נכנס אלי למשרד בצהרי היום אדם כבן 65 ומספר לי שהוא מעוניין לרכוש לבנו וכלתו בית חדש.
סיכמנו שהראה לו 3 בתים חדשים על פי בקשתו. ישבנו שתינו קפה ודיברנו על כל בית, הצגתי לו תמונות של הבתים
הראתי לו תוכניות וחשפתי בפניו כל מידע דרוש. אני על כל שאלותיו. והצעתי לו להביא את הזוג הצעיר שיראה את הסביבה לאז נקבל החלטות.
לאחר מכן הוצאתי פנקס החתמת לקוח כנדרש על פי חוק וביקשתיו לחתום על כתב התחיבות.
בוא הוא מתחייב לשלם לי 2% מערך העסקה + מע"מ, במידה והוא או מי מילדיו יקנה את אחד מהבתים אותו הראה לו בהמשך.
הלקוח קרא את הסכם התיווך בעיון וביד גסה ללא כל בקשה או דרישה לניהול משא ומתן על גובה שכר הטירחה. שינה את ההסכם ל 1% כולל מע"מ, בגסות רוח , ועוד הוסיף שכך הוא נוהג עם כל המתווכים. ובאדנותו הוסיף ש"זה השתלם לי."
באותו רגע היה ברור לי כאדם שאני הראה לו את הבתים, אך לא אוכל להיות לטובתו ולצידו אם וכאשר תתפתח עסקה.
א. נעלבתי, מי לא ייעלב כאשר יפגעו בהכנסתו או במשכורתו.
ב. עסקית יתכן ועל אותו בית שמחירו אטרקטיבי יש יותר מקונה אחד. אז ברור שאני יהיה מעוניין יותר שתצא עסקה עם מי שישלם לי יותר.
ג. גם אם הוא לא יקנה את הבתים כעת, לא ארצה לעבוד עם אדם כזה בעתיד.
כן אני מתווך עצמאי ואינני מחויב לתת שירות לכל אחד, אלא רק למי שכייף לי לעשות איתו עסקים.
פגשתי הרבה לקוחות קונים בשנות עבודתי, והדברים חוזרים על עצמם. לקוחות גסי רוח.
שאינם יודעים לפרגן, עושים את העסקאות הגרועות ביותר.
בעז ויטמן מומחה לנדל"ן
ומדריך אישי לסוכני נדל"ן
054-2556020
/>reitaron@gmail.com
www.nadlan-b-smile.co.il