דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היסטורית השוקולד 

מאת    [ 03/11/2014 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 5775 פעמים ]

ההמצאה הכי מתוקה וטעימה שהומצאה על גבי ההיסטוריה היא ללא ספק המצאת השוקולד. כמעט כולם אוהבים שוקולד או לפחות טעמו אותו וגם מי שאינו אוהב מוכרח לדעת מהו המזון הכמעט בסיסי בחיינו, השוקולד.  אך האם אתה מכיר את היסטורית השוקולד? איך מכינים אותו? מהם סוגיו השונים? מהם יתרונותיו? כל זאת ועוד בהמשך המאמר.  

 השם שוקולד הוא עיוות של השם 'קסוקולטאל', מילה שמשמעותה המילולית היא מזון האלים. בני המאיה, שבט קדום ממרכז אמריקה, היו הראשונים שגילו את השוקולד ואותו הם העבירו בתקופה מאוחרת יותר לאצטקים במתנה. משם השוקולד המשיך להתגלגל ועבר לקורטז. הקורטז, מעמד האצולה באירופה הוא שהעביר את השוקולד מיבשת אמריקה ליבשת אירופה. אמנם תהליך הכנת השוקולד האצטקי היה שונה במידה ניכרת מהתהליך האירופאי. האצטקים שמרו על הסוד המתוק של הכנת השוקולד במשך כמעט מאה שנה  עד שאדם צרפתי גילה את הסוד המתוק. מאז תעשיית השוקולד התפתחה בצעדי ענק וכמעט הגיעה למעמד תרבותי  בפני עצמו.

אז איך השוקולד נוצר?

השוקולד עשוי בעיקר מפולי קקאו. תהליך הכנת השוקולד מתחיל בהפרדת פולי הקקאו מתרמיליהם באמצעות תסיסה שמפוצצת את תרמילי הקקאו וכך גם כביכול מנקה את הקליפה של הקקאו מזרעיו. באמצעות הפיצוץ, הגרעין נשבר לפיסות קטנות אותן טוחנים לאבקה שממנה מכינים ליקר קקאו. ליקר הקקאו הוא מרכיב בסיסי שאיתו מכינים את השוקולד המריר. השוקולד המריר הוא גם ה"אבא" של כל הווריאציות של סוגי השוקולד השונים. לפעמים מאותו הפיצוץ מתקיימת שחיקה של זרעי הקקאו, וכך  מופרד שומן הגרעין שנקרא גם חמאת הקקאו. שילוב של חמאת הקקאו עם סוכר יוצר את השוקולד הלבן המוכר.

התוצרים השונים של השוקולד  משתנים בהתאם למרכיבים השונים שיוצרים אותו. הווריאציות השונות של השוקולד כוללות אבקת קקאו, שוקולד מריר, חמאת קקאו מתוקה, שוקולד מתקתק, שוקולד מריר ומתוק, שוקולד חלב, שוקולד לבן, ציפוי שוקולד ועוד. אחוזי הקקאו או ליקר הקקאו משתנים בהתאם לסוג השוקולד, בדרך כלל שוקולד כהה ומריר יותר הוא בעל אחוז גבוה יותר של קקאו. בטח תהיו מופתעים לגלות שמלבד הטעם הייחודי  והמשובח של השוקולד, יש לו גם סגולות רפואיות. מחקרים גילו שהשוקולד עשיר בהפלבנואידים המוכרים גם כנוגדי חמצון. נוגדי החמצון יעילים במזעור הסיכונים של חסימות עורקים והם גם מצמצמים משמעותית את הסכנה ללקות בהתקף לב. לנוגדי החמצון גם תכונות אנטי- אייג'ינג  התורמים לעיקוב תהליך ההזדקנות. יש להיזהר בתוצאות מחקר אלה לגבי סגולות השוקולד מכיוון שההמלצות המוצגות על ידי המחקרים נעשו על שוקולד שאינו מעובד ותעשייתי אלא שוקולד איכותי מחומרי גלם איכותיים ולא כאלה שקונים בסופר או בשוק.

תעשיית השוקולד עברה שינויים רבים במהלך השנים האחרונות. התחרות על הצרכנים הוסיפה לשוק הרבה מותגים מפורסמים בתעשיית השוקולד ביניהם ה'נסטלה', ה'מארס', 'מילקה', 'מקס ברנר' ועוד. פרט למותגי שוקולד אלה קיימים עוד מותגים רבים אחרים שמייצרים שוקולד איכותי במשך שנים ויש כאלה שמנצלים את התחרותיות לייצור מוצרים שאינם איכותיים מחומרי גלם מעובדים שמנסים להידמות לשוקולד המוכר והאיכותי.

למידע נוסף אודות השוקולד הכנס לאתרינו "דליתה סדנת שוקולד" שם תוכלו גם לקבל מידע על שירות סדנת שוקולד לילדים, סדנת שוקולד ליום הולדת ועוד מידע כללי על השוקולד.

 

דלית אוזן - "דליתה סדנת שוקולד" - http://dalita.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב