דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקת דרגת כניסה לאופק חדש למורים ולגננות-לשם מה? 

מאת    [ 25/11/2014 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 3781 פעמים ]

חשוב מאוד לבדוק את דרגת הכניסה לרפורמת אופק חדש שנקבעת למורים ולגננות!

מחשב משרד החינוך ממיר את שכר "העולם הישן" לשכר החדש הנקבע על פי הדרגה בהתאם לנתונים הקיימים במערכת במועד ההמרה. האם בדקתם האם מלוא הנתונים המשפיעים על גובה הדרגה עודכנו כראוי במחשב?

למעשה, נתונים שעובד ההוראה מקבל עליהם זכאות בין חודש ספטמבר לחודש דצמבר בשנת הכניסה לרפורמה גם הם אמורים להיכנס לחישוב דרגתו. וכן, העדכונים של תוספות היוקר, כמו למשל: תוספת 2008, שעלתה בדצמבר 2009 מ-3% ל-4.81%. שינויים כגון אלו, בין אם הם אישיים, ובין אם הם משותפים לכלל המורים, עשויים להשפיע לטובה ולגרום לתוספת של מחצית הדרגה. כמה פעמים שמעתם שהעלו למי מחבריכם את דרגתו ממועד כניסתו לרפורמה ועד לסוף אותה שנה קלנדרית?

מרגע שנקבעת דרגת הכניסה לרפורמה- זה טבוע בחישובי משכורותיו של העובד לכל אורך שנות עבודתו. כמו חתונה קתולית- אין לשנותה! כל שאר הדרגות, המחושבות בהתאם לפיתוח המקצועי והפז"מ, נבנות על גובה דרגת הכניסה לאופק חדש!

גם במצבים שזה נוגד את ההיגיון. למשל: מורה בהריון ראשון שתלד בשנתה הראשונה לרפורמה ובמשך 20 שנה תהיה אם לילדים מתחת לגיל 14- היא לא תקבל תוספת אם, כי לא הייתה זכאית לה בתקופת ההמרה. ואילו מורה ותיקה שבחודש מרץ בשנה שלפני כניסתה לרפורמה הייתה זכאית לתוספת אם וכול שאר השנים שתעבוד לא תהיה אם לילדים מתחת לגיל 14- היא תמשיך לקבל תוספת אם כל שנות עבודתה ברפורמת אופק חדש!

80% מעובדי ההוראה הפונים אלי בבקשה שאבדוק את דרגת כניסתם לאופק חדש לאור השוואה שעשו עם עמיתיהם בעלי וותק ודרגה דומים, והבנתם שדרגתם נמוכה מדי- יוצאים צודקים בבדיקתי.

לעומתם, 80% מהמורים שמספרים לי שפנו למשרד החינוך בטענה שלדעתם דרגת כניסתם לאופק חדש נמוכה מדי- מקבלים מהם תשובה שהדרגה שחושבה מלכתחילה נכונה! איך ייתכן?

מה, רק מי שמתוסכל מספיק כדי לפנות לבדיקת גורם חיצוני צודק? כגודל התסכול כך גודל השגיאה? אם מחשב משרד החינוך מחשב שוב את הדרגה על פי  הנתונים המוזנים- תתקבל אותה תוצאה! יש צורך לבדוק את נכונות הנתונים המוזנים לתחשיב ההמרה.

באילו סכומי כסף מדובר? מה בעצם ההבדל בין משכורת של עובדת בדרגה X לבין משכורת של מורה בדרגה X+ ½ דרגה? אם ניקח למשל משכורת של מורה בדרגה 3.5, בעל תואר ראשון, וותק של 10 שנים, ונגלה למשל, שמגיעה דרגה 4 במקום 3.5. כלומר, תוספת של מחצית הדרגה. ההפרש הכספי יהיה לפחות 3500 ש"ח  לשנה (ללא גמולי חינוך ותפקיד)! ואם לאותו מורה במקום דרגה 3.5 יסתבר שמגיעה דרגה 4.5? כלומר, תוספת של דרגה אחת. בכמה יעלה השכר? לא תאמינו! השכר יעלה בלפחות 7230 ש"ח לשנה (ללא גמולי חינוך ותפקיד)!  

אצל מורים בעלי גמולים רבים וותק גבוה יותר, ההפרש הכספי תודות לתוספת מחצית הדרגה או דרגה שלמה הוא עוד יותר גדול. ובהכפלת מספר שנות העבודה עד לפנסיה, ההפרש של אלפי שקלים לשנה הופך לעשרות אלפי שקלים. ובמיוחד כשמדובר בפנסיות החדשות, אבל גם בפנסיות הוותיקות- עלייה בשכר משפיעה באופן ישיר על העלייה של גובה הגמלה הפנסיונית העתידית!

לשם חישוב דרגת הכניסה לאופק חדש, אני בודקת כל נתון ונתון הנכנס לחישוב הדרגה, וכך לעיתים מתגלות טעויות נוספות בשכר, שנמשכו עוד מתקופת חישוב השכר בתקופת "העולם הישן". אם לא מלאו למעלה מ-7 שנים מאז התרחשותה של הטעות- ניתן לדרוש לא רק את התשלומים בגין תוספת הדרגה בתקופת העבודה באופק חדש אלא גם את הפרשי השכר הרטרואקטיביים בגין התמולים החסרים בשכר של התקופה שלפני הכניסה לאופק חדש!

בדיקת דרגת אופק חדש אינה מחייבת פגישת יעוץ. ניתן לשלוח את הנתונים בדואר ולקבל תשובה תוך מספר ימים.

לסיכום: בדיקת דרגת אופק חדש למורים ולגננות יכולה להניב אלפי שקלים בשנה ולהגדיל את גובה הגמלה העתידית, במקרה של איתור טעות. לא תרימו את הכסף מהרצפה?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב