לחיות עם הזמן - ללמוד פרשת השבוע
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

לחיות עם הזמן - ללמוד פרשת השבוע 

מאת    [ 03/11/2014 ]
מילים במאמר: 477   [ נצפה 1467 פעמים ]

 
 

ב"ה

 ותלמוד תורה כנגד כולם

תורת ישראל מחייבת מצוות רבות, אולם ראשית כל ומעל הכל לימוד תורה, וכמו שנאמר: "ותלמוד תורה כנגד כולם". לפיכך קבע משה רבינו את קריאת התורה בשבתות חגים וראשי חודשים. ועזרא אף הוסיף את קריאת התורה בימי שני חמישי ושבת אחר הצהרים. ואם עד המאה השלוש עשרה נהגו לסיים את התורה אחת לשלוש שנים, מאז ועד היום התקבלה שיטת יהודי בבל לסיים את התורה אחת לשנה. לשם כך חילקו יהודי בבל את התורה לחמישים וארבע פרשות, כאשר בכל שבוע קוראים ולומדים את הפרשה הקשורה לאותו שבוע, היא "פרשת השבוע".

 

פרשת השבוע מחולקת לשבעה חלקים, על פיהם עולים שבעה אנשים לתורה בשבת. ועל פי זה גם מתחלקת הפרשה לשבעת ימי השבוע, כשכל חלק הוא "פרשת היום" - "ראשון" ל"יום ראשון", "שני" ל"יום שני", "שלישי" ל"יום שלישי" וכן הלאה. וראוי לכל אחד לקרוא בכל יום את "פרשת היום" עם פירוש רש"י, כפי שקבע הרבי הריי"צ, רבי יוסף יצחק, אדמו"ר החמישי של חב"ד.    

 

לחיות עם הזמן

התורה היא תורת אמת ותורת חיים, אור עצום שאין טוב ממנו. לכן הורה לנו אדמו"ר הזקן "לחיות עם הזמן", לחיות עם פרשת השבוע. ו"לחיות" מלשון "חיות", ולא סתם "חיות", אלא "חיות של שמחה". לכן עלינו לא רק לקרוא ולהבין את הפרשה, אלא גם להתעמק בה, לקלוט אותה עד שתחדור בכל מציאותנו, ועל פיה ננהל את אורח חיינו, ועד שנמצא בה הוראות והדרכות מפורשות לעבודתנו.

 

 לקרוא בתורה וללמוד תורה

אין לתאר את ההתרגשות בבית הכנסת בזמן קריאת התורה. עוד קודם הוצאת ספר התורה מארון הקודש, רק בפתיחת הארון, עומד הקהל לכבוד התורה ואומר "ויהי בנסוע הארון"... ומכיון שזוהי "שעת רצון" הקהל אומר תפילה מיוחדת הכוללת בקשות אישיות. וכאשר מוציאים את ספר התורה מארון הקודש, כולם מזדרזים לנשק אותו. מוסרים אותו לשליח הציבור והוא אומר בקול רם: "שמע ישראל" וכו'. לאחר מכן מניחים את ספר התורה על השולחן שבבימת בית הכנסת. והקהל ממתין בחרדת קודש לקריאת התורה. שליח הציבור, או מישהו אחר עולה לתורה ואומר: "ברכו את השם המבורך", הקהל עונה תוך כדי השתחוואה: "ברוך השם המבורך לעולם ועד". ולאחר הברכה שלפני קריאת התורה, כולם מאזינים בקשב רב לקורא בתורה, המשמיע קולו בנגינה מיוחדת על פי טעמי המקרא, עד לברכת הסיום. כך מתכבדים לעלות לתורה בזה אחר זה שבעה אנשים. כשכל אחד פותח ב"ברכו" אומר ברכה ומסיים בברכה. וכאשר מגביהים את ספר התורה, מביט הקהל באותיות הכתובות בספר התורה ואומר: "וזאת התורה"... לאחר הקריאה עוטפים את ספר התורה, ומחזירים אותו בכבוד לארון הקודש. הקהל קם לכבוד התורה, וכל אחד משתדל לגעת בספר התורה דרך קצה טליתו ולנשק אותו.

 

זוהי הקריאה בספר תורה קדוש הכתוב בדיו על הקלף, ואף שזוהי קריאה בעלמא, יש לה חשיבות עצומה. מלבד זאת, כל יהודי לומד תורה מחומש מודפס, קורא רש"י ושאר מפרשים, ובכל הזדמנות חגיגית, ואפילו בסתם שיחת חולין אומר דבר תורה מעניינה של הפרשה, תוך שהוא והמאזינים לדרשתו משתדלים לזכור את הדברים, ללכת לאורם ולחיות על פיהם.   

נהניתם מן הכתבה? תוכלו למצוא מאמרים רבים ביהדות בנושאים רבים: פרשת השבוע לילדים, זוגיות ושלום בית ועוד. באתר: חב"ד אור אין סוף  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב