דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מפחד ממערכת מעקב אחר תקלות? 

מאת    [ 09/12/2014 ]

מילים במאמר: 611   [ נצפה 3550 פעמים ]

אם אתה נוכח במאמר הנ"ל אתה בוודאי יודע מה המושג bug tracking system אומר (פחות או יותר) ומאיזה תחום הוא מגיע אך למען הסר ספק ולאלו שפחות מכירים את התחום, נסביר בכמה מילים אודת  QA .

QA הוא למעשה ראשי תיבות ל - Quality Assurance. מדובר על שם מכלול לכל מיני אמצעים ושיטות שמטרתם פשוטה וברורה מאליה: להבטיח שמוצר או שירות שמוענקים ללקוחות יהיו באיכות גבוהה. מידע נוסף תוכל למצוא כאן.

כעת, נתחיל!

רגע, מה זה בכלל bug tracking system

בוא נצא מנקודת הנחה שאתה בעל חברת סטארט-אפ צעירה, שפשוט בא לך לכבוש את העולם איתה.
גייסת מספר מוחות חדשים אל העסק שלך שנמצא במגמת עלייה והכל נראה מבטיח. אתם בעיצומו של הליך פיתוח תוכנה אך פתאום, ללא שום התראה מוקדמת (כפי שזה תמיד קורה) משהו מתחיל להשתבש...

בדיוק כאן נכנסת לתמונה הכלי מערכת שנקראת bug tracking system או בעברית תקינה: מעקב אחר תקלות. מדובר למעשה על אחת המערכות החכמות ביותר שהיא מערכת מעקב אחרי באגים שונים או לחילופין אחרי פגמים שמדווחים למתכנתים במהלך פיתוח של תוכנות. ניתן להתייחס אל תוכנה זו כאל "מערכת מעקב לבעיות".

איך זה יכול להציל אותך ואת העסק שלך?

 

אם אתה מתלבט האם להוציא כסף אודות התוכנה או פשוט לתת "למזל לשחק לטובתך" ככול הנראה שאתה מאמין במזל וזה בסדר גמור, אך אם יש ברשותך עסק/ חברה, לא עדיף שלא לקחת את הסיכון? בזכות התוכנה עליה דיברנו לעיל, אתה יכול לצמצם באופן משמעותי את כל גורמי הסכנה שקיימים בעת פיתוח תוכנה, שהרי כולנו יודעים שמדובר על הליך ארוך ויתרה מכך – יקר אז בנינו – לא חבל על הזמן, כאב הראש והכסף שתבזבז כיוון שלא הייתה לך מערכת שהתריעה בפנייך בזמן?

אז אילו חברות משתמשות בכך?

כן, אנחנו יודעים. אתה רוצה לבדוק היטב את השטח לפני שאתה מוציא כסף ורוכש את התוכנה. האמת היא? שאנחנו לגמרי מבינים אותך. אז מי באמת משתמש בתוכנה הזו? חברות גדולות וקטנות יחד, ללא כל יוצא מן הכלל: החל מחברות סטארט-אפ קטנות ועד לארגונים גדולים של 100 ויותר משתמשים, חברות הייטק וכו'. למעשה כל חברה שיש בה מתכנתים ואנשי צוות שצריכים להעביר דיווחים ועדכונים אונליין אחד לשני, הם מבינים שבאופן טבעי משהו יכול להשתבש במהלך עבודתם ולכן הם זקוקים לתוכנה שתתריע על בעיות מסוג זה.

מספר מילים על: Application Lifecycle Management ועל Test Case Management tool

 

Application Lifecycle Management ובראשי התיבות שלה: ALM. מדובר על אחת מהתכונות החשובות ביותר ששוחררו בשנים האחרונות לשוק. למעשה ניתן להגיד ש -ALM  כוללת בתוכה גם את ה – test case management tool  וגם את ה bug tracking. היא מציעה למפתחים ובעלי העסקים למיניהם להיות בשליטה וכיצד? טוב ששאלת.

 אם בעבר, למשל, צוות הפיתוח היה עובד באופן עצמאי ולאחר סיום עבודתו היה מגיש דוחות על קבצי אקסלים מסורבלים ומעניק את האפליקציה לצוות של תחזוקה ופריסה, בזכות התוכנה הנ"ל המפתחים ממשיכים להיות מעודכנים במה שקורה עם התוכנה ולהיות מעורבים ביישום גם לאחר הפריסה. במידת הצורך הם מבצעים את השינויים השונים וממשיכים להיות מעורבים בתהליך, כך למעשה ניתן להבטיח עבודה תקינה ושירותיות טובה יותר. מה שגם שהחלק המשמעותי ביותר הנו שכל חברי הצוות יכולים להקצות "קריאות שירות" שונות אחד לשני מבלי ששום דבר יילך לאיבוד, הכל בשליטה!

הגענו אל השורות האחרונה במאמר הנ"ל וכעת נתייחס אל: test case management tool


עוד כלי מצויין לבדיקת התוכנה, על מנת לספק מערכת הגנה איתנה להליך הבדיקה של היישום. בעברית הכלי נקרא "כלי ניהול מקרה מבחן".
אפשרות זו מעניקה למתכנתים מספר דרכים מגוונות לבדוק את התוכנה ולוודא שהיא תקינה וניתן להמשיך להתקדם הלאה. למידע נוסף אודות כלי ניהול מקרה מבחן בדקו את TestUp כלי של חברת InformUp.com חברת סטארט-אפ ישראליות שמציעה את התוכנה לשבועיים ניסיון בחינם!

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב