דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפקח בניה - תכונות חיוניות 

מאת    [ 06/11/2014 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 1483 פעמים ]

מציאת מפקח בניה הוא דבר שיכול להיות קשה מאוד. באזור הצפון למשל הרבה בעלי בתים מתלוננים על כך שלא ניתן למצוא מפקח בניה בצפון שהוא גם מקצועי וגם זמין, זאת עקב היצע נמוך. והמצב לא כזה שונה בשאר הארץ. אם אתם הולכים לבנות בית פרטי או מבנה מסוים שהצלחתו תקום ותיפול על יכולת מפקח בניה לנהל את הפרויקט בצורה טובה. בעת בחירת מפקח בניה רצוי לחפש מספר תכונות חיוניות ולא לקחת רק מפקח בניה שהוא זמין לעבודה. יש לחפש מפקח בניה עם התכונות הבאות:

1. יכולת מימוש חזון – מאוד חשוב שמפקח הבניה יהיה משותף לחזון שלהם כלקוחות. בניהול פרויקטים היכולת לממש חזון היא המפתח להצלחה. מבלי להבין מהו החזון ומהם הדרכים לממש את המטרה הסופית, לפרויקט אין סיכוי גבוה להצליח. מפקח בניה טוב ראשית מבין את חזון הלקוחות שלו ומבצע פעולות ריאליות שיבטיחו את שביעות רצון לקוחותיו תחת המגבלות הקיימות של תקציב ותהליך עבודה.

2. יכולת לתקשר עם גורמים שונים – פרויקט בניה מורכב ממספר גורמים שונים. מפקח בניה טוב חייב להיות בעל יכולת טובה של תקשורת בין כלל הגורמים הללו. תהליך הבניה צריך לעבוד באינטגרציה מושלמת, ואינטגרציה מושלמת תיווצר רק אם יש גורם אחד מרכזי אשר מקשר בין כל הגורמים כך שלא ייווצרו בעיות. בעצם המקצוע של פיקוח הבניה נוצר מההבנה שתהליך בניה חייב אדם אשר יגע בכל אספקט של הבניה ויבטיח שיתוף פעולה בעת הצורך.

3. אמינות – כאשר שוכרים איש מקצוע ומפקידים תחתיו אחריות רבה חשוב שאנו עושים זאת עם אדם אמין. כאשר מנהלים פרויקט גדול מגיעה אחריות רבה לטפל בנושאים השונים בצורה האמיתית ביותר. אם אי אפשר לבטוח מפקח הבניה עם האחריות הגדולה הזאת אין טעם להעסיק אותו. עם זאת יש לזכור שטיב עבודתו של מפקח הבניה נקבע על ידי מעשים ולא במילים וזה אינטרס של מפקח הבניה לעשות עבודה טובה ואמינה.

4. בעל ידע מקצועי – בבסיס של תפקיד מפקח הבניה הוא אדם מקצועי המכיר את תהליך הבניה על גורמיו. מפקח בניה הוא אדם בעל ידע מקצועי רב שבשילוב עם ניסיון ויכולות ניהול יכול לנהל פרויקט בניה ברמה הנכונה. לא סתם פיקוח בניה בצפון ובשאר הארץ זה מקצוע בפני עצמו בעל ביקוש. בגלל שמפקח בניה צריך להיות תערובת של ידע מקצועי ומנהלתי.

5. יכולת הענקת סמכויות – מן הסתם מפקח בניה הוא רק אדם אחד והוא לא יכול להיות מעורב בכל סעיף מזערי של בניה. לכן הוא צריך להאציל סמכויות שונות על אנשי המקצוע השונים. מפקח בניה טוב יודע על מי ומה להאציל סמכויות במהלך הבניה

6. יכולת עבודה תחת לחץ – אולי התכונה הכי חשובה שמפקח בניה צריך. במהלך תהליך בניה יש הרבה תקלות שמתרחשות והרבה לחץ להשלים את הבניה כמו שצריך, תחת מגבלות תקציב וזמן. מפקח שלא יכול לעבוד תחת לחץ יעשה טעויות, טעויות שיעלו כסף. לכן מאוד חשוב שמפקח הבניה ידע לעבוד תחת לחץ.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז,


מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב