דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על המסלול המהיר של הקרן בערבות המדינה 

מאת    [ 20/11/2014 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 1696 פעמים ]

עסקים קטנים ובינוניים, אשר להם מחזור הכנסות שנתי של עד שלושה מיליוני שקלים, יכולים לפנות למסלול מיוחד המכונה "המסלול המהיר". במסלול זה אותם עסקים, בעלי מחזור הכנסות שנתי של שלושה מיליוני שקלים, יכולים לגייס הלוואה בערבות מדינה מהקרן בערבות מדינה בגובה של 100 אלף שקלים, במהירות יחסית גבוהה יותר משאר מסלולי הקרן בערבות המדינה.

למסלול המהיר יש מספר יתרונות ומאפיינים ייחודיים אליו בלבד שהופכים אותו למסלול הלוואות בערבות מדינה מאוד אטרקטיבי.

הראשון הוא כמובן זמן הטיפול של הקרן, אשר מאוד מהיר בהשוואה למסלולים אחרים. כאשר מדובר על תהליך אישור להלוואה על 100 אלף הקרן בוחנת את בקשת ההלוואה בצורה מהירה יותר. זה לא שבוחני הקרן מזלזלים בבקשות להלוואה בגובה 100 אלף, אלא, לרוב בקשות להלוואות בגובה 100 אלף לרוב מתקבלות תחת אישור הקרן ללא בעיות. הרי מן הסתם ככל שסכום הבקשה גדל כך הקרן חייבת לבצע בחינה מקיפה עוד יותר ולפקוד על הפרטים הקטנים ביותר לקביעת סכום הלוואה אופטימאלי. בנוסף וועדת האשראי של הקרן על הלוואות של 100 אלף שקלים מתבצעות בצורה מהירה יותר, בזמן בחינת הבנק המלווה.  

יתרון שני הוא האפשרות לקבל פטור מדרישת הקרן להעמיד ערבות בגובה 25% מסכום ההלוואה. הקרן בערבות מדינה דורשת מהעסקים המקבלים אישרו על ההלוואה לעסק להציג ביטחונות של 25% מסכום ההלוואה. עם זאת, באישור על הלוואה לעסק דרך מסלול מהיר, הקרן מאפשרת לבעל העסק להחליף את הדרישה לביטחונות בערב נוסף. כלומר, במקום שבעל העסק יחתום ערבות אישית ויסגור 25 אלף שקלים במזומן בתכנית חסכון, הוא יכול לחתום על ערבות אישית ולהחתים ערב נוסף על הסכום במקום לתת 25 אלף שקלים. זהו יתרון מצוין לעסקים קטנים. כך העסק לא נאלץ לסגור מזומן כנגד ההלוואה ומקבל את מלוא תוספת התזרים של 100 אלף שקלים לחשבון הבנק.

יתרון נוסף של המסלול להלוואת השלמה הוא שהרבה עסקים משתמשים במסלול המהיר מעיין "קרש קפיצה" לסדרת הלוואות המשך שניתן בעקבות קבלת ההלוואה בערבות מדינה בגובה 100 אלף שקלים. כל עסק יכול לבקש עוד הלוואות השלמה. כדאי לבקש הלוואות כאלו יש קודם לקבל אישור בקרן. אז הרבה עסקים מבקשים בכוונה הלוואה נמוכה יותר ממה שהם צריכים, מבקשים 100 אלף כדי לקבל אישור בקרן, ורק לאחר מכן מבקשים עוד הלוואה. כלומר, עסק יכול לבקש הלוואה בסכום של 200 אלף שקלים ולקבל סירוב כי 200 אלף שקלים הוא סכום גבוה מדי שהעסק לא יכול לתת רציונאל הון חוזר לגייסו מהקרן. מה שהעסק יכול לעשות הוא לבקש 100 אלף מהקרן ולקבל אישור מהקרן, ואז, לאחר שנה לפנות להשלמת הלוואה של 100 אלף. במקרה כזה קודם כל העסק קיבל אישרו בקרן על חלק מהסכום, ושנית, הוא מגדיל את הסיכויים שלו לקבל עוד הלוואה ובכך במצטבר לקבל את הסכום שרצה.

יתרון נוסף של המסלול המהיר הוא שלב הכנת התוכנית העסקית. הכנת תכנית עסקית, שנדרשת על ידי הקרן לקבלת הלוואה בערבות המדינה, לרוב יותר פשוטה וקלה להכנה במסלול של 100 אלף. זאת מכיוון שלעסק יש פחות צורך לפרט את רציונאל הבקשה ולהציג יכולת החזר להלוואה.

לסיכום, הלוואת מדינה במסלול המהיר היא אפשרות מימון זמינה ונוחה לעסק אשר עדיפה על הלוואה בנקאית רגילה ממספר סיבות שפורטו לעיל. לבירור נוסף והגשת בקשה ניתן לפנות לקרן בערבות מדינה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב