דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקנת מערכת windows 8? להלן שמונה טיפים אשר יקלו להשתמש בה 

מאת    [ 05/11/2014 ]

מילים במאמר: 1110   [ נצפה 2495 פעמים ]

 

התקנת מערכת windows 8? להלן שמונה טיפים אשר יקלו להשתמש בה

 

חברת מיקרוסופט עושה באומץ שינויים כדי לשנות סדרי עולם היא משנה את כל מה שהיכרנו.... ומתכנתת מערכות הפעלה עם ממשק שונה לגמרי מאז הקמתה, גם אם נאהב או שלא , מי ששידרג בכל זאת למערכת ווינדוס 8 (windows 8), כתבתי כמה טיפים  שיקלו במעט על המשתמש במערכת כך שיהיה יותר קל ויותר נעים להשתמש בה. 

 

 

 

סרגל במערכת הנקרא Charms-Bar

 

זהו סרגל אשר נמצא בכל מקום בצד שמאל , שמציג תפריט כולל בכל הישומים במערכת windows 8 גם בשולחן עבודה. אפשר לחפש הכל דרכו ובקיצור, וגם להיכנס לכל הגדרות המערכת בכל זמן, לחזור למסך של האריחים או התקנים שנמצאים על המחשב ואפשרות לשלוט בהם. גם למחשבים עם מסך מגע מובנה ניתן להכנס ע"י החלקה משמאל לימין או ע"י הוזזת העכבר לצד שמאל או ע"י קיצור במקלדת .

 


תוכניות אחרונות שהשתמשנו

 

אפשרות של חזרה לישום האחרון שהשתמשנו ע"י הוזזת העכבר מימין לשמאל או ע"י החלקה מימין לשמאל לבעלי מסך טא'צ. כדי לחזור ליישומים אחרונים, נצטרך להוזיז את העכבר מטה או  להקליד Win+Tab.

 

 
סגירה של יישומים בממשק האריחים

 

אין צורך לסגור יישומי מטרו. הדבר אינו תופס זיכרון והמערכת מנהלת את הזיכרון באופן אוטומטי  כך שהיא סוגרת  את היישומים לבד. אם בכל זאת רוצים לסגור אז במסכי טא'צ עושים החלקה מצד העליון לצד התחתון או באמצעות העכבר בצד העליון לצד התחתון עד שרואים את התפריט .  אפשרות נוספת היא לגשת ליישומים האחרונים ובחור ב"סגור" או במקלדת ללחוץ  Alt F4.

 


להציג ישומים במקביל

 

היישומים המוצגים במטרו תמיד נראים. ניתן להציג שני יישומים במקביל גם שיהיה שולחן עבודה וגם מטרו. נעשה זאת ע"י משיכה לצד השמאלי או הימני של המסך.

 


הצגת יישומים

 

על מנת להציג יישומים במסך יש לגרור מרשימת היישומים לתוך ממשק המטרו, ולהצמיד אותו לחלק הימני או השמאלי במסך.

 

 

להפוך את הממשק לעברית

 

מערכת הפעלה windows 8 מותקנת בשפה אנגלית כברירת מחדל. כדי להפוך אותה לעברית יש לגשת להגדרת שפות ולהתקין חבילת שפה עברית הנקראת (Language Pack).

 

יש לחפש את המלה  Add Language ואז Setting ויפתח לוח הבקרה של המערכת והוספת שפה. אם השפה העברית לא מופיע אז  יש לגשת לאפשרויות נוספות ולבחור הוספה והורדה . כשנוריד את השפה יש לבצע אתחול מחדש של המערכת ואז ההגדרות שביצענו יותקנו בה ויוחלף שפת המערכת.

 

 


אפשרויות כשהממשק שלנו נעול

 

המסך שמופיע כשמערכת ההפעלה windows 8 עולה למחשב הוא מסך נעילת המחשב. כשרואים את המסך יש בו "רק" נעילת המחשב,  כך שאין בו שימוש חוץ מנעילת המערכת, אז זהו- שאפשר שיופיעו בו גם דברים שימושיים, אפשר לעלות בו את הסרגל העזרה בצד שמאל ע"י שינוי הגדרות מחשב.  בהגדרות המחשב אפשר לשנות כל מיני אפשרויות במערכת – התאמה אישית > ואז מסך נעילת המחשב, שם יש לשנות את מה שנרצה במסך הנעילה בwindows 8.

 


בהגדרות המערכת בצד שמאל למטה יש לראות "מסך נעילת המחשב" ואז יפתח תפריט לפתיחה של ישום כדי שיופיע ב"מסך נעילת המחשב". מדובר בקיצור בלבד של היישום כמו ב iphone  שמופיע אפליקציות וניתן לבחור מס' יישומים שנרצה שיופיע ע"ג המסך.

 

כמו כן ניתן לבחור גם ביישומים עם מידע יותר מורחב, יותגו מספר שורות עם הרחבה למשתמש , למשל אם נרצה לקבל מידע "לוח שנה", אז יופיעו פגישות אחרונות שלנו.

 

 

 


עיצוב המסך

 

מסך הפתיחה של ההתחל מעוצב בסגנון מסויים אך יש אפשרות לשנותו לתבנית אחרת. אפשרות להוסיף תבנית אישית על גבי מסך ההתחל  ממה שאנו נגדיר למערכת.

 

ניתן להיכנס להגדרות המחשב ולבחור במסך ההתחל בתבנית וערכת צבעים שנרצה ואז נשנה את ההגדרה ויופיע הצבעים והתבנית שביקשנו. . יש אפשרות להוסיף תבנית ותבעים גם מחוף למערכת ההפעלה באמצעות תכונות חיצוניות. נקליד ב"גוגל" תבנית ועיצוב לwindows 8" ואז נוכל לבחור תמונות ועיצוב אחרות למערכת ההפעלה ול"התחל שונה".

 

 


התאמה אישית של תבנית ההתחל

 

ניתן לארגן את היישומים בתפריט ההתחל כמו שנרצה אך אין אפשרות לתיקיות . ניתן לגרור את היישומים ולעשות קבוצה חדשה למערכת, ואז נלחץ על כפתור המינוס ונבחר שם לקבוצה נלחץ על הקבוצה ואז נבחר שם שיופיע בתחתית המסך. ניתן גם לסדר את היישומים בתוך הקבוצה איך שנרצה.

 

גם את האריחים ניתן לשנות ע"י לחיצה בצד ימין של העכבר ולשנות את גודל האריח שנרצה, למחוק את האריח או  להסיר לחלוטין את ההתקנה.

 

 


הצגת יישומים ב"מסך התחל"

 

כשאנו נתקין תוכנה או יישום אז רוב הסיכוי שהם יופיעו ע"ג "מסך ההתחל". אם נרצה לחפש יישום במסך ההתחל  אז נלחץ בצידו הימני של העכבר ע"ג מסך ההתחל ואז נכתוב "כל היישומים".
טיפ: אם נתרחק מהיישומים אז הום יוצגו לפי חלוקת שם.

 

 

הסיסמה גם יכולה להיות תמונה

 

בwindows 8, יש אפשרות שהתמונה תשמש בתור סיסמה ולא חייבים ע"י הקלדה של שם או מספר למשל  נבחר בתמונה עם נוף ועצים אז אם נשים קווים ע"ג התמונה אז המחשב ייפתח. לפי חברת מיקרוסופט השיטה הזאת אף יותר יעילה וקשה לאקרים לפרוץ אותה.

 

אם נרצה להגדיר שהתמונה תהיה סיסמא יש להיכנס להגדרות המחשב  ואז ל"שנה הגדרות מחשב", לבחור ב"משתמשים" ו"אז צור סיסמת תמונה".

 

 


אפשרות לכידת מסך (צילום תמונה)

 

במערכות הפעלה קודמות כדי לשמור תמונה היה צריך ללחוץ על  Print Screen ואז להדביק בצייר המחשב את הצילום שרצינו. בwindows 8 , יש אפשרות לעשות זאת ללא לחיצה וכניסה לצייר. אנו נלחץ על Win+PrtScn והתמונה תופיע בתמונות שלנו במערכת.

 

 

 

החזרת תפריט ההתחל

 

Windows 8 היא מערכת משוכללת ושונה מכל מה שהכרנו אך יש בה גם דברים שאנו רוצים לשנות. יש תחושה שהמערכת מתאימה יותר לבעלי מסך טא'צ ולא למחשב ביתי. כדי להחזיר את תפריט ההתחל יש תוכנה שנקראת ViStart  ודרכה אפשר להחזיר את תפריט ההתחל המוכר לנו.

 

לעוד כתבות מעניינות כנסו לאתר שלי http://www.onlinecity.co.il/

או  google+

 

 

 

 

שי נוריאל בעל מעבדת מחשבים "אונליין" הממוקמת בירושלים, בעל תעודת מיקרוסופט MCSE, טכנאי מחשבים מוסמך בירושלים עם ותק מעל 10 שנים 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב