דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החזר חודשי של הלוואת מדינה כיתרון על הלוואה מהבנק 

מאת    [ 02/11/2014 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 1628 פעמים ]

הרבה עסקים קטנים לא מודעים ליתרונות שמציע מודל הלוואה בערבות מדינה בהשוואה לאפשרויות גיוס אשראי מהבנק. לא משנה אם זה מסגרת אשראי או הלוואה ישירה מהבנק, הפתרון של הלוואה בערבות מדינה הוא עדיף במספר רמות. העדיפות של פתרון ההלוואה בערבות מדינה מתקבל בעקבות תנאי ההלוואה הנוחים שמתקבלים דרך הלוואות מדינה.

הלוואה בגובה של עד 500 אלף שקלים או עד 8% מסך המחזור השנתי לעסקים בעלי מחזור שנתי העולה על 6.25 מיליון שקלים, הצגת ביטחונות של רק 25% במסך ההלוואה לעסק קיים ו-10% בלבד לעסק בהקמה, פריסה ל-5 שנים (60 חודשים), ריבית נוחה (נעה בין פריים+2.5% לבין פריים+3.5%). אלו תנאים מאוד נוחים לכל עסק. תנאי ההלוואה הנוחים הללו בהלוואות מדינה הם יתרון משמעותי על שאר אפשרויות גיסו האשראי מהבנק, ואין דרך יותר טובה להמחיש זאת מאשר דרך החזרי ההלוואה על הלוואות בערבות מדינה.

למשל, החזר ההלוואה חודשי על הלוואה בערבות מדינה בסכום של 100 אלף שקלים הוא 1,887 ש"ח, לעומת החזר חודשי של 3,179 ש"ח בהלוואה בנקאית סטנדרטית בממוצע. זה הפרש של מעל אלף שקלים כל חודש, הבדל משמעותי כל עסק במיוחד לעסקים קטנים שבו כל סכום כזה הוא משמעותי לחסוך.

כמובן שמדברים על סכומים גדולים יותר החיסכון פוטנציאלית יכול להיות עוד יותר משמעותי. למשל בסכום של 500,000 ש"ח גובה ההחזר החודשי על הלוואה בערבות מדינה הוא 9,435 ש"ח, לעומת החזר חודשי של 15,899 ש"ח בהלוואה בנקאית רגילה, שזה חסכון של מעל 6 אלף שקלים כל חודש וקרוב ל80 אלף שקלים בשנה חיסכון על החזרי הלוואות.

אז כפי שניתן לראות מומלץ לכל בעל עסק לברר זכאותו לקבלת הלוואות בערבות מדינה לפני פניה לגיוס הלוואה ישירות מהבנק.

חכו רגע לפני שפונים לגיוס הלוואה מהבנק

לפי ההמחשה לעיל די ברור שעדיף לגייס הלוואה בערבות מדינה לפני שהולכים לגייס הלוואה רגילה מהבנק כי ההחזר החודשי שהעסק יצטרך להחזיר יהיה נמוך בהרבה. אך אם זה עדיין לא ברור הנה דוגמה מצוינת לשתי עסקים זהים, אחד לקח הלוואה בערבות מדינה והשני לקח הלוואה מהבנק.

עסק א' גייס הלוואה ישירות מהבנק בגובה 200 אלף שקלים בפריסה ל-3 שנים בריבית פריים+7% ויצטרך להחזיר כל חודש 6,359 ש"ח על הלוואה זו. אז לאותו עסק יש הוצאות נוספות של מעל 6 אלף שקלים אשר מעיבים על תזרים המזומנים.

עסק ב' גייס הלוואה בערבות מדינה מקרן סיוע לעסקים בגובה 200 אלף שקלים בפריסה ל-5 שנים בריבית פריים+3% ויצטרך להחזיר כל חודש 3,774 ש"ח על הלוואה זו. אז לאותו עסק יש הוצאות נוספות של רק כ-3 אלף שקלים אשר מעיבים הרבה פחות על תזרים המזומנים.

עסק ב', בעקבות גיוס הלוואה בערבות מדינה ולא הלוואה ישירה דרך הבנק, מרוויח תזרים מזומנים נוסף של מעל 30 אלף שקלים כל שנה, בהשוואה לעסק א'. ואם שני העסקים זהים אז ללא ספק לעסק ב' יש יתרון על עסק א' מבחינת תזרים טוב יותר. מה שמראה שהלוואה בערבות מדינה הנה פתרון עדיף מבחינת החזר חודשי.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב