דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארבע ההסכמות של דון מיגל לואיס 

מאת    [ 22/03/2008 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 14188 פעמים ]

ההסכם הראשון: שימרו על טוהר המילה-
באמצעות המילים אנו מבטאים את הכוח היצירתי שלנו. במילים טמונה עוצמה רבה. לפני כשישים שנה, באירופה, היטלר תמרן באמצעות המילים מדינה שלמה שחיו בה אנשים אינטליגנטים וחושבים. באמצעות כוח המילים שלו הוא שכנע אנשים לבצע את הזוועות הנוראיות ביותר. המילים של היטלר שהתבססו על אמונות והסכמים שנבעו מפחד יזכרו לדיראון עולם. כל אדם הוא קוסם, לטוב ולרע, ובאמצעות המילים שלנו יש באמצעותנו לכשף מישהו או לשחרר מישהו מכישוף. כשהן לוכדות את תשומת ליבנו יכולות המילים לחדור לתודעה ולשנות את אמונתנו לטוב או לרע. השמירה על טוהר המילה משמעה שימוש נכון באנרגיה של כל אחד מאיתנו. האמת היא החלק החשוב ביותר בשמירה על טוהר המילה.

ההסכם השני: אל תיקחו שום דבר באופן אישי-
לא משנה מה מתרחש סביבכם, אל תיקחו זאת באופן אישי. לקיחת דברים באופן אישי, היא ביטוי קלאסי של האנוכיות מפני שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהכל קשור בנו ב"אני". לקיחת דברים באופן אישי הופכת אתכם לטרף קל. אך אם אינכם לוקחים זאת באופן אישי אתם מחוסנים מפני הגהנום. כשאנו רואים אנשים אחרים כמות שהם מבלי לקחת את הדברים באופן אישי איננו יכולים להיפגע ממה שהם אומרים או עושים, גם אם הם משקרים זה בסדר, הם משקרים מפני שהם פוחדים. כאשר אתם משרישים בתוככם את ההרגל שלא לקחת שום דבר באופן אישי אתם נמנעים מכאבים רבים בחייכם, הכעס, השנאה וצרות העין יאבדו טעמם, ואפילו העצב פשוט יתפוגג. לעולם אינכם אחראים למעשיהם של אחרים, אתם אחראים רק על עצמכם, כשתבינו זאת באמת ותסרבו לקחת דברים באופן אישי, לא תוכלו להיפגע מהערות וממעשים רשלניים של אחרים.

ההסכם השלישי: אל תניחו הנחות-
קיימת בנו הנטייה להניח הנחות בנוגע לכל דבר. אנו מניחים הנחה, חווים חוסר הבנה, לוקחים זאת באופן אישי, ובסופו של דבר יוצרים דרמה אחת גדולה ולשווא. כל מאבקי השליטה שקיימים בין בני אדם קשורים להנחת הנחות וללקיחת דברים באופן אישי. תמיד מוטב לשאול שאלות מאשר להניח הנחות מפני שהנחות גורמות לנו סבל. פעמים רבות אנו מניחים שבני הזוג שלנו יודעים מה אנחנו חושבים ושמיותר לבטא את רצוננו במילים. אנו מניחים שהם ינהגו לפי ציפיותינו, מפני שהם מכירים אותנו היטב. אם אינם נוהגים כפי שאנו מניחים שהם ינהגו אנחנו נפגעים.

ההסכם הרביעי: עשו תמיד כמיטב יכולתכם-
ההסכם הרביעי מאפשר לשלושת האחרים להפוך להרגלים מושרשים היטב. הוא קשור להוצאה לפועל של שלושת ההסכמים הראשונים. עשו תמיד כמיטב יכולתכם, תמיד בכל מצב שבו אתם נתונים, לא יותר ולא פחות. ורק יש לזכור שמיטב יכולתכם משתנה כל הזמן, בבוקר כשאתם רעננים ומלאי אנרגיה מיטב יכולתכם גבוה בכמה דרגות מאשר משעות הלילה. כנ"ל כאשר אתם בריאים או חולים, וכדומה. כשתהפכו את ארבעת ההסכמים החדשים להרגל, מיטב יכולתכם ישתפר לעומת מה שהיה קודם. אם תעשו כמיטב יכולתכם תחיו את חייכם בלהט, תהיו פוריים תהיו טובים לעצמכם. העשייה תגרום לכם להרגיש מאושרים.
כרמלה קטי כהן
מאמנת אישית לצמיחה כלכלית
בנבחרת המאמנים של אפשר אימון אישי+



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב