דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוגמא להערכת שווי חברה 

מאת    [ 10/12/2014 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3003 פעמים ]

על מנת להעריך שווי של חברה, אין זה מספיק לעבור על העסקאות האחרונות שלה, ואין זה מספיק לראות בכמה נכסים היא מחזיקה ואף מיהו קהל הלקוחות שלה. על מנת להעריך שווי של חברה  כהלכה אין זה מספיק לעבור על הרווח הגולמי או על תזרים המזומנים. על מנת לעשות הערכת שווי חברה איכותית, הרי שיש לעבור על מגוון פרמטרים, כיוון שרק כך ניתן לקבל תמונה משקפת ואמינה, רק כך ניתן לדעת מה המצב המציאותי כמה שרק ניתן.

נקודת התחלה

אם ניקח חברה דמיונית לבדיקה, הרי שנעבור על מחיר ההון, תוך התייחסת אל אופי הסיכון של פעילות החברה. לאחר מכן נעבור על טיב ההכנסות תוך התחשבות באופי התרחבות החברה, נעבור על הרווח הגולמי, על הוצאות מכירה ושיווק, על הוצאות הנהלה, רואה חשבון, על מיסי ההכנסה, על תזרים המזומנים תוך התמקדות בהוצאות פחת, על השקעה ברכוש קבוע ושינוי בהון חוזר.

מהות

כך שאם נמשיך ונבחן את אותה חברה פלונית, הרי שניצור השוואה של מגוון פרמטרים לאורך כמה שנים. בין הפרמטרים שנבחן יכללו ההכנסות, עלות המכר, רווח גולמי, הוצאות שיווק ומכירה, רווחת תפעולי לפני מימון, הכנסות מימון, רווח לפני מס, רווח לאחר מס, חלק בהפסדי החברה, רווח נקי ושיעור הרווח לאחר שנוקה המס, השקעות ברכוש קבוע, תזרים חופשי, ערך שארית עודף נכסים וכדומה. כמו כן  יש לשים לב בין מה שקורה בפועל לבין מה שאומרות התחזיות.

ניתוח רגישות

כמו כן גם יש לבצע ניתוח רגישות, כלומר לבדוק את מידת ההשפעה של המשתנה על התוצאות. יש לתת דגש שלא לחשב אף פרמטר ספציפי שקשור לחברה, אלא יש לחשב את טווח מחירי ההון, כאשר יש לעבור על תסריט סביר שמהווה נקודת מוצא, על תסריט אידאלי שמתייחס למהלך אופטימי, ולתסריט שלילי שמתייחס למהלך הרע ביותר.

ברור שהאדם הממוצע לא בקיא בכך וגם אם יש לו רשימת מטלות מוגדרת על מנת לבדוק זאת, עדיין יש צורך בהבנה מעמיקה לצד יכולת הסקת מסקנות, ועל כן טוב לדעת שיש אנשי מקצוע שזוהי עבודתם, כך שניתן להשאיר להם להתעסק בכך, ופשוט לקבל את השורה התחתונה.

מקצועיות

לסיכום, יש עוד מגוון שיטות על מנת לאמוד שווי, וכל החכמה זה להכיר את כלל הסעיפים של כל שיטה ושיטה, לדעת באיזו שיטה לבחון והכי חשוב לא לנסות להאריך לבד. אחרת בקלות ניתן להיכנס לפינה, אם כי הערכתם נמוך מידי ומכאן שאתם בדרך להפסד, ואם כי הערכתם גבוה מידי ועל כן הצד השני לא יתפוש מכם גוף אמין ומקצועי, ויחתוך את הקשר לפני שהוא הספיק להתחיל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב