דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת סך האשראי אשר הוענק בקרן בערבות המדינה 

מאת    [ 11/12/2014 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 1585 פעמים ]

בעלי עסקים רבים שומעים הרבה על הקרן בערבות המדינה ועד כמה היא כלי מרכזי בסיוע לעסקים קטנים לגייס הלוואות מהבנקים. בתיאוריה, המודל של גיוס הלוואה מהבנק בערבות מדינה נשמע מצוין. מגייסים הלוואה מבנק בפריסה לחמש שנים, בריבית נמוכה ונדרשים להציג לבנק ביטחונות מינימאליים. גיוס הלוואה שכזאת היא עדיפה בהרבה על הלוואות מסחריות מהבנק ובתיאוריה היא מצוינת. יש בעלי עסקים רבים שלא מגישים לקרן סיוע לעסקים למרות שבתיאוריה גיוס הלוואה בערבות מדינה הוא פתרון מושלם בשבילם. הם לא מגישים מכיוון שהם חושבים שהקרן לא תאשר להם הלוואה בתהליך הבחינה. לאחרונה הקרן הציגה נתונים לגבי סך האשראי שהועמד דקרך הקרן בערבות המדינה לשנים 2012 ו-2013.

הקרן בערבות המדינה העניקה במהלך שנת 2012-2013 הלוואות בערבות מדינה בסך כספי כולל של 2.8 מיליארד שקלים. במילים אחרות, הקרן העניקה יותר מ-2 מיליארד שקלים בשנתיים לעסקים קטנים ובינוניים. האם זה לא הוכחה שהקרן בערבות המדינה מאוד פעילה ומעוניינת לעזור לעסקים לגייס הלוואות לעסק?! הקרן בעצם מעניק 140 מיליון שקלים לעסקים בחודש.

רק לסדר את האוזן עוד טיפה. בשנים 2013-2013 הקרן בערבות המדינה העניקה 472 מיליון שקלים לעסקים קטנים דרך בנק אוצר החייל, 385 מיליון שקלים דרך בנק מרכנתיל, 712 מיליון שקלים דרך בנק הפועלים ו-343 מיליון שקלים דרך בנק מזרחי טפחות. סה"כ מדובר על 1,913 מיליון שקלים שהוענקו לעסקים קטנים דרך הבנקים. בנוסף, לעסקים בינוניים, הקרן בערבות המדינה העניקה, 207 מיליון שקלים דרך בנק אוצר החייל, 250 מיליון שקלים דרך בנק מרכנתיל, 313 מיליון שקלים דרך בנק הפועלים ו-200 מיליון שקלים דרך בנק מזרחי טפחות.

כמובן שהקרן בערבות המדינה מבצעת הפרדה בין עסקים קטנים ובינוניים, זאת מכיוון שצרכי האשראי שלהם שונים במהותם. בעוד עסקים קטנים נזקקים רבות להלוואות גם להשקעה וכמובן להלוואות ליזמים, עסקים בינוניים צריכים יותר הלוואות למימון הון חוזר. אם אתה בעל עסק קטן או בינוני, שים לב למספרים הללו, אלו מספרים שמהווים עובדה בשטח שהקרן בערבות מדינה ומודל הלוואה בערבות המדינה עובדים, ועובדים בצורה יפה. אלפי עסקים ניגשו לקרן בשנים האחרונות ואלפי עסקים קיבלו הלוואות. לא ניתן להתווכח עם כמעט 3 מיליארד שקלים שהוענקו בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים. המחשבה שהקרן בערבות המדינה לא מעוניינת לסייע לעסקים, או שהקרן בערבות מדינה לא מאשרת הלוואות לעסקים זה תפיסה לא נכונה שיכולה למנוע מהעסק שלך לקבל הלוואה בתנאים נוחים. כמובן שיש עסקים שמקבלים שלילה בקרן בערבות מדינה עקב מידע שלילי או נתונים פיננסים ונתוני אשראי לא מספיקים, אבל הקרן תמיד מחפשת לסייע לעסקים הקטנים. אם אתם חוששים לגבי הגשה לקרן יש לכם את האפשרות להתייעץ עם כלכלן מנוסה בתהליך הקרן ולברר מהם סיכוי העסק לקבל אישור על הלוואה בערבות מדינה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב