דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת על מבנה התכנית העסקית שמוגשת לקרן בערבות המדינה 

מאת    [ 02/11/2014 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 1786 פעמים ]

הגשה של תכנית עסקית היא חלק הכרחי בתהליך קבלת הלוואה בערבות מדינה. כל עסק או יזם המעוניינים לגייס הלוואה בערבות מדינה חייבים לבנות תכנית עסקית ולהגיש אותה לקרן. ללא הכנה של תכנית עסקית לפי דרישות הקרן אין אפשרות להגיש בקשה וללא הכנה נכונה של התכנית העסקית הסיכויים לקבל אישור של ההלוואה בקרן הם נמוכים מאוד. לרוב עסקים נעזרים בשירותיה של חברת ייעוץ עסקי המתמחה בבניית תכניות עסקיות לקרן בערבות מדינה אך במידה ואתם מעוניינים לבנות תכנית עסקית בצורה עצמאית להלן ארבעת תחומי ההתייחסות המרכזיים שהקרן דורשת להציג בתכנית העסקית.

1.נתוני אישיים על בעל העסק ונתונים פיננסיים על העסק – ראשית התכנית העסקית צריכה להתמקד בעסק, מה הוא תחום הפעילות שבו העסק פעילות ומהם המוצרים והשירותים שהעסק מספק. לאחר מכן יש להציג את הנתונים הכספיים של העסק, לרבות דוחות כספיים ומצב האובליגו של העסק, ולתת רגע על ההתפתחות העסקית שהתרחשה בעסק בשנים האחרונות. ההצגה של הנתונים הכספיים חייבת להיות מבוצעת בצורה מקצועית עם ניתוחים כלכליים. בנוסף יש להציג את נתוניו האישיים של בעל העסק, לרבות מצב משפחתי וניסיון תעסוקתי. הצגה נכונה וריאלית של העסק תבטיח שבקשת העסק תקבל התייחסות מתאימה מטעם בוחני הקרן ותטופל בהתאם לייחודיות העסק ובעליו.

2. סקר שוק – הקרן דורשת שבחלק מהתכנית העסקית יוצג סקר שוק מקיף בתחום הפעילות של העסק. למשל, עסק המפעיל חנות צעצועים יציג סקר שוק על ענף הצעצועים. סקר שוק כולל בחינה מקיפה של הסביבה התחרותית של העסק כגון: חסמי כניסה ויציאה, מתחרים עקיפים וישרים, קהל הלקוחות, אמצעי שיווק, חסרונות ויתרונות העסק מול השוק ועוד. סקר שוק מקיף ומקצועי מבטא את הידע של בעל העסק בתחום בו הוא פועל ומאפשר לבוחני הקרן להתרשם מיכולת הפוטנציאל של העסק להשתמש בכספי הקרן לצמיחה במחזור ההכנסות. סקר שוק הוא עניין מורכב ומצריך ידע כלכלי. ניתן להשתמש בשלל עזרים כמו ספרים, דוחות כספיים של חברות ציבוריות ומידע מהאינטרנט.

3. בקשת ההלוואה – בשורה התחתונה, עסק פונה לקרן לגיוס הלוואה בערבות מדינה ועליו להסביר בפני הקרן את סיבת פנייתו. למשל, עסק הזקוק לסיוע במימון מכונה לעסק יפרט בשלב זה את כסום עלות המכונה, המפרט שלה ומהו תרומה לעסק לאחר הרכישה. חשוב מאוד להציג בצורה ברורה ומובנת את צורך העסק בגיוס הלוואה מהקרן, אחרת הקרן לא יכולה להבין לעומק למה העסק זקוק לסיוע בהלוואה ולא תאשר הלוואה לעסק. במילים אחרות, הקרן לא מעניקה הלוואות בערבות מדינה לעסקים ללא סיבה מוצדקת ולכן יש להציג את סיבת הפניה לקרן על הצד הטוב ביותר. אם ניתן לגבות את הבקשה באסמכתאות כמו הצעות מחיר, הסכם עם ספק וכו' אז גדלים הסיכויים שהתכנית העסקית תחשב על ידי הקרן כמקצועית.

4. הצגת תחזית פיננסית – על כל תכנית עסקית המוגשת לקרן בערבות מדינה להציג תחזית פיננסית לתקופת ההלוואה. על יד כך העסק מראה את יכולתו לעמוד בהחזרי ההלוואה. תחזית פיננסית ריאלית אשר יכולה להראות על יכולת החזר גבוהה היא חלק מרכזי בהחלטת הקרן.

אנחנו מקווים שמידע זה מסייע לכם לבנות תכנית העסקית לקרן בערבות מדינה בצורה טוב יותר ומקצועית. זכרו שתמיד ניתן להסתייע בליווי כלכלי ומקצועי, לטובת הגדלת סיכויי העסק לקבל אישור בקרן על ההלוואה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב