דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחל שנה וסידוריה 

מאת    [ 01/11/2014 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 1766 פעמים ]

במסורת היהודית בדרך כלל מתקשר חג הפסח עם ניקיון וסדר לקראתו, ומכניס ורותם את כולם לתוך המשימה. עם זאת, גם חג ראש השנה מביא איתו בשורה של סדר וארגון מחדש, כיוון שפעמים רבות מגיעות איתו התחלות חדשות, כמו פתיחת שנת הלימודים למשל, ובכך נוצר חלון הזדמנויות לסידור מחדש של החלל. כאשר הילדים עוברים גן או עולים כיתה, זו הזדמנות מצוינת לראות עם אילו משחקים הם עדיין משחקים, או אילו בגדים עדיין טובים עליהם, שכן ידוע עד כמה הם גדלים מהר, ויתכן שסידור הארון יוליד איתו מעשה נחוץ כמו פינוי מקום לחפצים חדשים, והן מעשה טוב של העברת הביגוד או המשחקים הישנים לתרומה.

לקראת תחילת שנת הלימודים הנוכחית אני וביתי החלטנו לסדר את המכתבה שלה ולפנות מקום על פני לפחות כמה מדפים לציוד הבית ספרי החדש וכפי שאתם וודאי יודעים כיום מדובר בציוד רב, בין אם זהו הציוד שדורש בית הספר ובין אם מדובר במחברות והיומנים, או הקלסרים הססגוניים והעכשוויים שרוצים הילדים. בהחלט, גם במקרים בהם הם לא באמת זקוקים לציוד הזה ונוצר מצב בו לבסוף הוא נשאר שוכב בדיוק באותה פוזיציה בו היה בטרם השנה נפתחה. כך או כך, החלטנו שנעשה סדר בחפצים הישנים ובספרים והמחברות מהשנים הקודמות אשר היו מונחים להם כאילו המכתבה הייתה סט של מדפים למחסן אשר רק מבקשים שיניחו עליהם את כל הבלגן שניתן לחשוב עליו ורק לדמיין. נראה היה כי מאז שהיא התחילה ללמוד לפני כשבע שנים לא התפנינו אף לא פעם אחת לטובת סידור החדר והשלכת חפצים ישנים או מסירתם הלאה. הפעם החלטנו שניקח את הזמן ונעשה זאת בצורה מסודרת, לאט לאט, וניצור מצב בו נסיים לסדר את הכל לפני שתתחיל שנת הלימודים, ובכך גם לא נצטרך להתעסק בכך לכשהיא תתחיל, ובעיקר נוכל ליצור אווירה לימודית בחדרה של בתי, שתכניס אותה לשנת הלימודים עם מוטיבציה וציפייה.

הדבר הראשון שהחלטנו לעשות הוא למעשה להתחיל את כל סוגיית הסדר והארגון דווקא מתוך אותם מדפים הנמצאים בתוך ארון הבגדים שלה שכמו ברוב החדרים אינו מכיל רק בגדים, אלא חפצים רבים כמו משחקים או ספרים, אשר גם מהם ניתן להיפרד ולהעביר אותם הלאה לילדים אשר ייהנו יותר מהשימוש בהם. הסיבה שהתחלנו את הסדר דווקא משם היא בכדי להעביר לתוך הארון את החפצים אשר לאחר מכן נוריד ממדפי המכתבה עצמה, שכן סביר להניח, וכמו שיצא בפועל, לא את כולם נזרוק או נעביר. כלומר, לכל אותם חפצים שנרצה לשמור למרות שאינם בשימוש יומיומי תדיר. לאחר שסיימנו את כל המלאכה, אין ספק שראינו מייד את התוצאות וחדרה של בתי לא נראה כלל עוד כמו מכתבה המדמה מדפים למחסן אשר על פניהם ישנן ערימות של ציוד מכל הבא ליד אשר שוכב לו בבלגן אין סופי. כעת היה החדר נראה שוב כחדר של נערה הלומדת בבית ספר, ושולחן הכתיבה והמדפים השרו אווירה לימודית וצבעונית בחדר, והיו לתפאורה יפה ואסתטית לפתיחת שנת הלימודים. ושיהיה בהצלחה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב