דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן לשפר את תזרים המזומנים של העסק עם הלוואה בערבות מדינה ? 

מאת    [ 02/11/2014 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 1382 פעמים ]

כמה עסקים אתם מכירים שסובלים ממצוקה בתזרים המזומנים? אולי אף העסק שלכם גם סובל ממצוקה בתזרים המזומנים. מצוקה בתזרים המזומנים מונעת מהעסק לממן פעילות שוטפת, להגדיל עלות מכר ואף מאפשרת לעסק לממן הוצאות שונות כמו שכר עובדים. כאשר לעסק את המזומנים לבצע את הפעולות הללו הוא נמצא בבעיה. גם אם העסק שלכם כרגע מתפקד טוב יש להבין שבעיה של חוסר בתזרים מזומנים יכול להיווצר בכל שלב במהלך חיו של עסק במהירות רבה. גביה מלקוח שלא בוצעה כראוי, צורך בהשקעה מיידית בעסק, לקיחת פרויקט חדש ועוד. כל הסיבות הללו יכולים לפגוע בתזרים המזומנים של העסק.

כאשר נוצרת פגיעה בתזרים המזומנים של העסק ישנם הרבה דרכים להתמודד עם בעיית מזומנים, החל מפעולות התייעלות בעסק מבחינת הפעילות השוטפת ועד לגיוס מזומנים נוספים דרך הבנק. אחד מאותם אפשרויות הוא לגייס אשראי לעסק דרך מודל הלוואה בערבות מדינה. הלוואה בערבות מדינה מסייעת במיידי לתזרים המזמנים של העסק בכך שהיא, כמו כל הלוואה שמגייס העסק, מעניקה תזרים מזומנים נוסף במיידי לעסק. הבעיה עם שאר ההלוואות המסחריות או גיוס של אשראי מהבנק הם שבמיידי הם מסייעים לעסק עם תזרים אך בטווח הארוך הם מעמיסים החזרי הלוואה גבוהים מאוד על העסק, מה שמוביל לפגיעה בתזרים המזומנים של העסק בטווח הארוך.   בהלוואות בערבות מדינה הבעיה הזאת לא מתקיימת וזאת מכיוון שהלוואה לעסק המתקבלת מהבנק בערבות של המדינה היא הלוואה בעלת תנאי הלוואה נוחים מאוד. פריסה לחמש שנים בריבית שנעה בין פריים+2.5% לפריים+3.5%, שמאפשרת לעסק לגייס תזרים מזומנים נוסף במיידי עם החזרי הלוואה שפויים. גיוס הלוואה בערבות מדינה לשיפור תזרים המזומנים משפר את תזרים המזומנים של העסק גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך והפתרון של הלוואה בערבות מדינה עדיף על כל פתרון גיוס אשראי נוסף הקיים בעסק.

מסלול הון חוזר, שמתמקד בעזרה לעסקים בעלי מצוקת תזרים מזומנים, מעניק הלוואות בערבות מדינה למימון צורכי הון חוזר, כלומר, תזרים מיידי לשיפור תזרים המזומנים של העסק. על ידי הענקת הלוואה בערבות מדינה לעסק להתמודדות מיידית עם בעיית תזרים מזומנים דרך מסלול הון חוזר של קרן סיוע לעסקים העסק יכול להיחלץ מהמצוקה הרגעית של חוסר במזומנים ולהיות רגוע שבעתיד החזרי ההלוואה שגייס לא יכבידו רבות על יכולות התזרים של העסק.

להמחשה נציג כיצד הלוואה בערבות מדינה תורמת לתזרים המזומנים הרבה יותר בהשוואה להלוואות מסחריות. נניח שקיים עסק אשר המייצר הכנסה חודשית של 100 אלף שקלים בחודש עם רווח נקי של 20%. כלומר יש לאותו עסק הכנסה של 100 אלף שקלים בחודש והוצאות חודשיות של 80 אלף שקלים בחודש - רווח תזרימי נקי של 20 אלף שקלים בחודש.

אם לאותו עסק נוצר בעיית גבייה מול לקוח גדול, נניח תשלום של 50 אלף שקלים שלא שילמו, העסק נפגע בתזרים המזומנים, לעסק אין 50 אלף שקלים לשלם על ההוצאות לייצר 100 אלף שקלים.

עכשיו אם העסק יפנה לבנק לקבל הלוואה הוא יקבל לרוב הלוואה מסחרית של 100 אלף בפריסה של 3 שנים וריבית של פריים+7%. כלומר ההחזר החודשי שלו יהיה כ-3000 שקלים. זאת אומרת שלאחר שהעסק יתייצב הרווח התזרימי הנקי שלו יהיה רק 17 אלף. אז נכון שהעסק גייס מזומנים והתייצב אבל עכשיו יש לו פחות תזרים של 3 אלף (פחות 15% בתזרים). מצד שני העסק יכול לגייס הלוואה בערבות מדינה לחמש שנים בריבית פריים+2.5% ולהחזיר רק 1800 שקלים. כך שבעתיד יהיה לעסק רווח תזרימי של 18,200 ש"ח (קיטון של רק 9%).

מכאן ניתן לראות שאם יש צורך לגייס הלוואה לשיפור תזרים מזומנים רצוי ראשית כל לגייס הלוואה בערבות מדינה לפני כל שאר האפשרויות.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב