דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך קוראים מאמר? 5 טיפים נבחרים לסטודנטים 

מאת    [ 09/11/2014 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 6111 פעמים ]

איך קוראים מאמר? 5 טיפים נבחרים לסטודנטים

אחד מהאתגרים הגדולים שעומדים לפתחו של כל סטודנט שזה עתה החל את דרכו האקדמית הוא ההתמודדות עם קריאת מאמר. בבית ספר אולי הייתם תלמידים מצטיינים, ולקרוא את החומר למבחן בהיסטוריה היה "קטן עליכם", אבל אוניברסיטה זה כבר סיפור אחר.
לא רק שהאורך של מאמר טיפוסי יכול לעלות על אורכו של ספר הילדים האהוב עליכם, אלא שהשפה לא מובנת, המונחים אינם מוכרים, ומעל לכל- היקפי החומר הם עצומים, ולעיתים הם מותירים אתכם פשוט אבודים.
מה עושים? נושמים עמוק, וקוראים את הטיפים שבכתבה, שיעזרו לכם להתמודד טוב יותר עם מאמר אקדמי סטנדרטי.

כך תהפכו את המאמר יותר ידידותי לקריאה

1) קודם כל ולפני הכל, כדאי לזכור, שקריאת מאמר היא מיומנות שאפשר לפתח.
המוח שלנו הוא מעין שריר, וכפי שמפתחים ומאמנים שרירים בחדר כושר, אפשר גם "לאמן" את המוח שלנו כדי שיתמודד טוב יותר עם משימות שונות המצריכות יכולות קוגניטיביות מסוג מסויים. בדומה לשגרת אימוני כושר, המאפשרת לכם, ככל שאתם מתקדמים באימונים, לפתח יכולות פיזיות טובות יותר, כך גם קריאה שגרתית של מאמרים אקדמיים על בסיס שוטף תקנה לכם מיומנות טובה לקריאת מאמר. אל תעשו לעצמכם הנחות, וקראו מידי יום (או שלפחות תנסו לקרוא) את כל המאמרים שהטיל עליכם המרצה לקרוא. בעתיד- זה ישתלם לכם!

 2) חוקרים ואקדמאיים אוהבים להתפלסף והם כותבים בדיוק ההיפך מ"קצר ולעניין". המשמעות היא, כי אינכם חייבים לקרוא את כל המאמר מילה במילה כדי להבין את הרעיון המרכזי שלו, שהוא בסופו של דבר, החלק החשוב ביותר שתידרשו לדעת. כיצד מבודדים מכל המאמר את הרעיון המרכזי או הטענה המרכזית? להלן כמה דרכים:

* מאמרים רבים נפתחים באבסטרקט (abstract), או תמצית בעברית, שמסכמת את כל המאמר בפסקה אחת או שתיים. התמצית של המאמר תיתן לכם מושג על הנושא המרכזי בו הוא עוסק, ותכוון אתכם אל הרעיון המרכזי המופיע בו.

* במאמרים בהם לא מופיע האבסטרקט תוכלו להיעזר במבוא של המאמר, בו הכותב מפרט את מבנה המאמר, מציג את חלקי המאמר השונים תוך יצירת קשר לוגי ביניהם ומתאר את המטרה לשמה נכתב המאמר. קריאת מבנה המאמר תסייע לכם להפריד בין עיקר לטפל, ולהבין טוב יותר מהיכן לדלות את הרעיון המרכזי, שבמאמר.

* פעמים רבות, הטענה המרכזית מופיעה שחור על גבי לבן ומוצגת באופן ברור על-ידי כותב המאמר. בדרך כלל טענה זו מופיעה בתחילת המאמר. חפשו אותה, ואז המשיכו לקרוא כדי להבין על מה מבוסת הטענה של הכותב, כיצד הוא מוכיח אותה ואיזה מסר חדשני היא מביאה לקהילת המחקר.

 3) סטודנטים רבים מפחיתים בחשיבות של הסילבוס שמחלק המרצה בתחילת הקורס, והמפרט את תוכנית הלימודים של הקורס, ופותחים אותו רק לקראת מבחן במקרה הטוב. 

אם לרגע תשקיעו זמן בקריאת הסילבוס תבינו, שהוא כמו מכין מצפן שמורה לכם את הדרך לגבי מה שצפוי לכם בכל שיעור מבחינת הנושא הנלמד או הסוגייה המדוברת. הסילבוס מכיל רשימת קריאה הכוללת את כל המאמרים שמצפים מכם לקרוא במהלך הקורס, כאשר כל מאמר מופיע תחת נושא אחר. לפני שאתם מתחילים בקריאת המאמר חפשו את הנושא שתחתיו הוא מופיע בסילבוס, וכך יהיה לכם רמז מטרים וראשוני לגבי התוכן שאתם עתידים לקרוא.

 4) סיימתם לקרוא פסקה סתומה ובלתי ברורה? המשיכו לפסקה שאחריה. כאמור, אקדמאיים אוהבים להביע את אותו הרעיון בכמה דרכים שונות, ולכן סיכויים טובים, שהרעיון שלא הבנתם בפסקה שזה עתה סיימתם לקרוא, יתבהר לכם בהמשך. מעבר לכך, פעמים רבות מה שקראתם ולא היה מספיק ברור, הוא גם לא כל כך חשוב, ולכן אתם יכולים בלב שלם לדלג עליו ולהמשיך הלאה.

 5) חלק נכבד מהמאמרים שאתם מתבקשים לקרוא נידונים בשיעור על-ידי המרצה, שמסביר את התיאורייה העומדת במרכזם או את הטענה שביקש הכותב להביא. השתמשו בהכוונה של המרצה כדי להבין מהן הנקודות החשובות ביותר המופיעות בו, וכדי ללמוד, להבא, בקריאת המאמר הבא, כיצד לדלות את האינפורמציה החשובה ביותר ולהבין את הרעיונות המרכזיים.

 

 

 

נאוה סלור, מייסדת ומנהלת את מרכז אמירים.
אני מזמינה אתכם ללחוץ כאן ולקבל בחינם טיפים לשיפור התקשורת עם הילדים ועם בית הספר .


10 סיבות לבחור דווקא באמירים:



  1. מגוון השירותים שמרכז אמירים מציע הינו רחב, מקיף ומגוון מאוד, וניתן לטווח גילאים מקסימלי: ילדים, מתבגרים, הורים, סטודנטים ומבוגרים.

  2. שעות הפתיחה הגמישות באמירים מאפשרות ללקוחותינו נגישות והגעה בזמנים נוחים.

  3. אנו באמירים זמינים וקשובים לבעיה, לדילמה, לדאגה שלכם, גם אם בסופו של הדיאלוג לא תעזרו בנו.

  4. אנשי המקצוע מקבלים ליווי, תמיכה והעשרות מקצועיות באופן שוטף כדי לשמור על הרמה המקצועית ולהיות מעודכנים בכל התמורות והחידושים בתחומים המקצועיים בהם אנו עוסקים.

  5. מרכז אמירים עובד בגישה אינטגרטיבית, וקיים דיאלוג שוטף בין אנשי המקצוע לצורך היוועצות במטרה לשפר את איכות הסיוע לפונים אלינו.

  6. חשוב לנו שתרגישו כי אתם מקבלים תמורה מלאה לתשלום הכספי שלכם, ולפיכך אנו מקפידים לשמור על סטנדרט מקצועי גבוה מאוד.

  7. באמירים נהלי עבודה ברורים ומדויקים: קיימת שקיפות מלאה בינינו לבין לקוחותינו באשר ללוחות זמנים, עקרונות ותהליכי העבודה.

  8. כל המידע המתקבל באמירים נשמר תוך כיבוד מלא של פרטיותם וסודיותם של הפונים. במקרים בהם יש צורך בקשר עם גורמים בקהילה, הדבר נעשה רק בהסכמה מלאה ובהחלטה משותפת עם הפונים.

  9. חשוב לנו מאוד לשמוע את חוות דעתכם ותחושותיכם אודות המענה אותו אתם מקבלים באמירים - כאן תמצאו אוזן קשבת.

  10. באמירים אנו עובדים עם כל 'הנשמה' מתוך אנושיות, אכפתיות ומסירות רבה.


נשמח לעזור ולסייע בכל שאלה- צרו איתנו קשר



 
פרטים ליצירת קשר: מרכז "רננים", ת.ד 11407, מכבים 71908, טלפון: 08-9265086, פקס: 08-9716152 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב