קידום אתרים אתי ? שאלה בתחום יחסי ציבור ותדמית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

קידום אתרים אתי ? שאלה בתחום יחסי ציבור ותדמית 

מאת    [ 22/03/2008 ]
מילים במאמר: 395   [ נצפה 2042 פעמים ]

 
 

על קידום אתרים במנועי חיפוש נכתבו הררי מילים ומאמרים אולם הרבה פחות נכתב על קידום אתרים אתי לעומת קידום אתרים אחר ומה הקשר שלו לתדמית החברה ול-יחסי הציבור שלה.

ראשית על אתיקה בקידום אתרים

קידום אתרים בצורה אתית פירושו - לקחת וליישם את מטרתם הראשונית  של מנועי החיפוש ובראשם גוגל, להביא לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והמתאימות להם ביותר – ולהפוך את העמוד לרלוונטי ביותר הן מבחינת המידע והן מבחינת הקישורים אליו. קידום אתרים בצורה לא אתית היא למעשה לזייף את הרלוונטיות.

נדמיין לרגע רצף: בצד אחד רלוונטיות מלאה, בצד שני, חוסר רלוונטיות מוחלטת.  בקצה החיובי של הרצף ימצא העמוד עם הרלוונטיות המוחלטת  כאשר הגולש ביצע חיפוש ברשת וכשהגיע אליו זכה לקבל את כל המידע שהתכוון עליו.  בקצה השמאלי - חוסר הרלוונטיות והכוונה היא לתוצאה של עמוד בנושא מסוים שאולי נעשתה לו אופטימיזציה מושלמת, הרבה מאוד קישורים איכותיים מאתרים בעלי דירוג גבוה מצביעים אליו אבל... מידת רלוונטיות ותועלת המידע לגולשים היא אפסית, הם לא יפיקו מעמוד זה שום ערך. במקרה זה מידת הרלוונטיות היא מזויפת ובעצם קידום האתרים גרם למנועי החיפוש להביא לגולשים תוצאות לא טובות.

נושא האתיקה מעלה שאלות רבות: עד כמה החברה מוכנה שיקדמו אותה בצורה אתית או לא, כמה חשוב לה כי האתר שלה יהיה אכן רלוונטי או העיקר שיגיעו אליו. ובעצם מדובר בנושא של תדמית או בעצם יחסי ציבור. חברות אחדות המשקיעות בפעילות יחסי ציבור ותדמיתן הנקיה חשובה להן יעדיפו כי כל פעילות קידום האתרים עבורם היא נקייה ואתית. אולי התוצאות יבואו לאיטן,  אך הדרך והשיטה מכבדות יותר אותה ואת האתר בבעלותה. מנגד, יתכנו חברות אשר יעדיפו להיות בראש תוצאות החיפוש ולא משנה כיצד הגיעו לשם.

בנוגע לחברת קידום האתרים הרי גם היא צריכה לשאול את עצמה את שאלת האתיקה ובעצם את השאלה איך היא פועלת על הרצף. חברות הקידום הרציניות, (להבדיל מהחאפרים), יבחרו לפעול על הרצף כמה שיותר קרוב לקצה הימני. מן הסתם ידרשו ויסייעו לבעלי האתרים להפיק חומרים, מאמרים, עמודי מידע (משרד יחסי ציבור של החברה יכול לספק חלק גדול מהחומרים הללו) ועוד אשר יהפכו את האתר למתאים יותר.

מבחינת קישורים – יעבדו כדי להשיג מצד אחד קישורים מאתרים בעלי נושא דומה ומצד שני, קישורים מאתרים בעלי דירוג גבוה ובפועל יבצעו פעולות הקרובות יותר לתחום יחסי ציבור באינטרנט מאשר לקידום אתרים.

קידום אתרים במנועי חיפוש הוא עסק מסחרי וכמובן מבוסס על אינטרסים של בעלי האתרים להיות ממוקמים גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש. אולם כדאי וחשוב לעשות זאת בצורה אתית. לטווח ארוך הדבר לא רק יתבטא בתוצאות במנוע החיפוש, אלא גם ובעיקר בתוצאות המסחריות.

 

אמיר שחר מנהל משרד יחסי הציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב