דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החשיבות של השקעה בעסק דרך ערבות מדינה 

מאת    [ 24/11/2014 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1402 פעמים ]

לעסקים קטנים יש מחזור חיים מאוד שכיח. בתחילה הם מייצרים צמיחה משמעותית במחזור המכירות, לאחר מכן הם מגיעים להתייצבות בפעילות ובמחזור ההכנסות, התייצבות שגם הנה עצירה בצמיחה. עסק קטן אשר נשאר בהתייצבות פעילות למשך זמן רב מדי יגלה שהוא מגיע למצב של עצירה בצמיחה, ובכדי לייצר צמיחה מחדש עליו לבצע השקעה בעסק. הבעיה היא שמכיוון שהעסקים הקטנים פועלים במחזורי רווחיות נמוכים יותר, במקרים רבים אין להם לרוב את יתרות המזומנים הנדרשים לביצוע כלל ההשקעה, אם בכלל. מתוך ההבנה כי הפעילות העסקית של עסק קטן זקוקה כל מספר שנים לביצוע השקעה בעסק כגון רכישת מכונות, השקעה בציוד, הרחבת מחלקות בתחום השירות ומהמכירות, הוקמה קרן סיוע לעסקים מסייעת לעסקים לגייס הלוואה בערבות מדינה למימון אותה השקעה חשובה לעסק.

קרן סיוע לעסקים מעניקה הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים אשר זקוקים להשקעה בעסק. עסקים קטנים יכולים לגייס מזומנים למימון השקעה בגובה של עד 500 אלף, בהתאם להצגת תכנית השקעה מפורטת צורך במסגרת התוכנית העסקית שמוגשת לבחינת הקרן. ההלוואה עבור ההשקעה הזאת ניתנת לתקופה של 5 שנים ובריבית עד פריים+3.5%. בעצם העסק הקטן יכול לגייס הלוואה למימון ההשקעה בעסק מבלי להעמיס על העסק בהחזרי הלוואה גבוהים, ולהתנהל בחופשיות ללא הוצאות מימון מיותרות.

בעיה גדולה אצל עסקים קטנים היא, שהם אינם יודעים לבצע הערכה מראש של מבנה ההכנסות וההוצאות הצפויות שלהם (תזרים מזומנים) ולגייס מימון בהתאם. העסקים הקטנים מגייסים הלוואה לעסק עם עלויות מימון גבוהות מבלי להבין את הבעיות אשר יגרמו לתזרים המזומנים של העסק מגיוס הלוואה בתנאי הלוואה לא נוחים. למשל, עסק קטן הזקוק להלוואה לטובת מימון השקעה בעסק בסכום של 100 אלף שקלים ישמח לקבל הלוואה מהבנק בפריסה ל-3 שנים בריבית שנתית של 8%. אך אותו בעל עסק לא ייקח בחשבון שעם תנאי הלוואה כאלו מגיע החזר הלוואה של קרוב ל-3,000 שקלים שמעיק רבות על תזרים המזונים של העסק. לעומת זאת, ניתן לגייס הלוואה בערבות מדינה באותו סכום עם פריסה לחמש שנים בריבית ממוצעת של 5% לשנה, כך ההחזר הנו אף פחות מ-2,000 שקלים, הבדל משמעותי.

מימון השקעה באמצעות קרן סיוע לעסקים יכולה להיות מוענקת במידה והעסק זקוק להשקעה של  מכונה חדשה, הרחבת מפעל, הרחבת פרסום, רכישת ציוד מקצועי, שיפוצים במשרד או חנות או כל השקעה פיזית אשר צפויה להגדיל את מחזור ההכנסות של העסק. יש גם לקחת בחשבון שלצורך קבלת הלוואה בערבות המדינה לטובת השקעה יש להגיש תוכנית עסקית אשר תפרט בצורה מקצועית את מרכיב ההשקעה הנדרש בעסק, ובנוסף תציג תזרים מזומנים ותחזית רווח והפסד למספר שנים קדימה.

לסיכום, עסקים קטנים זקוקים לבצע השקעה בעסק כל מספר שנים. במידה ולעסק אין את המזומנים הנדרשים למימון ההשקעה מומלץ שהוא יפנה דרך קרן סיוע לעסקים לגיוס הלוואה בערבות מדינה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)


מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי


www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב