דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במה מצטיינים מנהיגים מובילים? 

מאת    [ 25/12/2014 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2114 פעמים ]

מי המנהיגים המובילים שאתה מכיר? נסה להכין רשימה. במה הם מצטיינים? מה היכולות שיש להם?

בעקבות פגישה עם מנהל שהתקיימה הבוקר, החלטתי לכתוב את המאמר הבא העוסק בנושא בניית יחסים.

לא כל מנהל בכיר, הוא בהכרח מנהיג מוביל. כחלק מקידומם במעלה סולם הדרגות, רוכשים מנהיגים מובילים את השליטה במיומנויות הנדרשות לניהול קשרים ויחסים. מה שהפך להיות מאוד רווח, הוא מצב בו אתה מתקבל לעבודה בשל ה-IQ  שלך, אבל עלול להיות מפוטר בשל ה-EQ. EQ, כלומר אינטליגנציה רגשית, הוא פרמטר שיכול לעשות את ההבדל הגדול בין להיות אדם אינטליגנטי מאוד אך מנהל ממוצע מאוד, לבין מנהיג מוביל המצטיין בעבודה ובחיים גם יחד. למתעניינים ב-EQ, אני ממליצה לקרוא על ד"ר דניאל גולדמן, הידוע מאוד בזכות עבודתו בנושא. על פי התיאוריה שלו בנושא האינטליגנציה הרגשית, ניהול יחסים הוא תחום מרכזי שיש לשלוט בו.

האם חשבת לאן אתה רוצה להגיע בשנים הקרובות?

בניית קשרים עם עם האנשים הנכונים בעבודה יכולה לשמש כלי מרכזי לקידום הקריירה שלך. מפגשים לא פורמליים– אירוע או פעילות הקשורים למקום העבודה, יכולים להיות מקום נהדר לבניית מערכות יחסים.

כנראה שכל המנהלים שצריכים להכיר אותך – מי אתה, מה אתה עושה, מהו הערך שלך לחברה – יהיו שם. זה לא אומר שאתה צריך לגשת אליהם ולדבר על עצמך. למעשה, בפגישה שהייתה לי עכשיו עם הלקוח שלי, הוא הרגיש לא בנוח לגשת למנהלים בכירים בחטיבות שונות ולשוחח על עצמו – הוא חשב שייתכן שהוא ישעמם אותם. לכן בואו נהיה יצירתיים, ונתרכז קצת בתכנון. יצירתיות ותכנון מקדים הם כישורי מנהיגות חשובים נוספים.  

הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני אירוע החברה הקרוב במהלכו אתה יכול לבנות מערכות יחסים עם בעלי עניין מרכזיים:


    • ערוך רשימה של מי שתרצה לדבר איתו (הגורם עימו תרצה לבנות מערכת יחסים). אם היה לך אומץ, עם מי היית רוצה לדבר? מנהלים שבדרך כלל אתה לא משוחח איתם, למרות שייתכן שהם בעלי חשיבות אסטרטגית מבחינתך בשל המחלקה שהם אחראיים עליה, התפקיד שלהם או התפקיד הבא בו אתה מעוניין. ייתכן שזה מישהו שאתה מעריך שיכול לעזור לך להתקדם אם תהיה איתו בקשר.
    • מה אתה רוצה לשאול או לשתף? האם קיים מוצר חדש או מהדורה חדשה שאפשר לשאול או לדבר עליהם? מהם השינויים, השיפורים או החידושים האחרונים שאתה יכול להעלות כנושאי שיחה?
    • הכן שאלות שאתה יכול לשאול - הכן כמה אופציות שונות עבור כל מנהל.
    • הייה כן – שאל שאלות על נושא שבאמת מעניין אותך ושאתה מניח שיכול לעניין את המנהל שאתה מתכנן לדבר איתו. ייתכן שאת אחד מהמנהלים ניתן לברך לגבי משהו – אם כן, כדאי לחשוב גם על שאלה שאפשר לקשר. למשל: כיצד הצלחת לסיים את התהליך בזמן, מה היו האתגרים שעמדו בפניך בתהליך?
    • הייה קשוב – כולנו מעריכים אנשים שקשובים למה שאנחנו אומרים
    • גלה סקרנות לגבי המידע שאתה מקבל
    • כיצד אתה רוצה לסיים את השיחה? חשוב על השלב הבא לאחר האירוע  ואיך אתה רוצה לגשת אליו. האם אתה רוצה לבקש להיפגש עם המנהל לארוחת צהריים, או אולי לקפוץ למשרדו לשוחח על נושא מסוים? חשוב לציין שאלה שתי אפשרויות לא-פורמאליות. אם אתה מאמין שהמנהל דוגל בגישה פורמאלית יותר, כדאי שתשאל אותו "האם אני יכול לשלוח אליך או אל המזכירה שלך מייל לצורך קביעת פגישה, שכן אשמח מאוד לדבר איתך על נושא מסוים (או להמשיך לדבר על הנושא הנוכחי)?"
    • מה חסר לך? האם אתה זקוק לתרגול לגבי השיחה מול חבר או אפילו מול המראה? מה חסר לך כדי שהאירוע יקרה? אולי אתה רוצה לבקש ממנהל אחר שיציג אותך?

מהן ההזדמנויות האחרות שעומדות בפניך כדי לבנות יחסים? קיים מגוון של הזדמנויות כאלה. שב וחשוב מי הם אנשי המפתח יכולים להשפיע על הצלחתך? אחר כך, חשוב מה אתה רוצה לשאול את אותו אדם, ומהי הדרך הטובה ביותר לגשת אליו כדי להרוויח פגישה פורמאלית או לא-פורמאלית.

השלב הבא הוא טיפוח מערכת היחסים החדשה שתבנה.

הדבר החשוב ביותר הוא שתהיה עצמך.

בהצלחה!

 

סמנטה אמית אוהבת לסייע למנהלים ולצוותים להיות במיטבם. היא משתמשת בשילוב של שיטות בהתאם ללקוח וליעדים העסקיים שלו. סמנטה היא מייסדת "המרכז להתפתחות ולמנהיגות ", שעובד בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלים וצוותים בארגונים בינלאומיים. כל ארגון, בדומה לכל פרט בתוכו, הוא ייחודי. זו הסיבה שגם השיטות והדרכים שלה לעבודה עם ארגונים הם שונים, ייחודיים ויצירתיים.


Samantha Amit
Center for Development and Leadership


 


  http://il.ask-your-coach.com  


052-6774475 Linkedin  Facebook 
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב