דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה קצרה על טכניקות הבניה בבטון באזור הצפון 

מאת    [ 25/11/2014 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1278 פעמים ]

לאזור הצפון יש מבנה אקלים ואדמה שמאוד מתאים לבניה באמצעות בטון. בנוסף לכך שגם בשאר אזורי הארץ בטון משומש בצורה מאוד שכיחה. תהליך הבניה של בטון באזור הצפון, המתבצע תחת פיקוח של מפקח בניה בצפון, דורש ניצול יעיל של אנרגיה ומשאבים טבעיים, גישת תכנון מקיפה ותחזוקה שוטפת במהלך תהליך הבניה ולכל אורכו. בניה באמצעות בטון מאוד פופולארית באזור הצפון כי היא בעלת גמישות בגימור, יש לה עמידות טובה שמתאימה לאקלים בצפון ומצריכה תחזוקה נמוכה במהלך הבניה. בכלל בטון הוא אחד מחומרי הבנייה המשומשים ביותר ב-25 השנים האחרונות. הבטון הוא שם כללי לתערובת המכילה מלט, חצץ, חול וחומרים מייצבים אחרים. הטריק בביצוע טכניקות שונות הוא בערבוב המרכיבים כדי להשיג יכולות שונות. תערובת הבטון מעורבבת במתחם הבניה נמזגת לתוך צורות שונות שדוחסות את התערבות. לאחר כמה שעות התערובות מתקשה ומקבלים את צורת הבטון הרצויה.

באזור הצפון ניתן לראות 4 טכניקות בניה עם בטון. הראשונה היא בניה באזור הצפון באמצעות בלוקים מבטון. אלו בלוקים ריבועיים בגדלים שונים עם מרווח. הבלוקים מונחים בצורת הבניה ומהווים את השלד שלתוכו יוצקו תערובת בטון נוספת. המרווח של הבלוקים מאפשר גם להכניס בידוד נוסף ולבצע עוד התאמות בתערובת הבטון. טכניקה זו היא הטכניקה המוכרת ביותר לכל קבלן והיא משומשת רבות באזור הצפון. היתרונות של השימוש בבלוקים הם שהתפעול שלהם מוכר לכל קבלן והשימוש בהם גם מפחית פסולת בניין. החיסרון של הבלוקים מתבטא יותר בבתים המעוצבים בסטנדרטים חריגים מהבניה המסורתית, ואז השימוש בבלוקים מבטון יכול להאט את הבניה.

טכניקה שנייה נפוצה באזור הצפון הוא תערובת בטון שמוצקת לתוך שלדה בנויה עץ וברזל. בטכניקה זו יוצרים שלדה של עץ וברזל, שתתפקד בתור הבסיס של המבנה ושלדה לקירות ולגג ולרצפה, ויוצקים לתוכה תערובת בטון. שהתערובת מתייצבת מקבלים את הצורה המוגמרת. גם זאת טכניקה שכיחה. תהליך הבניה בבטון מאוד קלה לביצוע לאחר בניית השלדה. ניתן גם במקביל לבצע בניה של הקריות הפנימיים זה יתרון. לא משתמשים בטכניקה זו לבניה בקומות גבוהות עקב בעייתיות הרוח.

טכניקה שלישית היא שימוש בלוחות בטון. מביאים לוחות בטון שיוצרו כבר ומרכיבים אותם במתחם הבניה. אפשר לקרוא לזה סוג של הרכבה של חלקים מוכנים מראש. בעבודה בטכניקה זו חשוב שיהיה פיקוח בניה צמוד אשר יבטיח את התאמת הלוחות בצורה אופטימאלית. היתרון הגדול פה הוא צמצום זמני הבניה באתר, כי חלק מהתהליך מתבצע במפעל. החיסרון הוא שיש צורך להעסיק מפעל חיצוני ותהליך הבניה תלוי בטיב עבודת קבלן משנה.

הטכניקה הרביעית והאחרונה המאוד שכיחה היא שימוש בצורות בטון. בדומה ללוחות בטון יש כאן שימוש בבטון שמיוצר במפעל חיצוני, רק שכאן הצורות הם לא רק לוחות ישירים אלא צורות שונות ומגוונות בהתאם למפרט הבניה. היתרון בשימוש בטכניקה זו היא הגמישות הרבה בעיצוב, האפשרות לקבל מרווח אפשרויות רב יותר בעיצוב. החיסרון הוא שביצוע טכניקה זו לוקח זמן.

אכן לבניה בבטון יש מספר טכניקות שונות אשר לכולם יתרונות וחסרונות. אם בונים מבנה מבטון באזור הצפון חייב שהפרויקט ילווה על ידי מפקח בניה בצפון שיבצע פיקוח בניה בצפון על כל הפרויקט.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה בצפון,


מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב