דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך רישום דומיין 

מאת    [ 10/12/2014 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 3546 פעמים ]

אתר אינטרנט לא יכול להיות באוויר בלי כתובת. זו יכולה להיות כתובת עצמאית או כתובת שניתנת באופן אוטומטי עם תוספת אישית דרך מערכות בלוגים ואתרים חינמיות. אם אתם בונים אתר שמטרתו היא רווחים או בכל מקרה שבו אתם רוצים שהאתר ייראה מקצועי, חשוב שתשיגו דומיין עצמאי.

בין אם כבר בניתם אתר ובין אם אתם רק בשלב התכנון הרעיוני הראשוני, לעולם לא מוקדם מדי להתחיל בחיפוש אחר הדומיין המתאים ולבצע קניית דומיין לאתר שלכם. הדומיין יכול לעלות 10 דולר לשנה שלמה והוא יכול לעלות עשרות אלפי שקלים לשנה, זה משתנה לפי כמה קריטריונים. כדי שלא תבזבזו את כספכם לשווא וכדי שתצליחו להשיג את המוניטין והחשיפה שהאתר שלכם ראוי להם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לחפש ולמצוא את הדומיין שלכם:

  1. שם הדומיין- השם של הדומיין מתייחס למה שמופיע בין WWW לבין הסיומת של הדומיין. כאן אתם צריכים להחליט- האם לבחור שם זהה לשם האתר, או שאולי קודם לחפש דומיין עם שם מתאים לנושא האתר וזה למעשה יהפוך לשם האתר שיופיע בעמוד הבית? האופציה השנייה היא מצוינת לכל מי שבונה אתר למטרות רווח אך לא מדובר באתר של עסק או חברה ספציפיים שכבר יש להם שם ומיתוג.
  2. סיומת- רישום דומיין מחייב אתכם לבחור קודם כל את הסיומת, אך השאלה היא האם הסיומת שאתם רוצים או צריכים פנויה עם השם שבחרתם לאתר? רבים מכם ייתקלו בקושי למצוא דומיין בעל שם מתאים יחד עם סיומת פופולארית שנותנת לאתר את תחושת האיכות והמקצועיות הנדרשת.
  3. תקציב- בעניין התקציב חשוב לזכור, קניית דומיין עם סיומת פופולארית היא יקרה יותר לעומת קנייה של דומיין עם סיומת שאינה מבוקשת. אך גם אם התקציב קטן, בהחלט כדאי למתוח גבולות במידה מסוימת כדי להשיג את הדומיין בעל השם המתאים עם סיומת מבוקשת.
  4. מיקוד לפי מיקום גיאוגרפי- כדי להגדיל את סיכויי החשיפה של האתר שלכם, חשוב שתתייחסו למיקום הגיאוגרפי של קהל היעד שלכם, לפיו תוכלו להחליט מה תהיה הסיומת של הדומיין – למשל co.il לקהל הישראלי – וגם מה יהיה שמו. בבחינת השם בהתייחס למיקום הגיאוגרפי, כדאי לקחת בחשבון את התרבות המאפיינת את המקום ואת הגולשים, למשל סלנג.

לסיכום, רישום דומיין דורש תהליך בחירה קפדני כשמדובר באתר שמטרתו רווח, בין אם מדובר באתר של עסק, חנות מקוונת, אתר אפיליאייט וכדומה. אם יש סיכוי להצליח בגודל, כדאי להשקיע קצת יותר על הרישום מהמתוכנן, אם מוצאים דומיין שעונה לכל הדרישות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב