דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקים המבצעים יבוא יכולים לפנות לקרן בערבות המדינה 

מאת    [ 09/11/2014 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1187 פעמים ]

במשק הישראלי יש הרבה עסקים קטנים ובינוניים המבצעים יבוא. רוב העסקים הללו הם עסקים אשר פועלים כיבואנים, מייבאים את הסחורה מחו"ל ומשווקים בסיטונאות, אך גם יש הרבה עסקים קטנים אשר מבצעים יבוא בצורה עצמאית בכדי לצמצם עלויות מכר. יבוא הולך והופך להיות כלי משמעותי מאוד בפעילות של עסקים קטנים רבים. היום עם התחרות הגוברת ועם השחיקה של שיעורי הרווח בקרב העסקים הקטנים, יותר ויותר עסקים מנסים לבצע פעולות להגדלת שיעורי הרווח שהפופולארית ביותר היא לבצע עסקאות יבוא. רכישת סחורה ביבוא יותר זולה מרכישה מספק מקומי, זאת מכיוון שהעסק חוסך את עלויות התיווך וחוסך עלויות על ידי רכישת סחורה גדולה אחת לתקופה. הבעיה היא שברוב גדול מבין עסקאות היבוא העסק נדרש לשלם בתנאי רכישה של מזומן. כלומר, העסק חייב לממן את התשלום הראשוני בגין הזמנת הסחורה, את תקופת המשלוח של הסחורה ואת משך שיווק הסחורה. תקופות שלרוב נעות בממוצע בין שלושה חודשים ועד חצי שנה.

בגלל תנאי המזומן של עסקאות היבוא, העסקים הקטנים מגייסים הלוואות מהבנקים למימון אותן עסקאות, לרבות הלוואות גישור והלוואות יבוא, שמוענקות בריביות גבוהות מאוד. הריביות הגבוהות הללו שוחקות את רווחיות העסקים ואף במקרים מסוימים הופכים את עסקאות היבוא ללא עדיפות כלכלית על רכישה מיבואן מקומי. בגלל שלעסקים הקטנים אין ברירה אלא לגייס את ההלוואות הללו ישירות מהבנק, הם או שוחקים את הרווחים שלהם ומפסידים מזומנים או מוותרים על עניין היבוא ועומדים במקום מבחינת פוטנציאל הרווחיות של העסק.

יש אלטרנטיבה עדיפה למימון יבוא – הלוואה בערבות מדינה  

דרך מצוינת לממן את עסקאות היבוא של העסק היא מודל הלוואה בערבות מדינה. מגייסים הלוואה בערבות שמוענקת בתנאי פריסה של 5 שנים בריבית נמוכה מאוד ובכך מקבלים את המימון הנדרש לביצוע עסקת היבוא עם שחיקה מינימאלית ברווחיות העסקה.

למשל, עסק אשר צריך הלוואה של 500 אלף שקלים לביצוע יבוא יכול לגייס הלוואת גישור מהבנק בשווי 500 אלף שקלים ולשלם 12% ריבית למשך 3 שנים (ישלם כקרוב ל-100 אלף שקלים ריבית בהחזרי הלוואה חודשיים מאוד גבוהים). לעומת זאת אם אותו עסק יגייס את הסכום לעסקה דרך קרן סיוע לעסקים הוא יקבל הלוואה בריבית שנעה סביב 5% למשך 5 שנים (ישלם קרוב ל-60 אלף שקלים בהחזרי הלוואה מאוד נמוכים). ניתן לראות שבעזרת פניה לגיוס הלוואה בערבות המדינה במקום הלוואת גישור העסק חוסך בצורה משמעותית עלויות מימון והופך את ביצוע עסקת היבוא לאטרקטיבית יותר מהבחינה הכלכלית, ואולי אף מעסקה לא כדאית לעסקה כדאית ורווחית.

כל בעל עסק קטן המתעסק ביבוא או חושב על לבצע יבוא בצורה עצמאית חייב לבחון את זכאותו לקבלת הלוואות בערבות מדינה דרך קרן סיוע לעסקים. העסק יכול לגייס הלוואה בערבות מדינה בתנאי הלוואה נוחים משמעותית מההלוואות ליבוא שמתקבלות מהבנק ובכך הוא ימנע את השחיקה ברווחיות העסק וישפר את תזרים המזומנים של העסק.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב