דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקות שימושיות בקידום מכירות לצרכן - כיצד ניתן להגדיל את מחזור המכירות 

מאת    [ 18/11/2014 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 1879 פעמים ]

קידום מכירות ללקוחות היא טכניקת שיווק המשמשת כדי "לפתות" לקוחות לרכוש מוצר. מבצעי קד"מ למיניהם מתבצעים בדרך כלל לתקופה קצובה של זמן ונמצאים בשימוש כדי להשיג מטרה מסוימת, כגון: "הנעה לפעולה"- הגדלת נתח שוק והגדלת נפח המכירות או חשיפת מוצר חדש.

בקידום מכירות יש מספר טכניקות ודרכים המשמשים בדרך כלל את מנהלי המותג ומוכרים. במאמר זה נפרט אודות הטכניקות המקובלות בעולם הקד"מ.

דוגמיות ו"טעימות":

מתן דוגמיות חינם של המוצר או חלוקת טעימות ע"י דיילות בנקודת המכירה היא טכניקה המשמשת בדר"כ להציג מוצרים חדשים ללקוחות והחדרתם לשוק המקומי. פעילויות מעין אלה מאפשרות לקהל המטרה הפוטנציאלי הזדמנות לנסות ולחוות את המוצר אם טרם הכיר אותו או רק "שמע" עליו. פעילויות קד"מ אילו יוצרות נקודת מפגש נוספת עם הלקוחות, גם כאלה שבדרך כלל לא היו קונים את המוצר. מותגים ומוצרים שמשווקים ברשתות שיווק גדולות מבצעים פעילויות דיול "טעימות" בנקודות המכירה, אך פעילויות קד"מ יכולות בהחלט להתאים גם לעסקים קטנים, כגון: דוכני אוכל שמציבים דיילות שמחלקות "טעימות" ממרכולתם, מאפיות מקומיות יכולות לחלק את ה"יצירות" החדשות שלהם בשוק איכרים, יצרנים של נרות ריחניים יכולים לתת דוגמאות בחנות מתנות מקומיות.

לפעמים דוגמיות או "טעימות" משמשת כחלק מקמפיין שיווקי גדול יותר, שכולל עיתון מקומי או פרסום ברדיו או אמצעי מדיה אחר כחלק מפעילות שיווקית משלימה.

ניסיון חינם:

ניסיון ללא תשלום הוא דרך לצרכן לנסות את מוצר חדש תוך ביטול הסיכון מצד הלקוחות והצרכנים. זה עשוי לשמש גם כאשר המוצר הוא ייחודי לשוק, אשר יכול לגרום לצרכנים זהירים לרכוש אותו. מבצע כזה מצד אחד מאוד אטרקטיבי מבחינת הלקוחות אך, מאידך מעמיד את המותג או החברה שיוצאת בקמפיין זה בסיכון. בעלי המותג או החברה צריכים לערוך ניהול סיכונים מפני שבמידה והקמפיין לא מצליח עלולה החברה למצוא את עצמה בעיית "החזרות" המוצר ע"י הלקוחות בתום תקופת הניסיון. לדוגמא: טכניקה זו שימשה מותג נעליים מוביל אשר יצא בקמפיין: "  " Try it Buy it, נסה את הנעליים ל 30 יום ובמידה ולא תהיה מרוצה כספך יוחזר לך במלואו. דוגמא נוספת: מותג אלקטרוניקה מוביל יצא בקמפיין גדול שבו יש לקונה 30 יום לנסות את המוצר- טלוויזיה מדגם חדש, במהלכן הוא יכול להחזיר אותו ולקבל החזר כספי מלא אם הוא לא מרוצה.

מתנות חינם:

מתן מתנות חינם בכדי "לפתות" צרכנים לבצע רכישה על ידי בונוס יחד עם המוצר הבסיס. המתנה יכולה להיכלל בחלק החיצוני של אריזת המוצר כדי לשרת כאטרקציה חזותית. מארז זה יכול גם להיות צורה של הפרס בתוך החבילה. לדוגמא, חברת מזון מקומית יכולה למקם את הקופני הטבה או מתנה בתוך חבילות של מוצריה באקראיות.

תחרויות:

קיום תחרויות ולהציע ללקוח הזדמנות לזכות בפרסים כמו: כסף מזומן או מוצרים בחנות. לדוגמא, קמעונאית אלקטרוניקה יכולה לקיים תחרות קריוקי בחנות שלה, תוך שימוש בידוענים מקומיים כשופטים. המתחרה שנבחר כמנצח מקבל פרס כמו מוצרי אודיו או וידאו של המותג. להיות יצירתי עוזר ליצור יותר באז על התחרות, ובסופו, המוצר שאתה מנסה למכור.

תמחור מיוחד:

תמחור מיוחד משמש כדי להציע לצרכנים מחיר נמוך יותר מהמחיר המקורי של מוצר לפרק זמן מוגבל או לרכוש בכמויות גדולות. לדוגמא, חנות עשויה להציע מוצר שבדרך כלל עולה 5 שקלים במחיר 3 יחידות ב-5 ש"ח בתקופת המבצע. במקרים רבים, היצרנים מספקים וממנים לחנות את המוצרים או כסף בכדי לסבסד את המבצע והפחתת המחיר.

בהצלחה...

הולמרקום חברת קד"מ המספקת פתרונות שיווק מתקדמים וייחודיים. מתמחים בדיול בנקודות מכירה, תערוכות, כנסים והפקת אירועים. שירותי כח אדם המותאמים לצרכי הלקוחות:- אירועים תדמיתיים- דיילות מכירה- דיילות הסברה- דיילות ברמניות- דיילות דוגמניות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב