דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחסון בענן לשימוש אישי ועסקי 

מאת    [ 10/12/2014 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 3534 פעמים ]

זוכרים את הדיסק הקשיח? כמה הוא היה שימושי לנו בעבר? גם היום ניתן לראות לא מעט אנשים שמשתמשים בו כדי לגבות קבצים שונות, אבל אין ספק שהרוב המכריע של האנשים מעדיף היום אחסון בענן על פני אחסון בדיסק קשיח או כל מדיה מסוג דומה.

בזכות אחסון בענן נגמרה התקופה שבה אנחנו שוכחים לגבות את הקבצים שלנו או להעביר אותם ממכשיר אחד לאחר, למשל מהמחשב לזיכרון הנייד, אם זו עבודה אקדמית, קבצים למשרד וכדומה. כמו כן, גיבוי בענן חוסך מאתנו את הצורך לבצע את הגיבוי באופן ידני.

למרות שיש אנשים שעדיין יש ברשותם אמצעים שנועדו לגבות מידע, והם מוצאים בהם שימוש במידה מסוימת, כמעט כולנו בלי יוצא מן הכלל – כל מי שמשתמש במחשב ובאינטרנט – נמצאים בענן, אך רבים מאתנו כלל אינם מודעים לכך. היכן לדעתכם אתם שומרים את התמונות שלכם כשאתם מעלים אותם לבלוג או לרשת חברתית, למשל? על הענן כמובן!

כל קובץ שאנו יוצרים כמעט נשמר על שרת חיצוני שאליו אנחנו יכולים לגשת מכל מחשב, גם מחשב שאינו שייך לנו, ואין זה משנה מה השעה או היכן אנחנו נמצאים. זה הקסם של גיבוי בענן ולכן הוא הצליח לסחוף אחריו כבר מיליוני אנשים בכל העולם. משתמשים עסקיים מוצאים בו שימוש רב ויעיל במיוחד, אך ככלל, גיבוי שכזה מתאים לכל משתמש, עסקי ופרטי כאחד.

אחסון בענן מול גיבוי מיושן

כמובן שיש חסרונות לגיבוי שמתבצע על הענן- אם שוכחים להעלות את הקבצים שעובדים עליהם ומשקיעים בהם זמן כה רב, הם כלל לא מקבלים את הגיבוי הנדרש. וכאשר החברה שמספקת את שירותי הענן נתקלת בבעיות טכניות, גם אז הקבצים יכולים להיות בבעיה.

אבל אין שיטת גיבוי שהיא בטוחה ב 100 אחוז. אפילו דיסק קשיח, בעל נפח אחסון גדול ואיכותי ככל שיהיה, עלול להיהרס או ללכת לאיבוד, ואיתו כל הקבצים שמגובים עליו.

אם כן, גיבוי בענן הוא לא שונה מגיבוי אחר בבחינת הסיכונים שישנם, אבל הוא בהחלט הרבה יותר נוח, מהיר ושימושי, ולכן הוא היום המנצח הגדול בתחום הגיבוי והאחסון.

בשורה התחתונה

לסיכומו של עניין, אחסון בענן הוא אופציה מצוינת לאחסון וגיבוי של מידע ונתונים שחשובים לנו, כאשר אנו מעוניינים בגישה מהירה ופשוטה אליהם בכל עת ומכל מקום. אך כמובן שתמיד כדאי שיהיה עוד מקור של גיבוי אם זה אפשרי. באופן הזה, הענן הוא מקור הגיבוי הראשון והמרכזי, וכל השאר הם חלק מארסנל הגיבוי הכולל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב