דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חימום תת רצפתי בחורף, מה כדאי? 

מאת    [ 26/11/2014 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2997 פעמים ]

אחד ממחוללי הקור הגדולים ביותר בבית היא הרצפה. בקיץ היא מהווה גורם מועיל ומצנן, ובחורף היא מקשה מאוד על חימום הבית. הפתרון הטוב ביותר לכך הוא שימוש בחימום תת רצפתי המסייע מאוד בחימום הבית, ובסופו של דבר אפילו חוסך בכמויות האנרגיה המושקעות בתהליך. מה כדאי לעשות בהיבט של חימום תת רצפתי בחורף?

מה הוא חימום תת רצפתי?

חימום תת רצפתי היא למעשה מערכת של צינורות מים חמים העוברים מתחת לרצפה במרווחים קבועים. עם הדלקת המערכת, המים שבתוך הצינורות מתחממים ומחממים את כל רצפת הבית. מרצפה קרה הקולטת את כל החום של הבית, הרצפה הופכת למקור חום בפני עצמו ומקלה על תהליך החימום של הבית כולו.

במה כדאי להשתמש לחימום תת רצפתי?

כדי לשלב חימום תת רצפתי בבית עד היום ניתן היה להשתמש בכל מערכת הסקה שהיא בין שמדובר במערכת גופי חימום על חשמל, בין שמדובר במערכת נפט ובין שמדובר במערכת גז או סולר. כמובן שלכל אחת מן המערכות האלה יש את עלויות האנרגיה, ואת רמת היעילות שלה, ואת זה צריך לבדוק עבור כל בית באופן פרטני.

מה אפשר לעשות על מנת לחסוך משמעותית באנרגיה זו?

כדי להפוך את החימום התת רצפתי שלכם ליעיל יותר, זול יותר וירוק יותר, תוכלו לשלב משאבת חום. משאבת חום היא משאבה המנצלת תופעה פיזיקלית פשוטה כדי לחמם את הסביבה. כאשר אנו הופכים נוזל לגז, סביבת הנוזל מתקררת, ולהיפך. כך פחות או יותר עובר מזגן, וכך עובדת גם משאבת חום.

ולמה לשלב את המשאבה?

עלות והיקף האנרגיה הנדרשת להפעלת מנגנון המשאבה נמוכים באופן משמעותי מהיקף האנרגיה הנדרשת לחימום ישיר, כך שבעזרת ניצול המנגנון הפיזיקלי הטבעי אנו יוצרים יעילות אנרגטית גבוהה שעשויה להגיע עד לכדי 350%.

חימם תת רצפתי הוא פתרון מעולה לחימום הבית בחורף, ולא רק שהוא הופך את הרצפה להרבה יותר נעימה למגע, הוא גם מסייע לתהליך החימום הכולל של הבית, וכך באופן עקיף תורם לחסכון בהוצאות החימום. שילוב של משאבת חום במנגנון החימום התת רצפתי, משפר עוד יותר את הניצולת האנרגטית, ותורם לחסכון משמעותי בהוצאות החימום של הבית בחורף. בשנים האחרונות השימוש במשאבת החום הפך לסטנדרט בבניה חדשה. בבניה קיימת מבצעים הסבות אשר חוסכות כ-50% עד 70% בהוצאות האנרגיה לחימום הבית.

לסיכום: חימום תת ריצפתי מבוסס מים הפועל עם משאבת חום הינו הנעים והחסכוני לבית, אך על מנת שהמערכת תפעל כראוי לאורך שנים רבות יש לפנות לחברות וותיקות ומנוסות בתחום.

רובי יוכפז, מהנדס חברת גדיר מערכות, החברה המובילה בתחום של אספקה ותכנון מערכות לחימום מים באמצעות משאבות חום. www.gadir-systems.co.il, 03-9204877




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב