דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם עסקים קשורים? וכיצד הם באים לידי ביטוי בתהליך גיוס הלוואה בערבות מדינה? 

מאת    [ 11/12/2014 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 1498 פעמים ]

קרן סיוע לעסקים בוחנת מאות הגשות בכל חודש של עסקים הזקוקים להלוואה לעסק. הקרן לא מאשרת כל הלוואה לכל עסק. יש תהליך בחינה שהעסק חייב לעבור בכדי לקבל המלצה חיובית מהקרן. הקרן בוחנת כל מידע רלוונטי לגבי העסק, החל מהדוחות הכספיים שלו ועד לתחום הפעילות שלו. אחד מהדברים שבודקת הקרן הם עסקים קשורים.

עסקים קשורים הם עסקים שהקרן מגדירה כעסקים אשר יש להם קשר ישיר או חלקי לעסק או לבעל העסק. ולכן, הקרן רואה לנכון לבדוק את הנתונים שלהם, בין אם זה דפי חשבון או בין אם זה דוחות רווח והפסד. בעצם הקרן יכולה להראות בשני עסקים בעלי קשר חזק כמקשה אחת בעת בקשת הלוואה בערבות מדינה. על מנת ליצור סטנדרט שווה מול כל העסקים הקרן הגדירה מספר מצבים בהם הקרן רואה בעסק מסוים כעסק קשור. מצב ראשון הוא, כאשר לבעל העסק המבקש יש חברה בבעלות שלו, עם חלק מניות של 25% ומעלה. לדוגמה, אם לבעל חברה שפנתה לקרן יש בעלות של 50% בחברה נוספת, הקרן רואה בחברה הנוספת עסק קשור ותבקש לבחון נתונים לגבי אותה חברה. מצב שני הו, כאשר עוסק מורשה מגיש בקשה לגיוס הלוואה בערבות המדינה ויש לו לבן/בת הזוג אשר בעל עסק כלשהו. במקרה כזה הקרן רואה לנכון לבחון את עסק בן הזוג מכיוון שמדובר על אותו משק בית ולרוב החשבון הפרטי של העוסק המורשה הוא גם חשבון פרטי של בן/בת הזוג. מצב שלישי הוא, כאשר אחד מבעלי החברה הפונה הוא חברה או תאגיד. במקרה כזה החברה המבקשת הלוואה בערבות מדינה היא חברת בת של חברה או תאגיד ויש להראות נתונים על החברה בעלת השליטה.

מבחינת החשיבות של עסק קשור, יש להבין שהוא עוד גורם בתהליך הבחינה של הקרן. הוא אינו הגורם המרכזי כמובן, כי העסק הקשור לא מבקש הלוואה, אבל, יש לו משקל מסוים, במיוחד כאשר ישנם בעיות חריגות בעסק הקשור, לרבות הפסדים, מידע שלילי, והלוואות רבות.

דוגמה מצוינת לכך הוא כאשר עוסק מורשה פונה לקרן סיוע לעסקים  ומעוניין לגייס הלוואה לעסק. נניח שאותו עסק מדווח על רווח שנתי אחרי מס של 100 אלף בשנה. עכשיו אם לאותו בעל עסק יש בת זוג אשר מפעילה עסק הסובל כרגע מהפסדים והלוואות רבות שעליה להחזיר. זאת אומרת שמשק הבית שלהם לא מקבל שתי הכנסות, אלא, אחת בלבד. מכיוון שמדובר פה בעוסק מורשה, שלא אין הפרדה בין מצבו הפרטי לעסק, לעומת חברה. הנתונים החריגים של בת זוגתו לוקחים משקל גבוה יותר והם ישפיעו על החלטת הקרן.

יש לציין שכאשר אין נתונים חריגים בעסק קשור, לרוב אין השפעה על החלטת הקרן. הקרן מבקשת את הנתונים על עסקים קשורים רק בכדי לוודא שאין משהו חריג בעסק הנוסף ולא בכדי "להפיל" את העסק המבקש. חשוב לזכור שקרן סיוע לעסקים מעוניינת לסייע לעסקים במתן הלוואות בערבות מדינה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב