דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחום עתיקות למתחילים 

מאת    [ 20/11/2014 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 3151 פעמים ]

בתחום הרהיטים, חפצי עתיקות שולטים ללא עוררין. כאשר בימינו רוב הרהיטים וחפצי הנוי מיוצרים בתהליך מסחרי וההיצע בשוק מאוד גדול, חפצי העתיקות שנמכרים אצל סוחרי עתיקות וחנויות של עתיקות גדלים בפופולאריות. רהיטי העתיקות הם רהיטים מגולפים בעבודת יד, אומנות מאוד נדירה בימינו. עבודת יד מוערכת בהרבה מעל כל רהיט שמיוצר במפעל והביקוש לחפצי עתיקות ייחודיים בעליה מתמדת. אם אתם רוצים להיכנס לתחום העתיקות, חשוב לצבור קצת ידע בתחום. עם זאת תמיד אפשר להתייעץ עם בעל חנות עתיקות בחיפה, אם אתם מאזור הצפון, או עם סוחר עתיקות בתל-אביב, אם אתם מהמרכז או הדרום.

אז אם אתה אספן מתחיל וברצונך לרכוש פריט עתיקות אתה צפוי להיתקל במגוון חפתי עתיקות משלל סגנונות, תקופות וחומרים שונים. במקרה כזה כדאי לרכוש רהיטים שאתה יכול לברר כמה שיותר מידע עליהם וכמובן שהם מושכים אותך מבחינה אישית כמה שיותר.

סגנון עבודת היד

תחום העתיקות מאגד בתוכו מגוון רחב של עבודות יד מאמנים שונים מזמנים שונים. סגנונות העיצוב המרכזיות הם הסגנון האמריקאי, הסגנון האנגלי, הסגנון הגרמני, הסגנון הצרפתי, הסגנון הים תיכוני וסגנון עדות המזרח (סין ויפן). כמובן שגם בתוך כל אחד מהסגנונות הללו יש סגנונות שונים שמשתנים בהתאם לתקופה ההיסטורית. סגנון עבודת היד גם משתנה בהתאם לסוג העץ. בין אם זה עץ מהגוני או בין אם זה עץ אלון, כל סוג עץ מייצר סגנון עבודת יד שונה. לכן בצורה עקיפה החומרים בהם השתמש בעל המלאכה משפיעים על סגנון עבודת היד שלו.

סמליות היסטורית

ברכישת עתיקות יש לתת חשיבות לתקופה ההיסטורית. הסמליות הזאת תורמת ברמה העקרונית לחשיבות הפריט. בתחום העתיקות הרבה מערך העתיקות מגיע מהסמליות שלו לתקופה ההיסטורית. ישנם אספנים רבים אשר מחפשים חפצי עתיקות מתקופות היסטוריות מסוימות ומוכנים לשלם כסף רב בכדי לרכוש אותם רק בגלל הסמליות שלהם לתקופה.

איכות הפריט

אין לזלזל ברהיטי עתיקות, הם רהיטים באיכות גבוהה. כמובן שמעבר לסגנון עבודת היד והסמליות, רהיטי עתיקות הם רהיטים שהחזיקו את מבחן הזמן. הם לא מיוצרים באיכות מינימאלית במפעל, הם עבודה מקצועית ואיכותית שנעשה על ידי איש מקצוע ובממוצע הם ברמה איכותית גבוהה ביותר. למשל, כבר במאה ה-18 הבינו בעלי מלאכה שונים שכיסאות הם לא רק רהיט לשבת עליו, הוא גם חפץ עיצוב לבית שאנשים מוכנים לשלם הרבה על עבודה טובה ומעוצבת. כיום, בתחום העתיקות הצטברו הרבה סוגים וסגנונות של כסאות באיכות ריהוט גבוהה בשוק. כיסאות רבים ניתן למצוא אצל סוחרי עתיקות בחיפה, הנחשבים למתמחים בתחום הכיסאות העתיקים.

ניסיון

כמובן שבתחום העתיקות צריך ניסיון בכדי להבחין בין פריט עתיקות לבין סתם עוד פריט ישן. העין המיומנת יכולה לזהות ריהוט עתיקות לפי גיל העץ, גילוף העבודה וליטוש העבודה. סוג העץ. ישנו מראה מסוים שרק ריהוט עתיקות אמיתי שקיים כמה עשרות שנים יכול לתת. ההזדקנות הטבעית של עץ תורם רבות למראה הרהיט ומעניק מעין זוהר מסוים.

ערן רגב,


אתר הבית: www.nostalgia-haifa.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב