דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב לחגוג יום הולדת לילדים 

מאת    [ 30/11/2014 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 3217 פעמים ]

למה חשוב לחגוג יום הולדת לילדים

יש מבוגרים רבים שמספרים בצער שהוריהם לא הקפידו לחגוג להם יום הולדת, אם משום מגבלה כלכלית או משום שהם לא שייכו משמעות גדולה לחגיגת האירוע עצמו. רוב המבוגרים שלא חוו את חגיגת יום ההולדת מצרים על כך ומספרים שהם קינאו בילדים האחרים וחסרה להם תשומת לב שמוענקת לילדי יום ההולדת. מאמר זה יעזור לכם להבין מדוע כה חשוב לחגוג יום הולדת לילדים ואילו ערכים היא מקנה לילד החוגג.

יום הולדת לילדים- כרטיס ביקור

יום הולדת הוא אותו יום בשנה בו נולד אותו אדם שחוגג. האוכלוסייה הדתית חוגגת את יום ההולדת בהתאם לתאריך העברי ואילו החילוניים חוגגים אותו בהתאם ללוח השנה הלועזי. ההחלטה לגבי הפעלה ליום הולדת לילדים תמיד תיקבע בהתאם לגיל הילד, למגדר שלו, לאופיו ולסביבה שלו. פעמים רבות ההפעלה שתיבחר על ידי הגננת למטרת חגיגת יום הולדת בגן תהיה שונה לחלוטין מההפעלה בה בוחר ההורה למסיבת יום ההולדת שנערכת בבית.

המשמעות של ימי הולדת לילדים

יום ההולדת של הילד הוא בעל משמעות רגשית וחברתית. ילד אינו חי בעולם מבודד. הוא הולך מדי יום לגן ושם חוגגים לשאר ילדי הגן ימי הולדת ולכן ההחלטה לחגוג גם לילד שלכם תעזור לו להרגיש חלק מקבוצה ואם נדייק אז נאמר שהוא ירגיש כמו חלק בעל משמעות. יום הולדת הוא היום המיוחד של הילד. הוא יודע שהוא נולד באהבה ומתוך רצון של הוריו, ביום זה. ההחלטה להתעלם מיום הולדת או לא לחגוג אותו יכולה לגרום לילד לחוש לא רצוי או חריג. רוב המשפחות חוגגות לילדיהם יום הולדת כבר מגיל שנה, כאשר מלבד מסיבת יום ההולדת בגן מוזמנים הסבים והסבתות, ההורים וכל אדם אחר שיקר לילד למסיבת יום הולדת פרטית בביתו. כמובן שכל משפחה חוגגת יום הולדת עפ"י יכולותיה אך המשמעות נשארת כפי שהייתה. יום ההולדת מחזקת את בטחונו העצמי של הילד, שמה אותו במרכז תשומת הלב של "אירוע גדול" – דבר שיגרום לזכרון חיובי לאורך שנים.

הפעלה ליום הולדת לילדים - בגן ובבית

חשוב לחגוג לילד מסיבות יום הולדת בגן ובחיק המשפחה. בכל אירוע הגישה, החברה וההפעלות יהיו שונות, כך שהילד יהיה מודע לעובדה שמדובר על שני אירועים שונים שסובבים סביבו. חשוב מאוד לומר לילד מדוע יש לו גם יום הולדת בגן וגם יום הולדת בבית. בנוסף, יש לשכור את שירותיו של מפעיל מקצועי שיוכל להציע הפעלה ליום הולדת לילדים שמתאימה לסביבה הביתית.

  • חוגגים בגן- האחראית העיקרית על חגיגת יום ההולדת בגן תהיה איך לא - הגננת. היא זו שתפעיל את הילדים ותחליט על אותה הפעלה ליום הולדת שמתאימה לכל ילדי הגן. המתכונת של חגיגת ימי ההולדת בגן תהיה זהה לגבי כל הילדים. יום ההולדת יכלול פעילויות חינוכיות והילד שחוגג את יום ההולדת תמיד יהיה חתן השמחה. עפ"י רוב חגיגת יום הולדת בגן תהיה צנועה  וזאת מהסיבה שהגנים אינם רוצים  להמחיש בפני הילדים שיש ילד אחד השווה יותר מהאחר או לגרום להורים "להתחרות" האחד בשני מי יוצא יום הולדת יותר ראוותנית. כאשר הגננת כמייצגת של משרד החינוך יוצרת הגבלות על כל ההורים וגורמת לסטנדרט אחיד כך הילדים חווים את אותה ההרגשה ולא תיווצר אווירה שונה בעבור כל ילד.
  • חוגגים בבית- חגיגה מיוחדת בבית אליה מוזמנים בני המשפחה והחברים הטובים. זוהי אותה חגיגת יום הולדת המוכרת יותר לכולנו בעיקר מזיכרונות הילדות עם הפעלה אטרקטיבית ליום ההולדת , שולחן ממתקים רחב ומכובד, קישוטים , בלונים כל ילדי הכיתה והגן המוזמנים. כאן חגיגת יום ההולדת תיעשה כפי שההורים רוצים וכל אחד ייקבע את אופי יום ההולדת לפי התקציב שלו ועפ"י שיקול דעתו.

לסיכום, יש משמעות גדולה מאוד לחגיגת יום הולדתו של הילד בגן ובבית. אלו משפיעים על תחושת השייכות שלו, הדימוי העצמי ומערכת היחסים שלו עם הסובבים אותו. שימו לב כי אלו שתי המסגרות העיקריות הקיימות לילד בתקופה זו של החיים.

 

מקווה שעזרתי לכולם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב