דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סידור מחדש - סדר בבלאגן או בלאגן בסדר? 

מאת    [ 27/11/2014 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2780 פעמים ]

 אחד הדברים הכי פרדוקסאליים בלעשות סדר מחדש הוא הקושי להתמצא לאחר מכן, ולמצוא את מבוקשינו. אנו משקיעים שעות רבות בכדי לעשות סדר בכל המהומה, החלטה אשר בדרך כלל נובעת מתסכול לאור העובדה שאנו מתקשים להתמצא בבלאגן שיצרנו אנחנו בעצמנו. עם זאת, לעיתים השינויים הינם מהירים ורבים מדי, גם אם מאחוריהם כוונה טובה והיגיון בריא, עד כדי כך שאנו מגיעים למצב של דיס אוריינטציה מוחלטת, ומתקשים למצוא חפצים ששהו להם שנים במקום מסוים, וכעת אינם. ישנן מספר דרכים להתמודד עם הבעיה, ואין ספק כי ישנן טכניקות אשר עשויות לסייע לנו להימנע מלהגיע למצב שכזה.

בסיטואציה האחרונה בה אני עצמי החלטתי להתחיל לסדר את מה ששנים לא סידרתי התחלתי לשים פתקים על מדפים אשר מכילים דברים חדשים אשר בעבר הם לא הכילו או לחילופין היכן נמצא הציוד אשר כן היה באותו מקום. כך, בכל פעם אשר התבלבלתי בחיפוש והתכוונתי למצוא משהו במגירה אשר הוא היה נהוג להיות בה, היה לי פתק קטן עם הסבר על מיקומו החדש של הציוד המדובר. טכניקה נוספת לא להגיע למצב הפרדוקסאלי ולהרגיש אחרי הסדר בתוך אי של בלאגן, היא לעשות כל חלל קטן בבית ביום ובזמן אחר. באופן זה, יותר קל למוחנו להתרגל למקומות החדשים, שכן מוח האדם מאורגן בצורה סכמטית, ולכן יד לתרגל את הסכמות החדש לאט לאט. גם אם בעבר חשנו כי למרות כל הבלאגן אשר שרוי סביבנו המוח שלנו מצליח להסתגל לכך כאילו תמיד שהה בצי של מדפים למחסן וידע מהיכן לשלוף כל דבר ודבר שרק עלה על דעתו, אזי שזוהי גם סכמה בפני עצמה. ההבדל היחיד הוא בזמן אשר היה לנו להסתגל לעובדה שדברים הונחו היכן שהונחו. מער לכך, זה לא משנה כמה בלאגן יהיה באותו מקום. עם זאת, מובן שיותר נחמד להעביר את זמנינו בחלל מסודר אשר אסתטי ונעים גם למראית עין. מעבר לעובדה פשוטה זו, כמובן שסדר הינו יתרון בעצם כך שהוא מקנה ומספק לנו מקומות אחסון נוספים, שכן פעמים רבות מגבלת המקום הינה פונקציה של סדר לא נכון או של אגירת חפצים מיותרים, כיוון שאינם בשימוש. על כן, אין ספק כי אם ידוע לנו שמוחנו יכול לפקד גם בסביבה מבולגנת וגם בסביבה מסודרת, קרוב לוודאי שנעדיף לשמור על סביבה מסודרת.

למרות כל היתרונות שבסדר והעובדה שתמיד נעדיף שביתנו יהיה מסודר מהדבר הכי קטן בו ועד לדבר גדול יותר כמו מדפים שונים הנמצאים בחלל לעיני כל ומהווים מעין מיצג של חפצי הבית השונים היושבים על פניהם, עדיין פעמים רבות אנחנו בכל זאת חיים בבלאגן. הסיבה לכך בעיקרה היא הזמן וההשקעה אשר נדרשים לצורך קבלת חלל מסודר. יתרה מכך, אם ברצוננו לשמור על החלל מסודר לאורך זמן, ישנו גם צורך בתחזוקה שוטפת של הסדר בחלל הביתי, משימה שנראית לנו כבלתי אפשרית לאור חיי היום יום העמוסים שלנו. למען האמת, אם משקיעים רגע ועוצרים לחשוב על העניין, מגלים כי דווקא אותה תחזוקה שוטפת של הסדר, מהווה פיתרון קל ויעיל, שכן זוהי השקעה מינימאלית ביותר של לא יותר מכמה דקות ביום, ובכך למעשה ניתן לעשות מעין טיפול מונע לבלאגן עתידי. למעשה, אפשר לחלוטין למנוע מצב בו נגיע לחלל ביתי אשר דומה יותר לחלל העמוס מדפים למחסן מאשר חלל שאמור להוות את פסגת השקט והרוגע בה אנו שואפים לסיים יום עמוס שעבר עלינו. אם נשקיע מעט מאד זמן בימי השבוע שלנו בסידור החלל הביתי, ונקפיד על כך עם כל דיירי הבית, נתפלא לראות שאנו בקושי מגיעים למצבים בו הבית דורש סדר מופתי אשר דורש זמן רב והשקעה מאומצת. ישנה למעשה דרך אחרת אשר הינה קלה ויעילה, ודורשת מינימום זמן והשקעה, ממש מתחת לאפינו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב