דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה היקבים חייבים להשקיע דווקא ביינות הזולים : 

מאת    [ 16/11/2014 ]

מילים במאמר: 777   [ נצפה 4024 פעמים ]

למה היקבים חייבים להשקיע דווקא ביינות הזולים :

 

השבוע התקבצנו כמה עיתונאי יין לטעימה עיוורת של יינות ישראלים שמחירם עד 30 שקל לבקבוק.

השאלה ששאלנו את הטועמים הייתה " כמה הייתם מוכנים לשלם על היין שאתם טועמים" מאחר וכל האנשים סביב השולחן כבר טעמו כמה יינות טובים בחייהם אז לא חשבנו שנופתע. מרבית היינות היו יינות שאפשר להנות מהם וכאלה שלא היו מביישים שום מסעדה טובה. לי היה ברור שיקב שמכבד את עצמו ידאג לעשות יין טוב גם מהיינות הזולים שלו מתוך הבנה כי הם אלו היינות שנמכרים הכי הרבה. יש יקבים שהיינות שטעמנו היו קטסטרופלים והאמת כאשר נחשפו הבקבוקים יכולנו להבין למה, גם היינות פרימיום של היקב הם לא משהו אז למה שהזולים יהיו טובים. מדובר כמובן ביקבים הגדולים והמשפיעים ביותר. רמת הגולן, ברקן, כרמל, טפרברג, בנימינה, תשבי וכל מיני מותגים שהיקבים הללו מייצרים ללא איזכור השם של היקב.

יקב רמת הגולן עם סדרת הר חרמון הוא ללא ספק גולת הכותרת גם בטעימה הזו, השקעה על פרי איכותי מביאה כנראה לתוצאות טובות מהצד השני ברקן ותישבי שנפלו בגדול לצערי וחבל.

 

רב היינות שטעמנו אלו יינות שנמכרים בסופרמרקטים ובמבצעים במשך כל השנה וחלק מהיינות מוגשים בגני אירועים .

לצערי יקבים עדיין לא הפנימו כי היינות הזולים שלהם שמיוצרים במאות אלפי בקבוקים, אלו היינות הכי נגישים והם אלו שמגיעים בעצם לכאלה שלא שותים יין באופן קבוע אלה מסתפקים בשתיית יין בחגים או כשהם מוזמנים לחתונות ובר מצוות ופה בעצם היקבים יורים לעצמם ברגל כאשר הם מבקבקים יין די גרוע שנמכר בכמה שקלים בודדים במסות הגדולות הללו. רק לסבר את האוזן יין לגן אירועים או לאולם אירועים לא יעלה על 12 – 8 שקלים היינות הללו בדרך כלל הם יינות שרק הצבע האדום מסגיר את היותו יין לא יותר. הבדיחה אומרת שאלו יינות שאחראים על פתיחת הסתימות בביובים מרב החומציות שיש בהן לאחר שהם פשוט נזרקים כי אף אחד לא מסוגל לשתות אותם. תחשבו כמה פעמים אתם פתחתם בקבוק יין בחתונה ושתיתם יותר מלגימה אחת. פה הבעיה הגדולה של היקבים שהם לא מבינים שזה מה שעושה להם את השרות והיחסי ציבור הכי נוראים שיש ולא משנה כמה הם ישקיעו בשלטי חוצות או עוד מסיבת עיתונאים מלאות בשר. אותו צרכן פשוט שטועם את היין הזה  לא יתקרב אל היינות הנוספים של היקב, חרוט לו בזיכרון אותו נוזל מזעזע שהוא חווה בחתונה של הבת של דודה בלה.

שאלתי את הכורם והיינן אבי כהנוב מיקב כהנוב כמה עולה לייצר בקבוק יין זול וכמה עולה לייצר בקבוק יין יקר:

לבקבוק יין זול : 2 קילו ענבים :  4-6 שקלים לקילו, בקבוק , קפסולה, תווית, פקק (5 שקלים כאשר זה נקנה בכמויות גדולות יש הנחה לאפילו ). מחיר סופי לבקבוק: -15 12שקלים

 

לבקבוק יין יקר: 2 קילו ענבים 6-10 שקלים לקילו, בקבוק , קפסולה, תווית, פקק (5 שקלים כאשר זה נקנה בכמויות גדולות יש הנחה ). חבית: 300 בקבוקים בחבית שעולה 400 יורו לחלק ל 3 מחזורים : 3-5 שקלים לבקבוק. מחיר סופי לבקבוק: 16-18 שקל

 

כן כן  גם אני הרמתי גבה אבל לא ממש הופתעתי ייצור יין פרימיום מאוד קרוב לייצור יין זול מבחינת עלויות הייצור. אז למה יין פרימיום עולה כל כך יקר. שתי סיבות עיקריות: צריך לגלם ביין היקר את ההפסדים שיש על היינות הזולים שעליהם היקב מרוויח מעט מאוד שזה בערך 2-4 שקלים לבקבוק שנמכר בכמויות של 2-3 מיליון זה לא רע בעצם ולכן לא תמצאו יקבי בוטיק עם יינות זולים כי אין להם את הכמות כדי להרוויח מהכמות.

הסיבה השנייה היא כל נושא השיווק , הפרסום, היחסי ציבור המסיבות עיתונאים, היין שמחולק חינם בכל האירועי יין השונים ובעיקר בתערוכות, הנסיעות לחו"ל והתחרויות בחו"ל. כל זה עולה הון כסף ולכן היין הפרימיום של היקב עולה כל כך הרבה כדי לשלם על כל זה. זה שאוהבים להגיד כי משקיעים על חביות ולכן היין יקר זה בטל בשישים לעומת מאות אלפי השקלים שמבזבזים על כל המסביב. והדוגמה הכי עכשווית היא מחירו של היין החדש של אמפורה : 450 שקל, כן יועץ יין מפורסם כדוגמת מישל רואלן עולה הרבה כסף ומישהו צריך לשלם על זה.

 

המסכנה מבחינתי מאוד פשוטה. יקב שמייצר יינות שולים ולא איכותיים ומגיש אותם ללקוח ולא משנה תחת איזה לייבל לא ראוי שאנחנו נרכוש גם מהיינות הפרימיום שלו, יקב שמכבד את הלקוחות שלו ומעניק יין זול ואיכותי שמתאים לשתייה יום יומית יכול ל " דפוק " מחיר ככל שיעלה בדעתו על היינות היקרים שלו וזה בסדר גמור.

יקב שמוכר יינות שרק הצבע האדום זו עדות להיותו יין ושמוגש באולמות אירועים פשוט יורה לעצמו ברגל ואנחנו כלקוחות צרכים לזכור זאת כשאנחנו קונים את יינות היקב הללו אחר כך.

איך הפתגם אומר: החיים קצרים מידי כדי לשתות יין גרוע.

ויין טוב יכול להיות גם יין זול. יש בארץ יין זול ובמחיר שפוי.  

 

 

 

 

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב