דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תתמודדו עם שוק תחרותי? 

מאת    [ 22/12/2014 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2419 פעמים ]

זה לא סוד שהתחרות בשוק היא קשה והופכת להיות אף קשה יותר מיום ליום. כולם רוצים להרוויח ולא קיים ולו תחום אחד שמישהו מחזיק בבלעדיות עליו. אז איך בכל זאת אפשר לנצח? איך בכל זאת תוכלו על אף התחרות הקשה להצליח וליצור בולטות אל מול המתחרים. אז הנה מספר כלים שיוכלו לעזור לכם לשרוד בשוק תחרותי כל כך.


    • ראשית כדאי מאוד שתדעו ותכירו את המתחרים שלכם, אין די בלהכיר בקיומם עליכם ללמוד כל שניתן עליהם, על ההצעות שלהם, המחירים שלהם ועל דרך השיווק שלהם. בקרו אצלם מפעם לפעם ולימדו אותם ולעולם על תזלזלו בהם, אל תכנסו לתרדמת ותחשבו שהרווחים מתחלקים ביניכם איכשהו שווה בשווה, אחרת תגלו יום אחד שפרנסתכם אבדה לטובת המתחרים שלכם. צאו ולימדו אותם ותבנו אסטרטגיה בהתאם. דאגו לבקר אצלם מפעם לפעם על מנת לעקוב אחר השינויים שמתרחשים אצלם ולהיות כל הזמן עם האצבע על הדופק, לתת מענה לכל חידוש ושינוי שמתבצע אצל המתחרים.
    • דבר נוסף וחשוב מאוד הוא לעולם אל תנסו למכור ללקוחות מתעניינים ששלכם טוב יותר משל המתחרים, טעים יותר, חזק יותר וכיוב', במקום זאת הדגישו את הבידול שלכם אל מול המתחרים כי אתם לא רוצים להיכנס לעיניין של טעם אישי עם הלקוחות שלכם.   
    • לימדו היטב את היתרונות של המתחרים שלכם ונסו להשתמש בהם על מנת להפוך אותם ליתרון עבורכם או במילים אחרות הפכו את היתרון של המתחרים לחיסרון שלהם, לדוגמא מחיר זול בשל רכישה בכמויות מסין ומתן אחריות קצרה מאוד, או מחירים מטורפים על דגם מיושן או להיפך מחיר מופקע על מוצר זהה שמתיימר להיות טוב יותר ואיכותי יותר כאשר אין לכך הרבה משמעות וההיגיון המנחה הינו: למה לשלם יותר על אותו מוצר בדיוק.
    • לעולם אבל לעולם אל תשמיצו את המתחרים שלכם, לרוב דבר כזה יצור לכם נזק בלתי הפיך מול אותו לקוח פוטנציאלי. אתם תצרו תחושה אצל הלקוח שאתם היסטריים, מתגוננים וחסרי ביטחון לחלוטין. במקום זו הדגישו את היתרונות שלכם, איכות, אחריות, חומרים בהם אתם משתמשים. תנו ללקוח להבין שאתם טובים יותר, בטוחים באיכות הסחורה והחומרים איתם אתם עובדים. הדגישו את האיכות, הניסיון, המקצועיות והאחריות שאתם נותנים וכך תעשו לעצמכם שרות הרבה יותר טוב ולא תפלו למלכודת ההתגוננות.
    • לימדו לזהות מי הם המתחרים שלכם, לא כל אחד שמוכר מוצר דומה הוא בהכרח מתחרה שלכם ויותר מזה לא לכל אחד הייתם רוצים להתייחס כאל מתחרה, אם לצורך העינין יש לכם מסעדת גורמה ולידכם פותחים דוכן פלאפל אז הוא לא מתחרה שלכם למרות שהוא מוכר מזון ומתחרה על הבטן של הלקוחות. אתם מוכרים חוויה אחרת לגמרי. אם לקוח בדרכו למסעדה עם בת זוגתו הוא לא יעצור ויאכל פלאפל כי הוא ראה דוכן ליד המסעדה שלכם. במקום להלחם בו הילחמו על אותו אחד שיושב בבית ורוצה לאכול ותדאגו שיגיע דווקא אליכם בגלל החוויה שאתם מספקים, בגלל התפריט, בגלל השף, האווירה, העיצוב, האוכל...

לסיום ניתן לומר שהתחרות היום רק הולכת ונהיית קשה יותר אבל אין זה אומר בהכרח שאנחנו חייבים להפסיד מזה ואולי דווקא ההיפך הוא הנכון. אולי דווקא התחרות יכולה לעזור לנו ליצור בולטות על פני המתחרים שלנו אם רק נדע לעשות את זה נכון וחכם.

שי חסון - יועץ ומאמן עסקי  050-8642409  http://www.shai.b2w.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב