דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השימוש בפיקוח בניה לבניית מדרגות 

מאת    [ 18/12/2014 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 1484 פעמים ]

די ברור שכל בניה של בית פרטי בעלי שתי קומות ומעלה, זקוקה לבניה של מדרגות כלשהם לקישור הקומות. כאשר מתבצעת בניה כושלת של מדרגות נוצר סכנה ממשית לדיירים ולעוברי אורח. לכן כיום באזור הצפון, כל בית פרטי שנבנה מעל קומה אחת נבנה תחת פיקוח של מפקח בניה בצפון.

בעל בית פרטי שמתכנן לבנות בית או לשדרג את הבית עם מדרגות חייב לדעת מספר דברים על מדרגות. ראשית צריך להבין שצריך לתת דגש רב לבניה נכונה של מדרגות כי בשימוש של המדרגות זה המקום שבו הדיירים הכי חשופים לפציעות אסונות שונים. שנית, עליו להבין שמדרגות נפרדות לשתי סוגים שונים. יש את המדרגות המפוארות, אשר משמשות כמדרגות ראשיות ונלקחות בחשבון בעיצוב הבית, ומדרגות פשוטות, אשר משומשות רק בתור צורך פונקציונאלי שלרוב מתבטא בכניסות אחוריות, עלויות גג או ומרתפים.

מדרגות מפוארות יוצבו באזורים גלויים בבית כמו אזור הכניסה הראשית, במעבר בין חדר הסלון לקומה השנייה, מדרגות העולות למסדרונות הקומה השנייה ומדרגות אשר עולות מהמטבח לקומה השנייה. אפשרויות העיצוב של המדרגות המפוארות מגיעות בשלל סוגים ואין שום מגבלה על הדמיון של מעצב הפנים והאדריכל. בבניה של המדרגות המפוארות חשוב לשלב את בחירת העיצוב עם יכולות הבניה הבטיחותית. כלומר, אסור בשום פנים ואופן להעדיף מרכיב עיצובי שבה לידי חשבון על בטיחות הדיירים. למשל, אין לבחור עיצוב מדרגות מעוקלות אם המיקום שלהם במבנה יכול ליצור איזון לא בטיחותי במשקל המדרגות.

מדרגות פשוטות, אינן לוקחות בחשבון את העיצוב שלהן. להם יש מטרה אחת והיא לאפשר גישה למקום גבוה יותר או נמוך יותר בצורה הזולה והיעילה ביותר. למשל, אם המקום שאליו עולים הוא צר אז המדרגות צריכות לענות על הפונקציה של הגעה למקום צר ולא רחב בצורה הבטיחותית והקלה ביותר. בגלל שהמדרגות הפשוטות לא מתחשבות בעיצוב או באסתטיקה של בניה הם יכולים להבטיח תשובה לכל בעיה מבנית בצורה בטוחה מאוד. לרוב המדרגות הבסיסיות היו קצרות וישאפו לתפוס מקום מצומצם בבית.

למה בצפון יש שימוש בפיקוח בניה על בניית מדרגות?

לפי מחקרים שבוצעו. בשנים האחרונות באזור הצפון נמצא שבניה לא נכונה של מדרגות היא בין הגורמים המובילים של פציעות ומקרי מוות בבתים ובמבנים מוסדיים. אז כפי שציינו לעיל, בניה לא נכונה של מדרגות היא עניין מסוכן. בצפון זה כבר מזמן הנורמה שכל בניה של מדרגות תהיו בשיתוף ותחת בקרה של מפקח בניה שיבצע פיקוח בניה בצפון. בגלל שלפעמים קבלנים מתעלמים מדרישות הבטיחות או מטעמים של צמצום עלויות או מטעמים של סיפוק לקוח יש צורך במפקח בניה שיפקח שהבניה של המדרגות מתבצעת כראוי. למשל, חובה להתקין מעקה בשני הצדדים של המדרגות, מדרגות עם מעקה אחת מסוכנות מאוד גם אם הם צמודות לקיר. עכשיו אם לקוח מבקש מקבלן לבצע בניה של מדרגות עם מעקב אחד אותו קבלן יבצע את זה כי הלקוח ביקש בעוד מפקח בניה יסביר ללקוח שזה מסוכן ושהוא לאיכול לאשר דבר כזה. עוד דוגמה מצוינת זה תאורה מספקת למדרגות חיצוניות. נפילות בחושך במדרגות זה עניין מסוכן. חייב שיהיה תאורה מספיקה. אז הקבלן מבצע את הבניה של המדרגות החיצוניות ואותו לא מעניין האם הקבלן יביא קבלן חשמל שיתקין תאורה בחוץ אשר תאפשר וויזואליות של המדרגות החיצוניות. פה יכול להיווצר כשל מבני שמפקח בניה יכול למנוע. לא סתם פיקוח בניה הכרחי בעת בניית מדרגות.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב