דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת סתימות ביוב - בעיות נפוצות ודרכי התמודדות 

מאת    [ 23/12/2014 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 4533 פעמים ]

סתימת ביוב קטנה, פתח לצרות גדולות

יש מצבים, שמכניסים ללחץ את כל בני הבית והופכים אותו למרקחה של ממש. סתימות בביוב עונות על ההגדרה הזו בדיוק, ולכן ברור מדוע נדרש, כשהן מופיעות, למצוא להן מענה בהקדם האפשרי. אבל איך בכלל אפשר לפתוח סתימות בביוב? לפניכם מספר שיטות עיקריות להתמודדות עם מצבים מהסוג הזה, ודגשים מהותיים בבחירת איש המקצוע.

פתיחת סתימות ביוב באופן עצמאי

קצרה היריעה מלהזכיר כאן באריכות, צעד אחר צעד, כיצד ניתן לפתוח סתימות בכל אחת מהשיטות הקיימות כיום. זאת ועוד, יש הבדל מהותי בין סוג הסתימה - למשל, סתימה הנותנת את אותותיה בכיור מול כזו המופיעה באסלה, אופן הטיפול משתנה בהתאם לדרגות הקושי השונות של הסתימה ומיקומה במערכת. ובכל זאת, לפניכם מספר טיפים כלליים בדרך לניסיון ההתמודדות העצמאי עם הסתימה. 

דרך פיתרון ראשונה, שמתאימה בעיקר במקרים פשוטים יחסית, היא להיעזר בפומפה, כאשר לפי התרחיש האופטימלי הלחץ שנוצר בעת ההצמדה שלה לכיור ייצור וואקום אשר יניע הגוש הזר החוסם אותו וישחרר אותו ממקומו לתוך מערכת הביוב, מה שעלול לגרום לסתימה בהמשך הדרך שצריך להיות מוכנים גם אליה. השלב הבא הוא לפתוח את הסיפון ולרוקן אותו מלכלוך שנתקע בדרכו לצנרת. אמצעי אחר, שיש בלא מעט בתים בישראל, הוא הספירלה: צינור מתכתי המוכנס לתוך הצנרת ומבצע את פירוק הסתימה, אם אפשרי באמצעים אלה, כאשר מסובבים את הספירלה.

אפשרות אחרת היא להתבסס על חומרים ייעודיים לפתיחת סתימות ביוב, אם כי פיתרון זה מומלץ פחות, עקב הפגיעה האפשרית בצנרת הביוב כולה, כמו גם הזיהום והפגיעה האקולוגית שבכך אם מערכת הביוב שלנו אינה חדשה ומתנקזת לאדמה בבור ספיגה ייעודי או דולפת לקרקע בדרכה לצנרת העירונית- אל תסתמכו רק על המוכר בחנות ש"ימכור" לכם מוצר לפתיחת סתימות, התייעצו עם בעל מקצוע אודות החומר המתאים לסוג הצנרת שלכם וסיכוי הצלחתו ללא פגיעה בה.

פתיחת סתימות ביוב באמצעות איש מקצוע

יש אנשים, שלא מעוניינים לנסות להתמודד עם סתימות בביוב לבד, אינם מצוידים בכלים שיכולים להתמודד עם הבעיה או אפילו כאלה שחוששים לכך שחוסר הניסיון שלהם עלול להגביר את הנזק הנגרם- ובצדק, שכן טיפול לקוי עלול לגרום "במקרה הטוב" לסתימה קשה יותר ובמקרים גרועים אף לנזק של ממש המצריך תיקון וצילום צנרת בביוב או חידושה שממש לא נכנסות באותו תקציב עם פתיחת סתימה פשוטה המבוצעת על ידי איש מקצוע. במקרים אלו פניה לגורמים מקצועיים בתחום האינסטלציה או הביוב, היא הבחירה הנכונה עבודרכם. בסכום של כמה מאות שקלים. פיתרון שכזה נחשב לבטוח יותר, למהיר יותר, וכמובן - למקצועי יותר.

סתימות מורכבות במיוחד במערכת אשר נוגעת לחלקים גדולים בניקוז הביוב למערכת הביוב העירוני יצריכו, יחד עם זאת, שימוש באמצעים מתקדמים פי כמה. הדוגמא המובהקת ביותר לכך היא משאית ביובית, אותה משאית אשר מזרימה או שואבת מים בכוח משאבות. צינור מים באורך 100 מטר ויותר נכנס לתוככי המערכת, במטרה לנקות את הלכלוך שבה ואשר עלול להביא לסתימה (אם קיים, כמובן) או לחילופין לשאוב את השפכים והלכלוך העודף מתוך הצנרת, לצורך המשך התמודדות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב