לעשרים שנה 134 הלוואות בערבות מדינה, שהם מהווים כ-35% מסך ההלוואות שהוענקו לעסקים בינוניים.

לעסקים בינוניים עם וותק של מעל עשרים שנה הוענקו 126 הלוואות בערבות מדינה, שהם מהווים קצת קרוב ל-33% מסך ההלוואות שהוענקו לעסקים בינוניים.

בעצם ניתן לראות שמרבית ההלוואות בערבות המדינה שהוענקו לעסקים בינוניים במהלך שנת 2012 ושנת 2013 היו לעסקים וותיקים יותר, מעל שני שליש מההלוואות בערבות המדינה. ניתן להסיק שדווקא לעסקים בינוניים וותיקים יש יתרון על עסקים בינוניים צעירים. את הסיבה למגמה זו ניתן להסביר על ידי 3 סיבות עיקריות:


    • עסקים בינוניים צעירים הם עסקים אשר ביצעו צמיחה מאוד משמעותית במחזור ההכנסות שלהם בתקופה מאוד קצרה. לבסס מחזור הכנסות של מעל 25 מיליון תוך פחות מחמש שנים זה אחוז צמיחה גבוהה מאוד. כאשר עסק נמצא בצמיחה כזאת משמעותית בפעילות העסקית לאורך תקופה מאוד קצרה לרוב זה דורש מבעלי העסק לגייס אובליגו גבוה לתמיכה בהכנסות הצומחות, בין אם זה בכדי לרכוש מלאי להמשך ביצוע עסקאות גדולות יותר או בין אם זה לצורך העסקת עובדים נוספים. אז אפשר להניח שהרבה עסקים בינוניים צעירים נדחים בקרן עקב מינוף גבוה.
    • ניתן להניח שבגלל שמאוד קשה לבסס מחזור גבוה כל כך, יש יותר עסקים וותיקים בקטגוריית העסקים הבינוניים מאשר עסקים צעירים. עם זאת סיבה זאת כן מחזקת את הטענה שוותק העסק משפיע על גיוס הלוואה בערבות המדינה כי כאשר נציגי הקרן מודעים לכך שיותר עסקים בינוניים הם בעצם עסקים וותיקים, התפיסה של נציגי הקרן על עסקים וותיקים היא יותר חיובית וזה מסייע לסיכויי העסק הבינוני.
    • עסקים וותיקים לרוב פונים לקרן סיוע לעסקים לגיוס הלוואה בערבות מדינה לטובת סיוע במימון השקעה בעסק. גיוס הלוואה בערבות מדינה להשקעה עבור רענון מכירות והתפתחות היא תמיד עדיפה מבחינת סיכויים לגייס הלוואה על בקשה להון חוזר.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב