דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין כאבי גב תחתון ואימהות טריות 

מאת    [ 16/12/2014 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 2800 פעמים ]

אחד משחקני המפתח בכאבי גב תחתון ושכמות אצל אימהות טריות, או אמהות שכבר יש להן שניים שלושה ילדים קטנים בבית, הינו שריר לא גדול בצורה משמעותית אך תפקודו היעיל הכרחי ליציבה זקופה. ללא תמיכה שלו עמידה זקופה לא הייתה מתאפשרת כלל!

קבלו את המאסטר של כאבי הגב שריר  ה Quadratus lumborum

שריר זה ממוקם בחלק הגב התחתון ונסתר מתחת לרקמות שריר אחרות והוא משחק תפקיד בולט ומרכזי במכניקת גוף נורמלית. בקצה העליון שלו הוא נאחז בצלע 12 (התחתונה ביותר), בקצה התחתון בעצם ה lllum עצם האגן ולאורכו הוא נתפס בזיזי החוליות המותניות. מה שמעניין בשריר זה שהוא מורכב משלוש קבוצות סיבים הפונות לכיוונים מנוגדים מה שמקנה לו אלסטיות רבה ויכולת תמרון גבוהה עבור הגב ונקודות ממשק רבות עם שרירים סמוכים. כאשר שריר ה QL מהודק (מכווץ וקצר) נחווה כאב ונוקשות במותן, עכוז, מורד הירך בחלק באחורי, גב תחתון ואמצעי, כתפיים וצוואר כל פעם שנרים תינוק או ילדון על הידיים, או כל משא אחר.. נקודות כאב אלו ברקמת השריר נקראות Trigger Points או בתרגום חופשי נקודות הדק, והן נגרמות עקב גירוי של מתח שריר לאורך זמן. במהלך עיסוי ניתן להרגיש את נקודות ההדק, לטפל ולמוסס אותן.

ככלל, יש לזכור כי כאב לא מטופל כהלכה בגב תחתון, יכול לגרור אחריו כאב באזור השכמות והצוואר. מדוע זה כך?

למרבה הצער, הגוף לא מושלם (ידעתם את זה נכון?) והוא פועל תחת מגבלות פיזיולוגיות שונות. כאשר הגוף חווה עומס בצד מסוים, (לדוגמא אימא המרימה את תינוקה, במרבית המקרים, בצד אחד) הוא עושה "פיצוי" (תהליך הפיצוי: שרירים סמוכים, לאותו שריר שחווה עומס רב בצורה קבועה ולפרק זמן ארוך, באים לעזרת השריר העייף ומתחילים אף הם להיחלש עם הזמן) על חשבונו של הגוף בטווח הארוך. שרירים רפים, בעוד שאחרים מתחילים להתהדק להתכווץ ולהפוך נוקשים, נעילת מפרקים ופחות ניידות. ההשפעה יכולה להיות עד כדי רמה מסוימת של אבדן יציבות. בהרבה מקרים זהו תחילתו של תהליך ניווני של רקמת שריר או מפרק (טווחי תנועה הולכים וקטנים).

איך משחררים שריר מתוח?  קודם כל נושמים עמוק...

1. אמנו עצמכם להקשיב לגוף.
כאב הוא איתות שהגוף מבקש מאתנו תשומת לב. פחד מפני כאבים בגוף, אצל הרבה אנשים גורם להתעלמות וחוסר רצון "להתעסק" אתו. כאב לא עובר לבד (בתהליכים ניוונים מסוימים, לדוגמא "כתף קפואה", כאב אכן נעלם אחרי מספר שבועות אך התהליך הניווני ממשיך) ובתהליך ה"פיצוי", שהוסבר לפני כן, שרירים באים לעזרת שריר חלש והדוק ונחלשים אף הם – כך שאזור הכאב הולך וגדל.

2. הביאו איזון בין צד ימין לצד שמאל בגוף
הרימו את התינוק או הילדון עם ברכיים מכופפות, וגב ישר (טוסיק בחוץ). הניחו אותו פעם על מותן שמאל ופעם על ימין. השתמשו ביד החלשה שלכן. כך תחזקו שרירי יד חלשה ותתנו מנוחה לשרירי היד הפעילה יותר. כאשר אתן מניקות הניחו את התינוק במנחים שונים. כך שהתינוק או התנוחה לא תכביד כל פעם על אותה קבוצת שרירים.

3. בגוף, תנועה=חיים
במהלך השבוע צרו זמני איכות עם הגוף. חשבו עליו כמו על חבר או חברה טובים. הרשמו לשיעור יוגה, פילטיס, עיסוי, ריקוד, GAGA, או מקהלה (עבודה עם קול מטפלת בגוף). הליכה או ריצה עם שילוב מתיחות לשרירי ה QL והשכמות. הביאו תנועה לרקמות השריר, מתחו אותן בכיף, הביאו את האיברים לקצה טווחי התנועה, לסף הכאב, נשמו עמוק 2-3 נשימות ושחררו. השרירים אוהבים את זה!!!!! (עשו 2-3 סבבים)

אתם והגוף שלכם באתם לעולם זה יחד. האם שמתם לב כמה פעמים ביום אתם מעבירים מחשבה לא מפרגנת ומתלוננת על הגוף? אתם חושבים שהוא לא שומע אתכם? החליטו כי מעכשיו אתם יוצרים אתו ידידות ושותפות לחיים ארוכים ובריאים. החלטה זו הינה התחלה של תהליך ריפוי בו אתם מבינים כי האחריות לבריאות הגוף היא עליכם והיא יכולה להתממש רק דרך מודעות והקשבה לגוף. מודעות ליציבה וישיבה נכונים, תזונה מיטיבה, פעילות ספורטיבית מיטיבה, ניהול רגשות המכבידים עליו. הוא כבר יעשה את כל השאר.

אביגיל פורת מטפלת בכירה בעיסוי רפואי משולב ודיקור מערבי


Certified Therapist for Medical Massage | פייסבוק: אביגיל פורת - ריפוי בעיסוי


 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב