דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי המתמטיקה ? 

מאת    [ 07/11/2014 ]

מילים במאמר: 340   [ נצפה 2624 פעמים ]

מתמטיקה זה ענף שעוסק במושג חישובים, וזה אחד הכלים החשובים היום לפיזיקה, מדעי המחשב ולכל ההנדסות השונות. ענף זה היה ניתן לראותו בהיסטוריה, כאשר המצריים השתמשו במספרים להבדלת כמות של מספר תפוחים ותפוזים. כלי זה היה מאוד חשוב, והיה ניתן לבצע בעזרתו חישובים שהקלו על בני האדם רבות, וענף זה התפתח לאורך כל ההיסטוריה, מחישוב מספרים פשוטים בפעולות חיבור, חיסור, כפל וחילוק עד לחישוב סדרות מסוימות בעלות תבנית קבועה והבנת בעיות מילוליות שיכולות להופיע בטבע ומציאת פתרון להן. מתמטיקה תחום מאוד חשוב שמתחילים ללמוד אותו בלימודים בבתי ספר יסודיים.

מהן בעיות מילוליות ?
בעיות מילוליות בתחום של המתמטיקה משלב בין הבנה של הבעיה עצמה לפתרון שלה בעזרת כלי מתמטי. בעיות מילוליות עצמן אלו בעיות שיכולות להופיע ביום יום שלנו. נניח אדם צריך לנסוע מתל-אביב לבאר-שבע והמרחק ביניהם הוא 100 ק"מ, ומהירות המכונית הינה 100 קמ"ש, לפי הנוסחה לחישוב זמן, זמן שווה למרחק חלקי המהירות, נקבל שזמן הנסיעה יקח שעה אחת. כלי זה מאוד חשוב ומשתמשים בו ביום יום אפילו בלי לשים לב לכך. התחום של הבעיות מילוליות מופיע גם בבגרות במתמטיקה, והדוגמה שהוצגה עם המכונית שנוסעת זו דוגמה בודדת משלל רחב של בעיות מילוליות שיכולות להופיע בצורות שונות כמו: בעיות הספק, אחוזים וכו'.


מה זו מערכת צירים ולמה היא משמשת במתמטיקה ?
כל ילד שלומד בבית ספר, יצא לו להיתקל בשיעורי מתמטיקה במערכת צירים. מערכת צירים משמשת להצגת גרף מסוים שמראה קשר מסוים בין שני משתמשים, זה גם תלוי במערכת צירים, ישנם מערכות צירים בעל שלושה צירים שמייצגות קשר מסוים בין 3 משתנים שונים. כלי זה חשוב מאוד במדעים, ועוזר לנו להבין מה הקשר בין משתנים שונים וכיצד להביא את זה לידי ביטוי בהצגה מתמטית. כל ניסוי היום שמבצעים בו בדיקה מסוימת, לרוב מבודדים נעלם אחד מתוך כלל המשתנים על מנת לדעת כיצד השינוי שלו מביא לשינוי הכללי במערכת עצמה, ואותו שינוי מייצגים בגרף שעוזר לנו להעביר לאנשים אחרים את המסר והקשר שהבנו בניסוי שבוצע. היום בבתי ספר על יסודיים, מלמדים במקצוע מתמטיקה מערכת צירים בעלת 2 או 3 מימדים, למרות שקיים מערכות צירים עם הרבה יותר מימדים אך נמנעים מלמד זאת בשביל לא לסבך את התלמידים, חומר זה נלמד לרוב במוסדות להשכלה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב