דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות אמא צעירה או לחיות את החיים? 

מאת    [ 19/12/2014 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 1963 פעמים ]

כשהייתי נערה היו הרבה סדרות טלוויזיה שדיברו על החיים אחרי גיל 30. חלק היו רווקים שעוד מחפשים את המשמעות של החיים, חלק היו כבר נשואים עם ילדים או בדרך להקמת משפחה.  כשהסתכלתי בסדרות האלה אני זוכרת שחשבתי לעצמי שאני רוצה להיות אמא צעירה לתינוק קטן שאוהב ואפנק עד בלי די. שבגיל 30 אני כבר רוצה להיות אמא לכמה ילדים.

השנים עברו, התגייסתי השתחררתי טיילתי והתחלתי ללמוד, פחות או יותר מסלול חיים רגיל וממוצע. ועדיין רציתי להיות אמא צעירה אבל עוד לא הרגשתי מוכנה. בגיל 20 פלוס את כבר רואה ומבינה דברים שלא הבנת וראית בתור נערה ואת יודעת שכל עוד את צעירה לא נושאה וללא ילדים את יכולה לטייל, ללמוד, לבלות עד מאוחר ולישון כל היום. ולא, החיים לא נגמרים כשיש ילדים אבל הם בהחלט משתנים.

והנה לקראת אמצע שנות העשרים שלי הרגשתי שמיציתי את שלב הבילויים- טיולים-שינה כל היום ואני מוכנה להיות אמא. ובאמת הייתי מוכנה. בגיל 26 החלטתי שאני רוצה להיות אמא ובגיל 28 כבר היתי אמא לשניים, לא תאומים אלא לידה שנה אחרי שנה והנה אני בת פחות מ-30 וכבר מרגישה כמו באחת הסדרות שראיתי בתור ילדה. אמנם אמא לשני ילדים אבל גם קצת ילדה בעצמי.

עברו השנים, התבגרתי ובגרתי והנה אני בת שלושים פלוס עם שני ילדים והבכור שלי עולה לכיתה א' עוד שניה וחצי. והחברות שמסביבי רובן לקחו את הזמן, המשיכו עוד קצת לטייל ולבלות לצאת ולישון ורק בשנים האחרונות התחילו להתמסד ולדבר על ילדים. חלקן הפכו את הדיבורים למעשים וחלקן עוד מדברות. לרוב יש תינוקות עם חיתולים ולי יש ילד ש... עולה לכיתה א'.

יש יתרונות ויש חסרונות ללהיות אמא צעירה. מצד אחד אני כבר לא מחליפה חיתולים, לא מכינה בקבוקים וישנה לילה מלא כי אף אחד לא בוכה באמצע הלילה אצלי. מצד שני יש תחושה קטנה של החמצה. אמנם קטנה אבל קיימת. שאולי היתי יכולה לחכות עוד קצת, לבלות עוד קצת. לא למהר להביא ילדים עד גיל 30 ולהיות עוד קצת ילדה בעצמי. מצד שני- ידוע שבגיל 35 ללדת נהיה כבר עניין קצת יותר מסובך, ולכן אם היתי מתחילה מאוחר אני יודעת שהיתי קצת נלחצת. אז גם בגיל 30 פלוס אני עדיין מרגישה צעירה ולא מבינה מי נתן לי את האחריות של לגדל ילדים בעצמי. וברגעים אחרים אני מרגישה בוגרת- הרי אני אמא לשני ילדים וזה בא עם הרבה אחריות וגדלתי והתבגרתי איתם ואני מאושרת עם המצב. סה"כ להיות אמא צעירה זה די נחמד, זה אומר שכשהם יעזבו את הבית עוד אהיה מספיק צעירה בגילי ובנפשי להנות מזה כמו שצריך.

הילה,


אמא צעירה לשניים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב