דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה קבלנים בצפון מעדיפים בניה באבן ? 

מאת    [ 12/11/2014 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 1350 פעמים ]

זהו לא סוד שקבלנים היום מחפשים לקבל יחס עלות-תועלת גבוה יותר, או במילים אחרות, מחפשים לבצע בניה חזקה ונכונה בעלות מינימאלית ככל הניתן. בשנים האחרונות קיימת מגמה חזקה באזור הצפון של שימוש באבן לבניה בפיקוח של מפקח בניה בצפון.

כמובן, שאותם קבלנים מהצפון לא טוענים שאבן לבניה היא החומר הכי טוב לבנות איתו בכל פרויקט, אבל, הם כן רואים לנכון להשתמש באבן לבניה ביותר פרויקטים מקבלנים באזורים אחרים בארץ, שם משתמשים פחות באבן לבניה ונשארים יותר נאמנים לבטון ועץ. ובכל זאת, בנייה באבן (סלע טבעי) משומשת הרבה בקרב קבלנים בצפון ויש לכך מספר סיבות:

1. חומר גלם בניה זול – בעצם אבן לבניה היא סלע טבעי. את הסלע הטבעי ניתן למצוא בכמה מקומות בארץ בעלות נמוכה מאוד. הסלע במחצבות או בקרקעות פרטיות נחשב לפסולת ונמכר אפילו בחינם, כל עוד הקבלן משלם על עלויות ההובלה. תוסיפו לכך שאין צורך לבצע עיבוד לאבן עצמה, כמו למשל שבטון צריך לבצע תמהיל עם חומרים אחרים, וקיבלתם חומר זול ונפוץ לבניה.

2. שיטות בניה פשוטות – אם תשאלו קבלנים באזור הצפון הם יגלו לכם שמאוד קל לבנות עם אבן. הטכניקות השונות לא מצריכות ניסיון רב ותהליך הבניה באבן הוא מאוד מהיר. זה מוביל לכך שגם בתהליך העבודה הקבלנים יכולים לצמצם עלויות ולקחת יותר פרויקטים בשנה.

3. בניה עמידה – בניה באבן לא עמידה פחות מבניה של בטון, אך יותר זולה. בנוסף היא חסינה מאש ולא נרקבת, בשונה מבניה בעץ. בניה באבן גם מחזיקה יותר זמן, כי בעוד שמבנה הבטון לא מחזיק יותר מ-50 שנה, בניה באבן יכולה להחזיק מעל 100 שנה. לא סתם הרבה מבנים היסטוריים שעומדים היום נבנו מאבן.

4. תחזוקה מעטה – גם לאחר הבניה מבנה אבן לא זקוק לתחזוק ולשדרוג אחד לכמה שנים. כך שעלויות הדיירים לאחר הבניה מצטמצמות גם כן.

5. יכולות עיצוב – מכיוון שיש מגוון רחב של סוגי אבן לבניה שמגיעות בצורות וגוונים שונים, יש הרבה יכולות עיצוב ואדריכלות בעת תכנון הבניה. כלומר, החומר גלם של אבן לא יוצר מגבלה על צורת המבנה. בשלב התכנון האדריכלי מומלץ לבצע בדיקה של כל האפשרויות העומדות בעת התחלת הבניה ולבצע פיקוח בניה בהתאם.

6. יכולות בידוד – אבן טבעית היא מבודדת טובה כך שלא צריך להוסיף חומרי בידוד כמו שעושים בבטון. עוד חיסכון בבניה.

אז נכון שעדיין בכל הארץ בניה באבן היא פחות מקובלת, אך בצפון ישנה התעוררות בעניין. כמו שציינו בהתחלת המאמר אבן לבניה לא מתאימה לכל פרויקט בניה בצפון אך היא ראויה להילקח בחשבון, כי אין ספק שבנייה עם חומר גלם זול ועמיד יכול להוות פתרון למספר פרויקטים באזור הצפון, אך גם חושב לזכור שפרויקט בניה באבן בצפון יש לבצע אך ורק תחת פיקוח בניה בצפון על ידי מפקח בניה מוסמך.

יוחאי שוורץ הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב