דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיוע המדינה לעסקים הקטנים דרך הקרן בערבות המדינה 

מאת    [ 23/11/2014 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 1646 פעמים ]

לא יאומן שיש עדיין בעלי עסקים קטנים אשר לא מכירים את הקרן בערבות המדינה. הקרן בערבות המדינה מסייעת לעסקים קטנים בגיוס אשראי נוח מהבנק. היא עוזה זאת על ידי כך שיוצרת אפיק הלוואות בערבות מדינה, הלוואות שניתנות מהבנק עם ערבות מדינה. פעילות הקרן בערבות המדינה הנה פעילות מאוד נפוצה ורחבה, ולכן זה מאוד מפתיע שישנם כל כך הרבה עסקים קטנים אשר לא מכירים את אפשרות גיוס אשראי זה. משרד האוצר אישר 4.5 מיליארד שקלים מתקציב המדינה שיהיה חופשי למתן ערבות מדינה כנגד הלוואות לעסקים קטנים בשנת 2014.

אשראי בערבות מדינה הוא הלוואה מהבנק שמולה מקבל הבנק 75% ערבות מדינה ו-25% ביטחונות מהעסק. מכיוון שהבנק רואה בערבות המדינה למשהו מובטח, בשונה מביטחונות לקוח, הוא מוכן להעניק את ההלוואה לעסק בתנאים טובים יותר, כמו פריסה ארוכה יותר וריבית נמוכה יותר. מבחינת העסק הוא גם מקבל הלוואה בתנאים נוחים מאוד וגם לא צריך לתת יותר מדי ביטחונות לבנק, הוא חוסך גם מזומנים וגם משאיר מקום לגיוס עוד אשראי עסקי מהבנק.

אם אתם רק עכשיו שומעים על קרן סיוע לעסקים, כדאי שתדעו שקרן סיוע לעסקים פועלת יותר מעשור. הקרן מעניקה הלוואה בערבות מדינה לעסק באופן הבא: העסק פונה לקרן בבקשה לגיוס הלוואה בערבות מדינה. פנייתו של העסק צריכה לכלול תכנית עסקית ומסמכים לפי דרישת הקרן. הקרן בוחנת את הבקשה והתכנית העסקית ומעבירה המלצה חיובית לבנק הנבחר. הבנק מעניק תחת ההמלצה החיובית של הקרן את סכום ההלוואה לעסק.

ערבות מדינה היא לא הלוואה מהמדינה

חשוב להבהיר, מכיוון שישנו בלבול בעניין, שהקרן בערבות המדינה יוצרת אפיק אשר מאפשר לעסקים לגייס הלוואה מהבנק בערבות המדינה. יש הרבה שקוראים לקרן בערבות המדינה, קרן המעניקה הלוואות מדינה, אך בפועל הקרן לא מעניקה הלוואה מהמדינה ישירות לעסק. הבנק הוא זה שמעניק את ההלוואה וגובה את התשלומים מהלקוח, כמו כל הלוואה רגילה. במידה והעסק לא עומד בהתחייבויותיו הבנק הוא זה שממצה איתו את הדין. הערבות של המדינה היא לבנק כך שהבנק יודע שבמקרה והבנק לא הצליח לגבות את החוב ישירות מהלקוח, המדינה ערבה להלוואה שהוענקה ותשלם את החוב האבוד עבור הלקוח לבנק. אז הבנק הוא זה שמכוסה ויכול לתת הלוואה בתנאים טובים יותר. עכשיו מבחינת הבנקים, כל נושא של הענקת הלוואות בערבות המדינה הוא מצוין.  כי הבנקים יכולים להעניק הלוואות לעסקים קטנים שהבנק רוב הסיכויים לא היה יכול להעניק להם הלוואות מבלי ערבות מדינה בפניה ישירה של העסק לבנק. כאשר הסיכון יורד, עקב מתן ערבות מדינה, גם הבנקים מעניקים אשראי וגם העסק מקבל הלוואה בתנאים נוחים, כך שכולם זוכים.

אז אם לא שמעתם עד עכשיו על הלוואה בערבות מדינה, כדאי שתשימו לב. מומלץ ליצור קשר עם חברת ייעוץ המתמחה בהגשה לקרן בערבות מדינה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA) מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב