דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דלק ירוק ומנועים ידידותיים לסביבה 

מאת    [ 17/11/2014 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 4347 פעמים ]

יצרניות רכב ענקיות כמו אלפא רומיאו ופיאט עובדות בשיתוף למטרת שיפור ביצועי מנועים והפחתת צריכת הדלק, ובכך שמירה על הסביבה ושמירה על הכסף שלך. לדוגמא: אלפא רומאו מיטו מנוע  Multiair  בגרסת 167bhp ו -135bhp טורבו, שהיא טכנולוגיה חדשה לחיסכון בדלק, שהגיעה לאלפא רומיאו (במכוניתQuadrifoglio Verde  היוקתית לדוגמה) מחברת פיאט.

במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

סוגים שונים של דלק הקיימים היום בשוק המכוניות

בנזין: זהו הסוג הנפוץ ביותר של דלק המשמש במכוניות כיום, והוא אחד מהגורמים העיקריים להתחממות כדור הארץ. בנזין מייצר כימיקלים רעילים הנפלטים מהמנוע, כמו: פחמן חד חמצני וסוגים שונים של תחמוצות חנקן. אלה לא רק שגורמים להתחממות כדור הארץ, אלא גם לגשם חומצי ויכולים לפגוע בבריאות אדם. בנזין נטול עופרת, הוא הבנזין הידידותי ביותר לסביבה.

יש מכוניות עם מנועי דיזל שצריכת הדלק שלהם פחותה ב-  30% יותר מאשר מנועי בנזין ! במכוניות עם מנוע דיזל הבלאי נמוך יותר והן יכולות לנסוע זמן רב יותר ללא צורך בתיקונים. כלי רכב מסוג דיזל, משחררים פחות פחמן דו חמצני ביחס לכלי רכב עם מנועי בנזין, הם כן משחררים תרכובות אורגניות נדיפות יותר ותחמוצות חנקן.

דלקים אחרים זמינים כעת, שיחסכו לכם כסף ויעזרו לסביבה.

גז פחמימני מעובה (גפ"מ) Liquefied Petroleum Gas(LPG): אפשר למצא בישראל, הוא נפוץ יותר  בבריטניה בכלי רכב היברידיים שהם הרבה יותר ידידותיים לסביבה וחסכוניים בדלק מאשר כלי רכב עם מנועי בנזין. הם מייצרים פחות פליטה של פחמן דו חמצני, פחמן חד חמצני ותחמוצות חנקן ממנועי בנזין ודיזל בנסיעה. גפ"מ גם גורם פחות בלאי לרכב ויעיל יותר בצריכת דלק, וחוסך לך כסף.

גז טבעי דחוס (CNG): כלי רכב הממונעים בעזרת גז טבעי דחוס CNG, הם שקטים יותר ופולטים פחות חומרים רעילים, הם צורכים פחות דלק, המנועים ללא ספק יעילים יותר מאשר מנועים במכוניות קונבנציונליות. ניתן להמיר מנועי בנזין ודיזל רבים לנסיעה על CNG.

ביו-דיזל: דלק ביו דיזל מופק ממקורות אנרגיה מתכלים כגון: סלק סוכר, זרעי דלעת, שמן דקלים וזרעי חמניות. זהו תחליף ביולוגי לסולר הרגיל. מכוניות ביו-דיזל הן יותר ידידותי לסביבה מאשר מכוניות קונבנציונליות שנוסעות על בנזין וסולר מסיבות רבות; לדוגמא ביו-דיזל לא רעיל, וכמעט שאינו מייצר גזי פליטה מזיקים. למרות שביו-דיזל מייצר פחמן דו חמצני כתוצר לוואי, הצמחים הגדלים לייצור הדלק, סופגים פחמן דו חמצני מהאטמוספרה בתהליך הפוטוסינתזה. אחד החסרונות של ביו דיזל הוא הסכנה של כריתת יערות כדי ליצור מקום למטעים הדרושים לגידול צמחים לביו דיזל. ביו-דיזל אינו זמין בכל תחנות הדלק, בדרך כלל הוא יותר זול מהמחיר של סולר ובנזין נטול עופרת. אפשר אפילו לייצר לבד בבית ובחינם ביו-דיזל, אם אוספים שמן ישן ממסעדות ומסננים אותו בכלים פשוטים שיש בבית.

ביו-אתנול: זה תחליף דלק ביולוגי, ועשוי ממקורות אנרגיה מתכלים. יש לו אותן היתרונות כמו ביו-דיזל, אך הוא פחות נפוץ. הפופולריות שלו היא במדינות כמו ברזיל.

קבוצת קליבר 818 בע"מ יבוא סחר והרכבת מנועים וגירים לכל סוגי הרכבים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב