דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה לכולם מסביב, לא רק לך 

מאת    [ 14/12/2014 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2418 פעמים ]

בתהליך הדיאטה חשוב מאד ליצור סביבה תומכת וידידותית. כך מועדים פחות ומתמידים בתהליך. מזל טוב, החלטת לקחת את עצמך בידיים ולהיפטר מהמשקל העודף שצברת במהלך החגים. אבל משום מה את מרגישה לבד עם ההחלטה הזו. וזה הופך להיות יותר ויותר קשה. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לך מדוע התחושה שאת "לבד" בעניין הזה, היא מכשלה של ממש בדרך להצלחה.

ד"ר אסנת רזיאל

את מרגישה ש"כולם נגדך". את מחליטה ל"טהר" את הבית מממתקים, אבל בן זוגך חייב להגניב איזו גלידה למקרר. מציעים לך שוב ללכת למסעדות כשאת בעצם יודעת שאת מבקשת להימנע מחוויות שקשה לך לשלוט בהן? ובכן, מסתבר שאת צודקת לגמרי. והתרומה של התמיכה הסביבתית שלך למאמץ שאת עושה, קריטית הרבה יותר ממה שנטית לחשוב.

מחקר חדש אשר פורסם לאחרונה ב Los Angeles Times בראשות המומחה  בריאן וונסינק, מאוניברסיטת קורנל  טוען כי יש קשר של ממש בין יצירת סביבה תומכת לבין הצלחת דיאטות. על פי וונסיק, במרבית הפעמים שאנו נכנסים לתהליך של דיאטה, כאשר אנו מנהלים מלחמה במשקל בעזרת "כוח הרצון" שלנו, הדיאטה נועדה לכישלון במידה והסביבה שלנו אינה סביבה תומכת דיה.

לטענת וונסינק, "כוח הרצון" שלנו הוא לא טריגר מספק להצלחה בדיאטה. שינוי של הסביבה לסביבה תומכת וידידותית [כן, לא לקנות מתוקים, לא לאכול בחוץ ולהימנע מפיתויים] על מנת להצליח בדיאטה, הוא הכרחי. יש חשיבות אדירה ליצירת סביבה שתסייע לנו לא ליפול. כאשר אין הזדמנות למעוד, פשוט מועדים פחות.

ובכן, מה עושים?

צלחת קטנה יותר בארוחות בסגנון בופה חופשי, אצל חברים או באירועים תורמת לכך שאנו לוקחים מנות קטנות יותר, מחוסר מקום וגם מתוך יצירת מודעות לגודל המנה שעל הצלחת.

אתם באירוע?- שבו רחוק מהמזנון, אלצו את עצכם לא להיחשף כל הזמן לריחות המזון וצרו חיץ פיזי בינו לבינכם. כך, אתם מונעים מעצמכם את הפיתוי של לקום שוב ושוב.

רחוק מהעין, זה אומר לא קרוב לפה- הוציאו מתוך רשימת הקניות את המוצרים המשמינים שאתם יודעים שתתקשו לעמוד בפניהם כשהם נמצאים במזווה הפרטי שלכם. אל תסמכו על כוח הרצון שלכם, הוא עלול לאכזב אתכם. ויתקשה לעמוד בשלל הגירויים הבלתי פוסק והזמינות של מזון מזיק בסביבה הביתית שלכם.

מסטיקים- הגם שאלו בעלי נטייה לעורר את פעילות הקיבה שלנו, כאשר אתם עורכים קניות, הם יכולים להיות פתרון נהדר לשיטוט רגוע יותר בין המדפים.

הגיעו שבעים לקניות! המרכולים והסופרים מפיצים חומרים מעוררי תאבון. פתחי המאפיות המפיצים ריח נהדר של מאפים טריים מכוונים להגיע בדיוק עד לאף שלכם.

אל תתפתו לטעימות חינם, מוצרים רבים המוצעים לכם בחינם לטעימות, הם חלק מתרבות צרכנית אשר נועדה לחשוף אתכם למוצרים חדשים ולעורר את חושי הטעם והריח שלכם על מנת שתצרכו גם אותם.

נטרלו את עצמכם מכל מה שהוא סביבה פוגענית לדיאטה שלכם, גם אם זה חבר טוב או בין משפחה שאוהב לאכול אתכם בחוץ, היו מנומסים אבל גם תקיפים. כפי שממליצים לאנשים המפסיקים לעשן שלא להסתובב בחברת מעשנים, כך גם מי שעושה דיאטה לא צריך להתרועע עם אנשים שאין להם שום עניין בדיאטה או בעיקר במאמץ שלכם לעשות אותה.

יתכן שתהיו פחות פופולאריים בכך שתעמדו על שלכם, אבל אתם מסייעים לעצמכם להצליח בתהליך הירידה במשקל. והתוצאה, תהיה שווה הכול. בהצלחה!

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב