דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אהבה היא היכולת להשתנות לטובת הקשר המשותף 

מאת    [ 22/12/2014 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 3004 פעמים ]

ככול שנעמיק ונבחן את מבנה המוח של גבר לעומת מבנה המוח של האישה נמצא שונות קיצונית בתפיסת המציאות, השפה שונה, התקשורת שונה,תהליך קבלת החלטות, יחס למין ומנגנון חשיבה ורגש שונים בתכלית.

אז איך מתמודדים ? 

ראשית הייתי רוצה לחדד שאני מתכוון למנגנון גברי או מנגנון נשי, כוונתי לנטו טיפוס של כל צד.  היום ניתן לזהות בכל אחד ואחת דפוסי חשיבה והתנהלות גבריים והן נשיים. אנו אקלקטיות של השניים יחד. יהיה מאד קשה למצוא גבר טיפוסי או אישה לפי תבנית זו. ברגע שאני אוכל לזהות איזה מנגנון מפעיל אותי ואיזה מבין השניים מפעיל את בן / בת הזוג מנגד אוכל להתייחס בהתאם.

מנגנון נקבי קל לו יותר להתחבר למנגנון זהה לו. נוצרת תקשורת טובה, הכלה ותמיכה הדדית לה הן זקוקות. הן מבינות אחת את השנייה לפעמים ללא צורך במילים. כלומר יש להן יכולת הרגשה מפותחת. להבדיל ממנגנון גברי הפחות מבין האחד את השני, הפועל על פי רוב באופן אינדיבידואל סטי. 

כמו כן מנגנון נשי פועל באמפטיה ונטייה להתחבר לרגש, בעלת יכולת גבוה לקליטה ועיבוד המידע באופן עגול וכולל. בעוד שמנגנון גברי טיפוסי הוא מאד קווי, חשיבה ישירה.

הקונפליקט הכלל אנושי נובע מחוסר יכולת חיבור ביניהם. מאחר ומנגנון גברי טיפוסי לא יכול לעולם להתלבש על מנגנון נשי וכן ההפך. לו נדע זאת מראש ונבין שלעולם לא נוכל לשנות את האחר אלה עלינו ללמוד כיצד לגשר מעל פערים אלו לטובת הקשר המשותף, כבר פתרנו חלק גדול מההבנה הקלוקלת של כלל האנושות בתפישת המציאות.

תכונה מולדת זהה לשני המינים היא צורך תמידי לתענוג שיגרום לתחושת סיפוק ותחושת מילוי.                                       לדוגמה: אישה כשלא טוב לה והיא מרגישה ריקנות, אכזבה, תסכול בד"כ יוצאת וקונה דבר מה הנותן לה תחושת מילוי רגעית. בעוד שגבר טיפוסי על פי רוב יעדיף להיכנס לבר ולשתות. 

אפשר להסיק מכך שמנגנון המפעיל את הרצון שלנו להנאה ותענוג, היחס, אופן בחינת הדברים,תהליך קבלת החלטות ועוד שונה לחלוטין בין גבר לאישה. חישבו כאילו המוחות של השניים עובדים על פי תוכנה אחרת האחת מהשנייה.

ומה הפתרון המוצע ?

ראשית אנו צריכים לגייס רצון משני הצדדים ושיתוף פעולה ליצירת שינוי. אחרת זה לא יעבוד. עלינו לכבד האחד את השנייה, הבנו שאנו שונים, ההתמודדות ופתרון קונפליקטים באופן פרודוקטיבי הינו באמצעות דו שיח תרבותי. באופן בו נקשיב וננסה להרגיש ולהבין את הרצונות של האחר ואופן הפתרון לדילמה המוצע ע"י הצד השני. בין אם זה יציאה לבילוי משותף, החלטות בחינוך הילדים או עסקת נדלן. התפשרות של שני הצדדים תוביל לפתרון האופטימאלי.   

ממצב בו אנו מנסים לשנות את הצד השני למצב חדש בו אנו יחד באים האחד לקראת השני ומשתנים לטובת הקשר המשותף.

 

בהצלחה

 

חנן חיים סרן, מומחה לשיטת פסיכו-נומרולוגיה שיטה זו פותחת קווי מחשבה חדשים ושוברת פרדיגמות וקיבעונות מחשבתיים לפיהם פעלנו עד עתה. תוביל לצמיחה והתפתחות אישית ובסופו של דבר למציאת איזון פנימי. חנן חיים סרן, מטפל הוליסטי,נומרולוג, הילר, קואוצ'ר. טיפול בפרחי באך,  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב