דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההוצאות המוכרות שבעלי עסק לא כל כך מכירים 

מאת    [ 30/11/2014 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3709 פעמים ]

הדבר הבסיסי בכל עסק ובכל סדר גודל, הוא הרווח. זה הסכום עליו יש לשלם מיסים. הבסיס החשוב הזה טומן בחובו מגוון פעולות חשבונאיות הכרחיות להתנהלותו השוטפת של עסק פעיל. רישום של הוצאות, הכנסות, הפקת חשבוניות דיגיטליות או רישום חשבוניות על בסיס יומי, דו"חות מע"מ, דו"חות למס הכנסה, הצהרת הון ועוד.

כל הוצאה אשר מוכרת לצורך מס מקטינה את הרווח ואת סכומי המס אותם יש לשלם. ההגדרה של הוצאות מוכרות, הינה הוצאות שכל מטרתן ליצור הכנסה לעסק. ההוצאות הידועות הן למשל: הוצאות משרד, הוצאות רכב, הוצאות חשמל,  שיווק, פרסום ועוד. ישנן הוצאות שמוציאים הרבה בעלי עסקים, אולם הם לא מודעים לכך שניתן לרשום אותן בעסק ולהקטין באופן זה את סכומי המס המשולמים על ידם.

ההוצאות שרבים מבעלי העסקים כלל לא מכירים יפתיעו אתכם. ולהלן הרשימה:

 הוצאות בנקאיות - רק במידה ומתנהל חשבון נפרד לעסק, קיימת הכרה בהוצאות ריבית ודמי ניהול חשבון. אגב, החוק מחייב ניהול חשבון נפרד לעסק פעיל.

קיזוז מהכנסות בן הזוג - כשעצמאי מפסיד כספים בעסק, ניתנת לו האפשרות לקזז את הפסדו מהכנסת בן הזוג השני גם אם היא ממשכורת. רבים לא מכירים הוצאה זו, ולא לוקחים אותה כלל בחשבון. המציאות היא שהם משלמים מיסים גבוהים ותשלומי ביטוח לאומי שניתן היה להפחיתם או אף להימנע מתשלומיהם.

הענקת מתנות – אם הענקתם מתנה לאדם הקשור והמחובר עסקית לעסק שלכם, ראו זאת כהוצאה מוכרת לכל דבר!  זו יכולה להיות מתנת חתונה, יום הולדת, בר מצווה ועוד.

ניהול עסק מהבית - עסקים רבים שעובדים מהבית יכולים, בתנאים מסוימים, לחשב הוצאות מוכרות כגון: ארנונה, מים, חשמל, פחת על רכישת הבית , ריבית על משכנתא ועוד.

נסיעות לחו"ל - נסיעות עסקיות לחו"ל, כמו גם נסיעות לכנסים, תערוכות ועוד, הן הוצאות מוכרות. גם ההוצאות השותפות בשהייה בחו"ל, כמו השכרת רכב, ארוחות, נסיעות ועוד – נחשבות במוכרות.

תכנון מס נכון – תכנון זה חייב להתבצע במקרים מסוימים בהם שיעורי המס גבוהים מהנורמה. הדבר קורה כשההכנסות הן פסיביות כמו הכנסות משכר דירה, או כששני בני זוג עובדים באותו עסק. חושב לקיים תכנון מס באופן נכון וחסכוני לעסק.

 שימוש בתוכנה להפקת חשבוניות דיגיטליות  - אמנם אין לבעל העסק פנקסי חשבוניות וקבלות ואין לו הוצאות הדפסה, משלוח וניירת - אך התשלום בעבור שירותי מערכת הפקת חשבוניות, ומסמכים דרך האינטרנט, נחשב להוצאה מוכרת לכל דבר.

 

רואה חשבון יורם שיפר הינו מהבעלים של משרד רואי חשבון זיו שיפר ושות' הנמנה עם 20 המשרדים הגדולים בארץ (לפי סקר "דן אנד ברדסטריט"). משרד רואי חשבון המשלב מקצוענות, ידע וקידמה טכנולוגית ברמת המיחשוב והשירותים המתקדמים לרבות שירותי אינטרנט מתקדמים, כגון: שירותי ניהול חשבונות לעצמאים, תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט עבור חברות ומוסדות ציבוריים, שירותי הפקת חשבוניות במייל ועוד. התרשמו וקראו עוד באתרים:  ucan2  invoice4u




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב