דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק, פרסום וקידום מכירות- מה היחסים ביניהם 

מאת    [ 15/11/2014 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2123 פעמים ]

לעתים קרובות שיווק, פרסום, וקידום מכירות משמשים לסירוגין על ידי עסקים וחברות (בעיקר עסקים קטנים) שלא ממש מבינים את תהליך הבאת מוצרים או שירותים לשוק בצורה יעילה ונכונה. *הדיסציפלינות הסובייקטיביות יותר של פרסום וקידום מכירות הן לתמוך במטרת המחקר השיווקי. הבנה מה כל אחד מהמונחים האלה אומר ואיך הם מתייחסים זה לזה יעזור לך בצורה טובה ויעילה להגדיל את המכירות של המוצר או השירותיים שלך. (*דיסציפלינה- כל מקצוע או תחום-דעת שנלמד באורח פורמאלי באקדמיה).

שיווק

ניתן להגדיר שיווק כתהליך ניהולי האחראי לזיהוי, צפייה ומתן מענה לדרישות הלקוח תוך הפקת רווח לחברה או לעסק. למעשה, שיווק הוא דיסציפלינה אובייקטיבית מערבת: מחקר, יצירת תמחור, בדיקות, וההפצה של מוצר או שירות. שיווק כרוך בניתוח התחרות על ידי מחקר תמחור המוצרים והמקומות בהם משווקים, גיל, גזע, מין, ומאפיינים אחרים של הלקוחות. עסקים קטנים משתמשים במחקר שוק כדי לבחון את רעיונות ומוצרים על לקוחות פוטנציאליים ולקבל משוב על המוצרים או שירות. מחקר שוק גם מגלה מה המחיר שהצרכנים מוכנים לשלם עבור מוצר מוצע או שירות שבו הם היו לרכוש אותו, ובאיזו תדירות הם משתמשים בו.

פרסום

פרסום הוא למעשה פעולת תקשורת מתוכננת ויזומה, המיועדת להעביר מסר אחד או מספר מסרים מצומצמים לקהלי מטרה רחבים, לרוב באמצעות ערוצי התקשורת ומדיה מסחריים. בניגוד ליחסי ציבור, פרסום מאפשר לך לשלוט על המודעה שלך. אסטרטגיית פרסום קלאסית כוללת: הוכחת צורך או בעיה ללקוח הפוטנציאלי שלך ובמקביל: מציע פתרון שיעזור למלא את הצורך הזה או לפתור את הבעיה; ו- או מראה כיצד המוצר או השירות שלך עושה את זה. פרסום טוב מוכר את היתרונות של מוצר או שירות, ולא רק מדבר על המוצר או השירות.

פרסום מוצר במחיר מופקע או מוצר שלא זמין בחנויות הוא לא הגיוני. גם לא פרסום מודעות למוצרי טיפוח אישי של נשים במגזין הספורט של גברים. זו הסיבה שעל פונקציות שיווק לבוא ראשונה בתהליך המכירה. פרסום תומך בשיווק ומכיל הודעה ספציפית לקהלי מטרה שהוגדרו מראש על ידי מחקר שוק. זו הדרך הטובה ביותר להשגת הצלחה.

קידום מכירות – קד"מ

קידום מכירות הוא למעשה: פעילויות מבצעים,חסויות, ותחרויות שנועדו להגביר את המכירות והמודעות למוצר או השירות שלך. קידום מכירות שונה מפרסום כי הוא פחות "חינוכי" בטבעו מאשר פרסומות מסורתיות. דוגמאות לפעילות קד"מ: מתן חסות ארגון ספורט נוער, פעילויות של "טעימות" על ידי דיילות בנקודות מכירה, מתן מדוגמיות חינם בקניון, הצעת קופונים בחנויות ורשתות שיווק או קידום הגרלות או תחרות שתבאנה לקוחות לאתר האינטרנט שלך. מבצעי קד"מ צריכים להיות מכוונים כלפי הצרכנים שמחקר השוק שלך קבע כלקוח הפוטנציאלי הטוב ביותר שלך.

מיתוג

מיתוג הוא יצירת תמונה אחידה לחברה, המוצרים, והשירותים שלך. המפתח להצלחה במיתוג הוא להעביר מסר עקבי לצרכנים על המוצר או השירות שלך בכל הפרסום, קידום המכירות שלך, ויחסי ציבור. לדוגמא, פיצריה מקומית שרוצה למתג את עצמה כמסעדה האיטלקית הטובה ביותר בעיר, לא תציע את טאקו או מוקפץ בתפריט שלו. טעות מעין זו מדללת את המותג שלה ומבלבל את הצרכנים לגבי איזה סוג של מסעדה הוא באמת. כל הפרסום לעסקים קטנים והמבצעים אמורים לחזק את המותג.

בקרה

בקרה תקופתית חשובה לעסקים כדי להעריך את היעילות של השיווק, הפרסום, ומבצעיהם על בסיס קבוע. דבר זה מבטיח שהתקשורת שלך תומכת במחקר שיווק המקורי ואסטרטגיה. ביקורת של הפרסום שלך, יחסי ציבור, ומבצעים עשויה לחשוף פגמים או הנחות שגויות בתכנית השיווק המקורית שלך.

בהצלחה....

הולמרקום חברת קד"מ המספקת פתרונות שיווק מתקדמים וייחודיים. מתמחים בדיול בנקודות מכירה, תערוכות, כנסים והפקת אירועים. שירותי כח אדם המותאמים לצרכי הלקוחות:- אירועים תדמיתיים- דיילות מכירה- דיילות הסברה- דיילות ברמניות- דיילות דוגמניות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב