דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית חכם: מהחידושים המרכזיים בעת הנוכחית 

מאת    [ 28/11/2014 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 3360 פעמים ]

ככל שהשנים חולפות, כך איכות החיים שלנו משתפרת, וכך מכשירים חשמליים שונים הופכים למתקדמים יותר. הדברים אמורים, למרבה השמחה, גם בכל הנוגע לבתים שלמים. בית חכם נחשב לאחת המילים האחרונות בתחום הנדל''ן כיום, הוא מגלם בתוכו שורה ארוכה של יתרונות ותורם לשיפור החיים בבית במידה משמעותית. אז מהו עיקרון הפעולה של בתים חכמים? וכיצד זה מתבצע הלכה למעשה? על כך ועוד במאמר הבא.

כל מה שהופך בית לחכם

ברמת ההגדרה, בית חכם הוא בית אשר כולל בתוכו מערכת שליטה, המאגדת תחתיה מגוון רחב של מערכות בבית ומכשירי חשמל. מכאן, שנפתחות לא מעט אפשרויות עבור המתגוררים בתחומיו: הם יכולים להפעיל את המכשירים בלחיצת כפתור, לקבוע תרחישי הפעלה שונים שלהם (בהתאם לשגרת החיים בבית או למצבים שונים בו) ובמקרים רבים פשוט להעניק את המושכות בתפעול הבית למערכת השליטה. כך, באמצעות גלאים וחיישנים יזהה הבית החכם מצבים שונים בבית, ויתאים את הפעלת המכשירים להן: כאשר אין בחדר מסוים נפש חיה, אם לוקחים דוגמא נפוצה, הבית החכם יכבה את המזגן שבו.

חשוב לתת את הדעת על כך שבשנים האחרונות, הצורה הנפוצה של בתים חכמים היא בית חכם אלחוטי. במצב הזה, התקשורת בין המכשירים השונים נעשית בצורה אלחוטית, מה שכמובן מקל על תפעולם. בנוסף, ניתן לשלוט על המערכות השונות דרך אמצעים דוגמת הטלפון הנייד, המחשב האישי וכיוצא בזה. שליטה מרחוק מתאימה כמו כפפה ליד למאפיינים של המאה ה-21, אך רק באמצעות מערכת הבית החכם ניתן להכניס אותה גם לתוך אורח החיים השגרתי שלנו, בבית בו אנו מתגוררים.

אז איך מתחילים?

החדשות הטובות הן שבמאה ה-21, התקנת בית חכם נעשית בצורה פשוטה לכל הדעות. תשכחו מכל מה שחשבתם על חציבה מסורבלת בקירות הבית, או על התקנה יש מאין של ארונות חשמל חדשים, שיתווספו לאלה הקיימים. תחת זאת, כיום ניתן להטמיע את המערכת על התשתית החשמלית הקיימת בבית, באמצעות מכשיר המחובר למחשב הניהול. כמובן שהכניסה לתמונה של בית חכם אלחוטי הפכה את ההתקנה לפשוטה במיוחד.

ומה לגבי המחיר ההתקנה? ובכן, הוא אינו בטל בשישים כלל וכלל, ועשוי להגיע לאלפי שקלים. אבל, וזה אבל גדול מאד, העובדות מראות כי לאחר פרק זמן מסוים עשויה ההשקעה להחזיר את עצמה. הסיבה לכך היא שבאמצעות בית חכם ניתן לחסוך אחוזים נכבדים מהוצאות החשמל, ולו מכיוון שהוא מוציא מכלל אפשרות תרחישים של הפעלת מכשירים חשמליים שלא לצורך, או לחילופין תרחישים של פעילות של המכשירים החשמליים שאינה יעילה (נניח, מערכת מיזוג אוויר כאשר חלונות הבית פתוחים).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב