דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה עסקים קטנים נדחים בקרן סיוע לעסקים ? 

מאת    [ 23/11/2014 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 1446 פעמים ]

שיעור ההצלחה של עסקים קטנים בגיוס הלוואה לעסק דרך הקרן בערבות מדינה הוא נושא שיש עליו וויכוח רב. על פי הסטטיסטיקה של קרן סיוע לעסקים, שיעור ההצלחה עומד בממוצע על 50%. זאת אומרת שמחצית מהעסקים הפונים לקרן מקבלים הלוואה, אך זה גם אומר שמחצית מהעסקים אשר פונים לקרן מקבלים סירוב. יש שיגידו שמכיוון שהקרן פועלת במטרה לסייע לעסקים קטנים שיעור ההצלחה חייב להיות גבוה יותר. לעומת זאת, יש הטוענים ששיעור ההצלחה מושפע רבות מעסקים רבים הפונים לקרן ללא סיכוי גבוה להצלחה. בקשה לקבל הלוואה בערבות מדינה הוא תהליך שבו מגיש העסק בקשה לגיוס הלוואה לעסק מקרן סיוע לעסקים, הקרן בוחנת את הבקשה ומעבירה המלצה חיובית בהתאם. אם בשלב מסוים בתהליך ישנה סיבה מספקת מטעם הקרן לדחות את בקשת העסק, העסק נדחה. ישנם 3 סיבות נפוצות מאוד בהם עסק נדחה בקרן.

סיבה מאוד שכיחה בקרב העסקים הפונים לקרן היא שהם בכלל לא עומדים בתנאי הסף של הקרן. כלומר, הם הגישו בקשה להלוואה כאשר הם בכלל לא יכולים לבקש הלוואה מהקרן כי הם לא עוברים את תנאי הסף. במקרה כזה הקרן מקבלת את הבקשה ובשלב מסוים בתהליך הבחינה, מייד עם התחלת התהליך או בשלב מאוחר יותר, הבקשה תידחה. למשל, עסק שיש לו חוב לרשויות המס יגיש בקשה להלוואה, הבקשה תעבור לנציג שיבחן את נתוני העסק ובשלב זה תקפוץ התראה לנציג שלעסק יש חוב ברשויות המס והבקשה תדחה. ניתן להיעזר בחברת ייעוץ עסקי שתעבור עם העסק על תנאי הסף ותוכל להתריע אם ישנה בעיה.

סיבה שנייה מאוד שכיחה בקרן היא מידע עסקי שלילי. במידה ובעל העסק או לעסק יש מידע שלילי כלשהו, כמו: חשבון שהיה מוגבל בעבר, צ'קים שחזרו בעבר, חריגות בחשבון מהעבר, חובות שהיו לבנקים בעבר, אז הוא זכאי להגשה הקרן אבל יש סיכוי טוב שהמידע השלילי הזה יפגע בהליך הבקשה של הלקוח. זאת מתוך ההנחה שמידע שלילי מעיד על התנהלות לא נכונה של העסק. כמובן שזה לא בהכרח קח אך יש לקחת זאת בחשבון.

הסיבה השלילית הכי נפוצה היא התרשמות הקרן מהעסק. בשורה התחתונה העסק נבחן על ידי הקרן ולפי הנתונים שמוגשים הקרן מאשרת או לא מאשרת הענקת הלוואה בערבות המדינה. למרות שעסק לא יכול לשנות את הנתונים שלו הוא כן יכול לעשות את המקסימום שניתן בזמן התהליך בכדי לשפר את הסיכויים לקבל אישור על ההלוואה בערבות המדינה. מומלץ להיעזר ביועץ כלכלי שילווה את העסק בתהליך, להכין תכנית עסקית מקצועית, לוודא שרציונאל הבקשה מגובה ולענות בצורה מקיפה על כל שאלה שעולה בקרב נציגי הקרן.

בכל הנוגע לגיוס הלוואות בערבות מדינה דרך קרן סיוע לעסקים אלו הן שלושת הסיבות השכיחות ביותר שעסקים מקבלים דחייה בקרן. יש לציין שהקרן בוחנת על עסק לגופו ולא ניתן לזהות כל גורם בעייתי בעסק אך בהחלט ניתן, על ידי פניה לחברת ייעוץ עסקי, לבצע בדיקת זכאות והערכת סיכויים לעסק.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב