דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מוכרים את הבית עד הקיץ? 

מאת    [ 22/03/2008 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 4113 פעמים ]

רוצים למכור את הבית?

אז זהו, זו שנה מעוברת, והאביב מגיע אלינו בקרוב מאד. בשנה שעברה בתאריך האזרחי הנכחי היינו כבר בין פורים לפסח. תקופת האביב והקיץ היא התקופה בה רוב הקונים הפוטנציאלים מחפשים בית.

מדוע מחפשים באביב ובקיץ? מסיבות שונות: רוב הרוכשים מעוניינים לעבור בתקופת חופשת הקיץ של ילדיהם כדי לא לטלטל אותם בין בתי ספר במהלך שנת הלימודים. תקופת החורף היא תקופת "נשארים בבית" ותקופת הקיץ היא תקופה של "יוצאים מהבית", כנראה גם לחיפוש אחרי בית חדש. תקופת האביב היא תקופה של התעוררות מבחינות רבות, וכנראה גם של רצון לשפר את תנאי המגורים.

ומי שרוצה למכור את הבית שלו בעונה החמה הזו כדאי שיוציא אותו למכירה כבר עכשיו. תהליך החיפוש, האיתור, הרכישה והמעבר של קונים רבים נמשך חצי שנה ויותר, ואם הם באמת רוצים לעבור לבית אותו ירכשו מכם, לא מוקדם להוציא אותו למכירה עכשיו, כדי שאכן יוכלו לסיים את התהליך בטרם פתיחת שנת הלימודים הבאה של ילדיהם.

החלטתם להוציא את הבית למכירה? החשוב מכל הוא קביעת המחיר המבוקש. כדאי להתייעץ במתווך שלכם וללמוד בעיקר מעסקאות אחרונות שבוצעו בפועל ולא מהמחירים המבוקשים. גם אם ביתו של השכן שלכם זהה לשלכם, וגם אם הוא מבקש סכום גבוה מהסכום אותו אתם תבקשו, יכול להיות שהוא מבקש הרבה יותר משוויו ובסופו של תהליך יאלץ לתת הנחה שתביא את מחיר העסקה לרמת השוק. יכול להיות שבמחיר המבוקש הזה הוא עומד למכירה כבר זמן ארוך ואולי יישאר עוד בשוק זמן רב. למה לתמחר גבוה מדי ולהבהיל קונים? למה לא לתמחר את הבית שלכם קרוב יותר למחיר השוק, ולעשות אותו אטרקטיבי יותר בעיני יותר קונים פוטנציאלים? זכרו כי בקביעת שווי הבית על פי מחיר השוק שלו ובתימחור הבית מתחשבים רק במחירי העסקאות כפי שנסגרו בפועל - לא במחירים המבוקשים!

חשוב להחליט על המטבע שבו אתם נוקבים את מחיר הבית. דולרים חשובים לכם? ניקבו את מחיר הבית בדולרים, והיצמדו למטבע זה לאורך כל תקופת המכירה. אם מחיר הבית נקוב בדולרים, הכוונה היא לדולרים על פי שער הדולר היציג ביום התשלום. הימנעו באופן מוחלט ממחיר בדולרים על פי כך וכך שקלים לדולר. אם שער דולר גבוה משער הדולר היציג חשוב לכם, כנראה שהסכום השקלי חשוב לכם. אם כך, קבעו את מחיר הבית המבוקש בשקלים, כפי שעושים מוכרים רבים בימים אלה, והיצמדו אליו. כן, גם אם שער הדולר יעלה.

יוצאים למכירה? יש מחיר מבוקש? תוכלו לקרוא ברשימה שפרסמנו לפני שנה "הכינו את ביתכם לאביב" על ההכנות שכדאי ותעשו עכשיו.

יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב