דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אייפון 5 - מה עושים כשהמכשיר נרטב 

מאת    [ 24/11/2014 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2809 פעמים ]

בין אם המכשיר שלכם נפל לאסלה בשירותים, נשפכה עליו כוס שתייה או כל מגע אחר עם נוזלים, נסו קודם כל לדחות את הרצון העז להיכנס לפאניקה ולשרוף זמן יקר בזמן שהנוזלים מציפים את הרכיבים הפנימיים של המכשיר ומשקעים מצטברים ביניהם. במקום, עיקבו אחר מספר פעולות חירום בשביל למנוע נזק תמידי למכשיר שלכם.

 

הרחיקו מהנוזל
ראשית, הריקחו את האייפון 5 מהנוזלים ונתקו אותו מההטענה במידה והוא מחובר לחיבור USB או לשקע החשמל. מים ונוזלים אחרים מוליכים חשמל בצורה טובה ולכן יכולים לקצר מעגלים חשמליים, לכן כבו כמה שיותר מהר את המכשיר ואל תדליקו אותו או תחברו להטענה לפני שעבר מספיק זמן בשביל להיות בטוים שהנוזלים התייבשו.

 

ייבוש ראשוני
ייבשו את האייפון 5 שלכם במטלית רכה יבשה עם יכולת ספיגה טובה. התמקדו במסגרת האייפון ובשקעי ההטענה, האוזניות, הרמקולים, פתח הסים-קארד ופינות המכשיר. בניגוד למה שרבים חושבים, ניסיום לייבש את האייפון עם מקורות חום שונים כמו תנור, מייבש שיער או כל אמצעי אחר, עלול לגרום לנזק חמור יותר ולכן הימנעו מפעולות שכאלה.

 

המתנה
החלק הקשה ביותר הוא ההמתנה. כעת כל מה שנותר לכם לעשות זה להשאיר את האייפון 5 כבוי למשל 48 שעות לפחות, במקום קריר ויבש, עד שלכל הנוזלים שאולי חדרו למכשיר תהיה הזדמנות להתאדות החוצה.

 

ניתן להכניס את המכשיר לשקית עם אורז לא מבושל בשביל להאיץ ולשפר את תהליך אידוי וספיגת המים שבמכשיר, או לחילופין להשתמש בחומר מיוחד לספיגת לחות ונוזלים (כמו זה שמגיע בקופסאות נעליים).

 

בירורים נוספים
בזמן שאתם ממתינים, תוכלו לעיין באחריות של המכשיר שלכם שקיבלתם דרך אפל, חברת הסלולר או החנות ממנה רכשתם את האייפון 5. בידקו האם במסגרת האחריות אתם מכוסים כנגד תאונות ונזקי מים. במידה ויש לכם ביטוח נוסף למכשיר, אל תהססו להשתמש בו שכן אלה לרוב מכסים תאונות אישיות.

 

משקעים
במידה והאייפון שלכם נחשף לנוזלים אחרים ממים, כמו קפה, מיצים וכדומה, ייתכן כי הנזק חמור יותר ממה שאתם חושבים. במקרים שכאלה, גם אם הצלחתם לספוג את כל הנוזלים בזמן, לפני שנגרם נזק לרכיבים פנימיים או קצר למעגלים חשמליים, המשקעים שמצטברים בתוך המכשיר לאחר שהנוזלים עצמו אודו, יכולים לגרום לנזק רציני בטווח הקצר או הארוך. גם אם תדליקו את המכשיר וזה יתפקד כהלכה, יתכן שלמחרת יגרם נזק בלתי הפיך. במקרים שכאלה, מומלץ לפרק את המכשיר ולספוג בעזרת אלכוהול נקי את המשקעים בזהירות ובסבלנות. ההמלצה הטובה ביותר תהיה לשלוח את המכשיר למעבדה שתבצע את הדיאגנוזה הדרושה ובמידת הצורך תטפל במכשיר שלכם במיומנות ובזהירות.

טל אלקובי
ifix-phone.co.il


מעבדת סמארטפונים ניידת עד בית הלקוח 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב