דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים אתי ? שאלה בתחום יחסי ציבור ותדמית 

מאת    [ 22/03/2008 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2531 פעמים ]

על קידום אתרים במנועי חיפוש נכתבו הררי מילים ומאמרים אולם הרבה פחות נכתב על קידום אתרים אתי לעומת קידום אתרים אחר ומה הקשר שלו לתדמית החברה ול-יחסי הציבור שלה.

ראשית על אתיקה בקידום אתרים

קידום אתרים בצורה אתית פירושו - לקחת וליישם את מטרתם הראשונית  של מנועי החיפוש ובראשם גוגל, להביא לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והמתאימות להם ביותר – ולהפוך את העמוד לרלוונטי ביותר הן מבחינת המידע והן מבחינת הקישורים אליו. קידום אתרים בצורה לא אתית היא למעשה לזייף את הרלוונטיות.

נדמיין לרגע רצף: בצד אחד רלוונטיות מלאה, בצד שני, חוסר רלוונטיות מוחלטת.  בקצה החיובי של הרצף ימצא העמוד עם הרלוונטיות המוחלטת  כאשר הגולש ביצע חיפוש ברשת וכשהגיע אליו זכה לקבל את כל המידע שהתכוון עליו.  בקצה השמאלי - חוסר הרלוונטיות והכוונה היא לתוצאה של עמוד בנושא מסוים שאולי נעשתה לו אופטימיזציה מושלמת, הרבה מאוד קישורים איכותיים מאתרים בעלי דירוג גבוה מצביעים אליו אבל... מידת רלוונטיות ותועלת המידע לגולשים היא אפסית, הם לא יפיקו מעמוד זה שום ערך. במקרה זה מידת הרלוונטיות היא מזויפת ובעצם קידום האתרים גרם למנועי החיפוש להביא לגולשים תוצאות לא טובות.

נושא האתיקה מעלה שאלות רבות: עד כמה החברה מוכנה שיקדמו אותה בצורה אתית או לא, כמה חשוב לה כי האתר שלה יהיה אכן רלוונטי או העיקר שיגיעו אליו. ובעצם מדובר בנושא של תדמית או בעצם יחסי ציבור. חברות אחדות המשקיעות בפעילות יחסי ציבור ותדמיתן הנקיה חשובה להן יעדיפו כי כל פעילות קידום האתרים עבורם היא נקייה ואתית. אולי התוצאות יבואו לאיטן,  אך הדרך והשיטה מכבדות יותר אותה ואת האתר בבעלותה. מנגד, יתכנו חברות אשר יעדיפו להיות בראש תוצאות החיפוש ולא משנה כיצד הגיעו לשם.

בנוגע לחברת קידום האתרים הרי גם היא צריכה לשאול את עצמה את שאלת האתיקה ובעצם את השאלה איך היא פועלת על הרצף. חברות הקידום הרציניות, (להבדיל מהחאפרים), יבחרו לפעול על הרצף כמה שיותר קרוב לקצה הימני. מן הסתם ידרשו ויסייעו לבעלי האתרים להפיק חומרים, מאמרים, עמודי מידע (משרד יחסי ציבור של החברה יכול לספק חלק גדול מהחומרים הללו) ועוד אשר יהפכו את האתר למתאים יותר.

מבחינת קישורים – יעבדו כדי להשיג מצד אחד קישורים מאתרים בעלי נושא דומה ומצד שני, קישורים מאתרים בעלי דירוג גבוה ובפועל יבצעו פעולות הקרובות יותר לתחום יחסי ציבור באינטרנט מאשר לקידום אתרים.

קידום אתרים במנועי חיפוש הוא עסק מסחרי וכמובן מבוסס על אינטרסים של בעלי האתרים להיות ממוקמים גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש. אולם כדאי וחשוב לעשות זאת בצורה אתית. לטווח ארוך הדבר לא רק יתבטא בתוצאות במנוע החיפוש, אלא גם ובעיקר בתוצאות המסחריות.

 

אמיר שחר מנהל משרד יחסי הציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב